Hoi, Mijn dochter zit over het algemeen op 5 voedingen, maar heel af en toe komt ze nog snachts/ vroeg in de ochtend. Moet ik die voeding wel meetellen? Ze krijgt nu namelijk 5 keer 180+6, maar als ik die nachtfles meereken, zou ze dus te veel krijgen. Op het cb zeggen ze dat ik dan overdag kleinere flessen moet geven, maar daar heeft ze dan niet genoeg aan..... Soms wordt ze ook al na 2,5 uur na de vorige voeding wakker en wil dus eten (ze wil altijd direct eten na het wakker worden). Is dit niet te snel? Alvast bedankt!
Hallo, De nachtvoeding telt wel mee, Je kindje mag maximaal 1 liter voeding per 24 uur. Wanneer ze te snel na de voeding komt, kun je kijken of je het drinktempo iets omlaag kunt brengen door een kleinere speen te gebruiken, of de voeding iets dikker te maken met johannesbroodpitmeel. Je mag ook 6 voedingen van 150 ml water met 5 scheppen voeding geven, eventueel meer water mag ook. Helpt dat niet, dan kun je in overleg met je consultatie bureau kijken of je een voeding voor hongerige kindjes kunt gebruiken, dat kan wanneer je kindje geen hypo-allergene voeding krijgt. Groeten eveline