Dag, We hebben 4 overnachtingen geboekt met ons gezin in la spezia. Ik begrijp dat we vanuit daar cinque terre kunnen bezoeken.. We houden van wandelingen (niet urenlang maar 2-3 uurtjes moet lukken met de kids). Wat moeten we daar beslist zien / doen en wat misschien. Juist niet? Andere leuke plaatsjes in de buurt?
Haii Heel mooi daar! Ik ben daar zelf ook geweest voor paar dagen. Je kunt per boot of trein verschillende kust plaatsjes bezoeken monterosso el mare, vernazza, riomaggiore, manarola, corniglia zijn de bekendste. Je kunt ook kiezen om te wandelen. Dat vonden wij het leukste. Weet niet hoe oud je kinderen zijn. Is wel een stevige wandeling, in berg gebied en je moet ze dan goed in de gaten houden qua veiligheid. De langste wandelingen duurde 2,5 uur. Was echt fenomenaal. Prachtige uitzichten. Als je hoog seizoen gaat zou ik dat afraden vanwege de hitte en drukte op de paden. In ieder dorpje en denk ook in la spezia staan van die info balie’s waar je tickets kan kopen voor de trein en boot. Je vindt ze aan de zee. Veel plezier.
Wij hebben gegoogeld toen der tijd. En via internet de Paden opgezocht. Is al paar jaartjes geleden maar wat ik me nog herinner is dat we in een dorpje begonnen zijn, toen omhoog gewandeld en vanuit daar van dorpje naar dorpje gewandeld.
Wij zijn een paar jaar geleden ook vanuit La Spezia naar Cinque Terre geweest. Hebben toen gewoon een treinkaartje gekocht op het treinstation van La Spezia. Je kunt bij ieder van de stadjes uitstappen en je kunt dan kiezen welk(e) gedeelte(s) je wilt wandelen en wat je met de trein wilt doen. Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar wij waren er in het hoogseizoen (wel coronatijd, dus nog weinig niet-Europeanen) en het was zoooo verschrikkelijk druk en erg heet. Als ik tips zou moeten geven: vertrek heel vroeg, stel je in op heel veel mensen en als je gaat wandelen: naast goede schoenen en luchtige kleding ook voldoende water meenemen.