Twee weken geleden was de laatste voeding gewoon zoals het uit kwam. Soms om 11 uur met idd uitschueters naar 1 uur! Maar goed toen kwam hij steevast na 4 uur weer dus die laatste fles breng ik er niet weer terug in. Dat is dus het probleem. Dat heb ik al geprobeerd. Ik dacht ik geef hem gewoon 180 en dan minimaal 4 uur er tussen maar dat lukt niet omdat hij die 180 niet helemaal op drinkt (meestal) dus heeft hij minder binnen en komt hij dus eerder. Ik heb ook geprobeerd om er 4 uur tussen te laten zitten, dan 180 geven en dan weer 4 uur maar dat gaat dan een keer goed, daarna laat hij weer 60 staan en kom je dus bij lange na niet aan die vier uur. Ook geprobeerd om als hij slaapt er gewoon 4 uur tussen te laten zitten, dat lukt natuurlijk wel als hij slaapt maar dan haalt hij het savonds weer in door ineens twee uur later al onbedwingbare honger te hebben. Zelfs vandaag twee keer een half uurtje uit laten lopen, dus 3,5 uur en wat gebeurt er? Juist: hij komt net weer een uur eerder om die twee half uurtjes in te halen. Die fles gaat er dan ook gretig in binnen 10 minuten. Terwijl hij van de volgende miss weer 30 laat staan. Dus ja.... Wat moet je dan he? Ik hoor zoveel babies die nu al om de 4 uur zitten maar t lukt me gewoon niet bij hem omdat hij er een soort rommeltje van maakt. De laatste dagen had ik het idee dat als ik om de 3 uur voedde het snachts goed ging voor 9 uur achter elkaar. Dat was ook steeds zo met een uitzondering hier en daar dat ik hem een klein flesje gaf maar net als vannacht dat hij dan gewoon een hele fles leeg drinkt ja, dan wordt t weer te veel. Ik kreeg nu van iemand de tip om voor de nacht twee schepjes te vervangen door voeding voor hongerige babies dus dat ga ik vanavond uit proberen. En mischien was dit sowieso eenmalig hoor en was het een soort clusteren. Maar je weet het niet he en dat maakt t zo lastig..... Naja later is natuurlijk altijd fijner maar ik heb liever dat hij alvast went aan de laatste fles om 9 uur. Dan probeer ik dat gewoon zo te houden en als hij er dan aan toe is gaat hij daar vanzelf langer op doorslapen. Als dat dan weer te gek word kan ik die avond fles weer vervroegen.
zo is het idd Justy, we weten het niet. ik zou je ook zeker niet adviseren om weer die late fles terug in te voeren op die late tijdstippen, maar dan om 22:00 u nog een voeding aan te bieden. Waarom wennen aan een laatste voeding om 9u? De meeste baby's en ook mijn 2 oudste kinderen hebben altijd zo ongeveer in het ritme van 7/11/15/19/23 gezeten. Toen de fles van 23.00 u afviel, was de laatste fles tussen 19.00-20.00 uur zo rond de 4-5maanden. Ook toen ze eenmaal een warme hap kregen (vaak rond 17:00u) met een toetje yoghurt kregen ze daarbij rond 19:00 nog een fles. Uiteindelijk gaan ze dus slapen van 19.00 tot 07.00u... onze meid maakt het trouwens vandaag ook weer een rommeltje van, dus ik snap hoe lastig het is; de ochtendfles dronk ze in 1,5u op! met de fles van 11:30 u nam ze geen genoegen en kreeg ze nog 35 cc na. Vervolgens sliep ze een gat in de dag en moest ik haar zelfs wakker maken; de fles van 16:00 u liet ze 60cc van staan maar dat dronk ze om 17:00 u alsnog gretig op. Wilde niet meer slapen. 18:30 u weer fles aangeboden waarvan ze 85cc heeft gedronken. Nu slaapt ze en we maken haar rond 22:00/22:15 u wakker. Wat wij doen, als ze 40cc of meer laat staan; het nog een keertje opwarmen en het lopend geven....zo gaat het restantje er toch nog in. Maar ook op een fles waar ze 35cc heeft laten staan redt ze het gewoon 4 uur.. Wat zijn kindjes toch anders! We kunnen alleen maar tips uitwisselen maar of het bij je eigen kindje werkt is altijd maar weer een vraagteken.
Wat bedoel je met lopend geven? Ja dat opnieuw opwarmen schijnt slecht te zijn dus dat doe ik liever niet. Naja de reden dat ik die 9 uur aan wil houden is dat dat gewoon werkte. Als hij van 9 tot 6 slaapt is dat voor mij perfect! En als ik hem om 11 uur nog een fles geef moet hij daarvoor nog naar bed en gaat hij die diepe slaap in waaruit wij hem moeten wekken voor de laatste fles en waardoor hij weer na 4 uur komt. Dat is zeg maar wat er uit dit topic gekomen was. T is nu al twee nachten achter elkaar toevallig niet gelukt maar ik wil niet meteen opgeven enhet hele pkan weer omgooien snap je? Ik kijk het nog even aan en mocht het toch niet meer werken dan kan ik altijd nog het plan om gooien. Maar dan wil ik ook wel proberen naar om de 4 uur te gaan (met rekken enzo) want anders krijgt hij 7 flessen van 150/5 en das toch echt te veel..... Maar goed voorlopig nog ff zo proberen. T heeft tenslotte al meer nachten wel dan niet gewerkt Jammer is dat dan he dat ze er zo een zooitje van maken met dat drinken? Dan vraag je je echt af hoe het nu verder weer zal lopen....
@Justy; idd, het heeft vaker wel gewerkt dan niet, t is wrsch even een overgangsfase. ik zou het idd ook nu niet omgooien als ik jou was. ik heb het ook 3 avonden vroeg (21:30) geprobeerd, maar bij ons niet geholpen. dan is het natuurlijk makkelijk om weer een voeding rond 22:30 u te gaan geven. slaapt je kindje al wat langer? want dat helpt wel om naar die 4 u te komen kan ik je zeggen. rekken is niet prettig hoor als ze honger hebben, maar ze kunnen ook hongerig zijn omdat ze eigenlijk moe zijn en willen slapen en daardoor alvast willen drinken. hahaha...en weet je wat het mooie is; die mannen van ons nemen het gewoon zoals het is, piekeren niet, overdenken niets...heerlijk!
Ja he? Somszou ik willen dat ik een man was.. Dan was het leven zoooo veel makkelijker haha! Overdag verschilt het slapen nog heel erg. En als ik er een keer 4 uur tussen laat dan haalt hij dat zelf in door de volgende keer en uur eerder te komen dus dan denk ik: hij zal het toch wel nodig heben! Maar goed dat weet ik ook niet zeker natuurlijk. En het is soms inderdaad lastig interpeteren waarom ze huilen. Ik kreeg de tip om dental spenen te halen zodat hij langer over zn fles doet en de verzadiging beter is. Die ga ik morgen meteen halen en dan kijken of hij inderdaad langer over de fles doet en of hij dan ook langer tussen de flessen kan laten. Dan kan ik misschien naar minder flessen. Al is de kans grot dat hij het dan snachts in gaathalen maar dat merk ik dan wel, hahaha
dentalspenen is idd een goed idee ja. dronk mijn meisje maar wat sneller...t gaat zoooo traag... lopend geven bedoel ik mee: wij lopen dan door de huiskamer en zij drinkt de fles. dat gaat beter dan als wij zitten, ik weet niet wat dat is. dus 1e deel fles zitten we lekker op de bank en na het boertje halverwege gaan we vaak lopen, want anders drinkt ze dus echt maar halve flessen...(als ze echt niet wil, dan duwt ze de speen eruit dus dat is het ook niet...gewoon erg onrustig drinken) weltrusten en tot morgen?
Van schreeuwende mensen word ik moe als ze het antwoord krijgen waar ze niet op gehoopt hebben. *zucht*, hier ga ik niet eens mijn advies geven
wie schreeuwt er? volgens mij ben jij dat sweechocolate, metje reactie schreew je om aandacht. jammer hoor, als t je niet aanstaat reageer dan ook niet....laat ons lekker.
oja, hier geslapen van 22.40 tot 07.30. fles om 22.15. maar ze is flink verkouden dus niet helemaal fit..miss dat ze daarom zo goed slaapt.
Ik ben bang dat dit niet te sturen is: mijn ervaring is dat ze de flessen laten vallen wanneer ze aan toe zijn. Ik heb bij mijn beide kinderen nooit een fles moeten afbouwen, ze lieten het zelf staan (of werden niet wakker in geval van de nachtfles). Alleen duurt het bij ene kind langer dan bij ander. Mijn zoontje is nu 4 maanden, sinds hij 6 weken zijn we gestopt met hem wakker maken voor de laatste fles. Hij ging om 19 uur de nacht in en kwam dan zelf voor de laatste fles. In het begin kwam hij nog 2 keer: eerste keer rond de middernacht en dan nog eens om 4 uur. De eerste nacht fles verschoof steeds verder naar achteren, waardoor de 2de fles op een gegeven moment kwam te vervallen. Nu, sinds een paar dagen, slaapt hij (bijna) het klokje rond: van 19 tot 6 uur. Geduld is de enige optie, uiteindelijk komt het allemaal goed. (wat ik overigens wel deed, was eerst 2 keer speen aanbieden, als hij dan doorsliep, was het geen honger)
@ petra: fijn dat ze goed heeft geslapen! Hopen dat het niet daar mee te maken heeft en vannacht weer zo goed gaat. Oh dat bedoel je met lopen, haha ik dacht al. Wat vreemd dat ze dan beter drinkt! Kan het eens proberen als het niet lukt met de fles. Hoewel hier de hele week de flessen er super in gaan! Vannacht ook weer goed gegaan. Van 21.00 tot 05.30 uur! Heerlijk!
Ach lekker negeren! En het grappige is dat mn caps lock toen per ongeluk aan stond en daar kwam ik achter toen ik het hele stukje al getypt had dus ik had geen zin om het weer weg te halen en opnieuw te typen (de kleine begon ook net te huilen) dus eigenlijk was er helemaal niks aan de hand en iedereen meteen op de kast, hahahaha
ojoh, is mij helemaal niet opgevallen (van die zin met de capslock aan)...hahahahaha... maar ook bij jou lekker geslapen joh! hopen dat de afgelopen keren dus toeval was hihi... hier de kleine meid best onrustig, drinkt de flessen niet in 1x leeg maar wel in 2x of 3x maar komt uiteindelijk ook weer eerder voor de fles. Vandaag elke 3,5 u een fles, komt echt doordat ze niet echt goed en lang slaapt vandaag....even kijken hoe we vanavond uitkomen, evt nog met een klein flesje tussen. 22:15 u de laatste fles is voor ons tot heden ideaal...
Ja en alsje dan op die tijd uit wil komen kan je idd net zo goed een klein flesje tussendoor doen. Doe ik nu ook als ik rot uit kom. Vanavond komen we rond half 10/10 uur uit. Hier gaan de flessen juist helemaal schoon op binnen 10 minuten. Voeg nu nutriton toe om wat dikker te maken en dan doet hij net 15 min over de fles maar echt meer verzadiging geeft het nog niet, hij komt trouw na 3 uur, haha. Maar goed miss. Heeft t even tijd nodig.... Suc6 vannacht en tot morgen
Lekker hoor Justy! Hier 21 -4.30. Dus wat vroeger als afgelopen dagen.. T is hier niet te voorspellen, soms krijgt ze n vroegere fles en slaapt ze langer.. Somd n latere en dan slaapt ze korter.. Ook de hoeveelheid maakt niet zoveel uit, we bieden 150/5 aan, soms gaat ie op soms niet. Ach ja het aantal uren dat ze maakt is lang zat
Hallo!! @meul: het is elke nacht maar weer afwachten he! Tot een moment komt dat je er vanop aan kan dat ze altijd doorslapen tot een bepaald tijdstip. Maar ze maakt idd een flinke ruk! @justy: goed joh! lekker! Hier ging het ook weer goed. 22:15 u laatste fles, maar ze weigerde eigenlijk, met moeite heeft ze 70cc gedronken. Maar toch werd ze om 06:40 u wakker. Harstikke keurig dus! bij ons gaan alle flessen er met moeite in...misschien toch weer eens een andere fles / speen gaan proberen. Een flesje geven is gewoon een hele klus ipv lekker ontspannen even samen zitten.
En een speen die sneller gaat? Dus bijv de medium van difrax (wet niet of je difrax gebruikt?) miss is dat d oplissing.... Is de late fles laten vervallen voor jullie niet ook een goed idee misschien? En dan bedoel ik niet d laatste fles om 6/7 uur al maar wat door schuiven zodat je op 9 ur uit komt. Wie weet werkt het voor jullie ook, gezien ze die laatste fles slecht drinkt. @mgeul: als ze altijd later komt als je de laatste fles overslaat dan zou dat misschien een tekennkunnen zijn?!?! hier de laatste fles rond 9/half 10 is echt de oplossing. Gister dronk hij om half 10 maar 120 ipv 150 maar toch deed hij er 10 uur mee! Zo zie je maar dat het gewoon verschilt. Wie weet komt hij vannacht weer.... Ik denk zelf dat die kans groot is omdat hij vandaag op 5 flessen uit komt ipv 6 doordat we de dag later begonnen zijn. We zullen weer zien....
justy, ik heb een speen mt 1 geprobeerd van t kruitvat, maar die gaat dan weer te snel en verslikt ze zich, uiteindelijk dronk ze wel het eerste deel van haar fles met die speen, ging lekker vlot en dronk ze de fles leeg en heb ik nog iets melk bijgemaakt (ze wordt nl vaak eerder wakker voor de volgende voeding). Difrax mt M gaat ook niet werken, is nog groter gat dan de kruitvatspeen. ophogen van de voeding is hier dus niet zo makkelijk, omdat het al heel wat is als ze de 165 cc binnen krijgt. wij blijven voorlopig haar gewoon wakker maken rond 22:15 u. Toevallig gisteren had ze niet zoveel trek, maar dat kan zomaar vanavond weer anders zijn. Vervroegen doen we niet, dan gaat ze te vroeg slapen en wordt ze te vroeg wakker (05:30 u of eerder). ik ben trouwens wel benieuwd wat ze vanacht gaat doen! t blijft spannend hahaha Justy: heb jij een idee hoeveel cc jou jochie totaal op een dag drinkt? ik schrijf dat nl altijd op (incl flestijd anders ben ik dat 3 u laten vergeten...echt waar, t is erg). onze meid drinkt nl al weken zo ongeveer 710-760 cc, of dat nu in 5 flessen is verdeeld of ze drinkt toevallig een dag 6 flesjes...ik weet dan 's avonds dat ze iig voldoende op heeft om een goede ruk te kunnen maken. Meul: t blijft gewoon nog even aftasten..maar ik ben er achter dat te vroeg geven van de laastste fles niet altijd de GOUDEN tip is..