Alleen op vakantie (stedentrip)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door brownielover, 14 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Hi dames

In oktober wil ik alleen weg gaan van vrijdag tm maandag of dinsdag.

Ik zit nu te kijken naar London of Istanbul, maar wellicht dat ik nog iets anders zie.

Dit zal de eerste keer ooit zijn dat ik alleen weg ga. Wie heeft dit wel eens eerder gedaan?

Het meest ongemakkelijke lijkt mij het eten in een restaurant alleen. :oops:

Wie wil haar ervaring delen en eventueel tips? Ik wil veel gaan bekijken/doen.
    Die telefoon zoveel mogelijk weg en echt even tot mijzelf proberen te komen.

2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.113
    1.596
    113
    Een stedentrip heb ik nog nooit gedaan. Maar het feit dat ik alleenstaand ben weerhoudt mij er echt niet van om op vakantie te gaan.

En dan boeit het me echt niet dat ik alleen in een restaurant zit.

Ik zou zeggen vooral doen.

brownielover vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien is Edinburgh ook nog wat... Wij zijn er 2 dagen geweest op onze schotland trip en he - dit is de stad waar JK rowling in een cafe een groot deel van haar 1e harry potter boek schreef... dat deed ze ook niet terwijl ze met iemand samen zat ;) .
    En mocht je een dag te veel hebben kun je ook heel gemakkelijk met de trein in een klein uurtje naar Glasgow (onze huurcamper stond in glasgow, maar we vlogen op edinburgh) .

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.575
    31.057
    113
    Vrouw
    Als ik alleen op vakantie ga is dat met de fiets. Juist omdat ik alleen fietsen heerlijk vind en je op een camping waar je alleen aankomt al vrij snel aanspraak hebt. Of niet, maar dan zit ik lekker relaxed bij m'n tentje.

Alleen in een hotel deed ik vroeger vaak voor mijn werk en vond ik vreselijk saai. Dus dat zou ik niet snel doen.

Alleen in een restaurant heb ik nooit moeite mee. Wel kies ik dan een plekje vanwaar je mooi overzicht hebt. Lekker eten en drinken en intussen mensen kijken.

En ik zou nooit alleen weggaan zonder boek. Heerlijk ongestoord lezen.

brownielover en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Mijn vriendin gaat ieder jaar alleen op stedentrip, vind ze fantastisch. Eten doet ze vaak op haar kamer, afhaal pizza ofzo

6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.591
    3.936
    113
    Vrouw
    Ik ben 6jaar geleden alleen naar Barcelona geweest voor 5 dagen. Was echt fijn, lekker alles op je eigen tempo doen. Vond dat echt genieten.
    De eerste keer op restaurant was even een beetje raar maar nam dan gewoon een boek, reisgids of tijdschrift mee en dan kreeg ik m'n tijd ook wel om.
    Ik deed echt alles te voet dus was savonds ook wel echt heel moe en had ik ook geen behoefte meer om in m'n eentje nog uit te gaan ofzo, gewoon n film op in bed.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Als ik alleen zou gaan zou ik denk ik kiezen voor een wat kleinere stad met een goed beloopbaar centrum. Rome is fantastisch: sfeer, cultuur, lekker eten. Maar denk ook eens aan steden als Dublin of Edinburgh: heel gezellig, heel gemoedelijk.

8. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik zou persoonlijk naar plek gaan met nog kans op mooi weer. Heerlijk op een terras zitten of in een park genieten van t zonnetje. Mooie en gezellige stad vond ik Sevilla. Lijkt me ook prima om alleen in een van de tapas barrel te zitten.
    En als ik alleen ga eten neem ik altijd iets te lezen mee. En een keer afhalen op je kamer is ook lekker!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Londen is fantastisch, zou ik zeker een keer heengaan. Neem een boek oid mee als je uit eten gaat, niks raars aan hoor. Vaak genoeg zijn er ook mensen op zakenreis die alleen eten hoor.

10. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de bestemming niet zo veel uitmaakt, het is maar net wat je interesse heeft. Ik zou vooral zorgen dat je je alleen prettig en veilig voelt.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken naar de door jullie genoemde bestemmingen!

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Malaga is ook tof! Of Valencia! En inderdaad, met eten zou ik een boek meenemen of lekker om je heen kijken. Gewoon lak aan hebben! Genieten lijkt me. Ik zou het ook wel eens willen... maar toch weerhoudt iets me...

13. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    266
    346
    63
    Vrouw
    Ik ben jaren alleen op vakantie geweest, en vond het echt heerlijk. Met niemand overleggen, alles zelf plannen, heerlijk! Londen is heel geschikt om solo te reizen, en ook een geweldige stad. Plek waar veel soloreizigers komen ook. In een restaurant nam ik inderdaad regelmatig een boek mee, die ging ik lekker lezen als ik geen zin in gezelschap had. Wanneer ik dat wel had ging ik vaak aan de bar een hapje eten, genoeg aansluiting gehad van obers of andere soloreizigers. Soms gaf ik ook wel bij de ober aan dat er iemand anders aan mijn tafel geplaatst mocht worden, al ben ik daar op een gegeven moment mee gestopt, geen zin meer in hihi. Ik vond solo reizen echt het summun van ontspannen, gewoon even 'zijn'.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.217
    113
    Home
    Wat stoer alleen op reis lijkt mij ook wel wat maar ik durf dat niet

Londen of Rome is echt heel tof maar dat hangt ervan af wat je wilt doen

15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Man en ik gaan allebei 1x per jaar 2 nachtjes zelf weg. Gewoon even er uit, zonder met iemand rekening te houden.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik me veilig voel op straat en in de buurt van het hotel. Dus kijk altijd goed waar ik zit. Een avond haal ik stokbrood met smeersels en ga een avond lang in bad/bed bij zitten komen. Andere avond ga ik uit eten. Neem vaak een tijdschrift of boek mee en vraag om een tafeltje waarbij ik een beetje mensen kan kijken, maar wel een beetje verdekt opgesteld. Lunchen doe ik meestal op een marktje/foodhall oid, dan voel je je ook niet alleen. Soms doe ik mee aan een meetup voor vrouwen die alleen reizen (heel veel Facebook groepen), samen naar een museum of ergens iets eten. Heb er contacten van over de hele wereld aan over gehouden.

poema vindt dit leuk.
  16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik ben net in Sevilla geweest met een vriendin. Is een erg veilige en compacte stad (althans ik voelde me veilig). Als je alleen bent zou ik in de avond minder snel met de metro enz gaan en daarom zou ik niet bijv voor londen kiezen (al is dat wel een hele leuke stad).

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Lissabon is ook een fijne stad (met dagtripje naar Sintra)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Ik zou laat in de avond idd niet met de metro gaan, maar tot 20.00 uur is het in Londen sowieso nog goed te doen. Anders is lopend prima te doen (zoveel mensen op straat) of een taxi. Maar zou sowieso alleen altijd erg voorzichtig zijn, vooral in de avond.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Nou ik heb geboekt!
    Iets totaal anders haha.

Ik ga naar Gocek Turkije. Over een paar weken.
    Ik arriveer daar donderdags rond 23.00 uur
    Vrijdag ga ik Gocek verkennen
    Zaterdag ga ik met de boot een dag naar Rhodos
    Zondag een dag strand/luieren of naar Kaş. Of en en. Moet ik even bekijken waar ik zin in heb.
    En maandag rustig aan doen, en eind van de middag weer naar NL.

Jo79 en WinBel vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina