geen regelmaat in de nachtvoedingen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sundance11, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter van nu ruim 4 maanden sliep al geruime tijd door. Tot een maand geleden, toen kwam ze weer voor een nachtvoeding.
    Ik denk zelf dat het te maken heeft met de 19 weken sprong of tandjes.
    Maar nu is het zo ze heeft er totaal geen regelmaat in. De ene keer komt ze rond 2 uur ( slaapt vanaf 20.00, 23.00 fles heeft geen zin dan komt ze weer 4 uur later), soms slaapt ze door tot 5.00 en na de inenting van van de week heeft ze geslapen van 19.30 tot 7.30.

Het probleem is dat als ze vroeg in de nacht komt ze vaak rond 6.00 ook weer komt, ik neem haar dan bij me in bed en dan redden we het tot 7.30 ongeveer.

Met de nachtvoeding gaat ze al over de max heen wat ze mag ( overdag 4 x 210 en 's nachts 150 + 4.) Ik kan dus geen 2 nachtvoedingen gaan geven.

Is dat normaal dat er geen regelmaat in de tijden van nachtvoeding zit? En is het erg als ze een klein beetje teveel krijgt?
    Ze krijgt al voeding voor hongerige baby's en ben met bijvoeding gestart. Rijstebloem heeft ook niet echt veel effect op het doorslapen.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Dat er nog geen vast ritme in zit is helmaal niet gek of slecht. Wel zou ik echt proberen niet over de 30 schepjes te gaan omdat dit voor de nieren gewoon niet goed is. Je zou eventueel de nachtvoeding bijvoorbeeld wat meer water kunnen toevoegen. Meer water mag altijd maar niet meer dan 30 schepjes. Ik gaf wel eens 90/1 of 120/2 en daar liet hij zich wel mee foppen

Het is lastig en echt passen en meten he. Mijn zoontje was ook zo hongerig. Als de bijvoeding wat beter loopt dan wordt het weer wat makkelijker.

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier had ik het ook en het werd een soort "gewoonte", op het bureau geweest en voor zijn leeftijd en gewicht (4 maanden en 7030 gram) heeft hij geen nachtvoeding nodig.
    Ik ben nu 5 dagen geen nachtvoeding meer gaan geven. de eerste nacht moest ik er 3 keer uit voor speen, 2de nacht 2 x, 3de nacht 2 x, 4de nacht 1 x en afgelopen nacht heeft hij doorgeslapen!
    de nachtvoedingen werden hier meer een gewoonte dan dat hij echt honger had. hier dus zo langzaam afgebouwd het heeft me wat energie gekost maar na 5 dagen heb ik al resultaat ;)

Ook overdag heeft hij een strak schema gekregen (tijd) en hij doet het nu super!:D

4. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    @dorianne,

Heb je je kindje dan laten huilen 's nachts? Want hier accepteert ze de speen niet als ze echt honger heeft.
    Overdag heeft ze ook een strak ritme en daar doet ze het super op.

Mijn man die werkt van 5.15 tot 19.30 dus die trekt dat echt niet als we de halve nacht wakker ligt van haar gehuil. Dan liever een flesje zodat we alledrie na een kwartier weer slapen.

Tijdens sprongetjes hebben ze toch behoefte aan meer voeding? Misschien moet ik eerst maar afwachten totdat ze 20/21 weken is, dan schijnen ze weer het zonnetje in huis te worden.

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier krijgt hij 210/7 en meer mogen ze niet hebben (ja water) dus ik heb geen keuze om hem een fles extra te geven in de nacht. Aangezien hij heeft laten zien dat hij ook de klok rond kan slapen, denk ik dat hij er een gewoonte van gaat maken als ik hem in de nacht eten ga geven.
    Ja, ik laat hem wel eens huilen en hij valt ook weer zelf in slaap (lees max 10 minuten).
    de eerste paar nachten ook speen aangeboden, valt dan in slaap en 2 uur later weer wakker huilen en valt weer in slaap.
    180/6 is overdag te weinig voor hem! wij hebben die keuze gemaakt om hem dan te laten huilen, overdag is hij super vroliijk.
    Als er echt wat is ga ik er wel heen maar eten krijgt hij dus niet.

En dan slapen wij ook nog eens beneden en de kids boven, mijn dochter slaapt er doorheen (maar hij huilt heel zacht) en ik heb geen buren (woon achteraf)...dus tja ik heb dan die luxe wel weer zonder gekke gezichten van de buren te krijgen :D

Deel Deze Pagina