Ik zit momenteel vurig te hopen dat ik snel ga bevallen en dan heb ik hier 2 knullen van bijna 8 en 5 en een pasgeboren baby. Vanwege een problematische zwangerschap ben ik eigenlijk al sinds november zo’n beetje aan huis gebonden. Onze kinderen hebben gelukkig wel het nodige ondernomen met papa, oma en oma en tantes, maar niettemin is het ook voor hun pittig geweest om zo weinig aan hun moeder te hebben. We snakken dus allemaal erg naar wat leuks! Mijn man is helaas volledig door zijn verlof heen, omdat die het afgelopen half jaar zoveel thuis heeft moeten opvangen en daarbij gaan we begin volgend jaar verhuizen naar wen nieuwbouwwoning, zodat het er zowel qua tijd en financiën niet echt in zit dat we deze zomer op vakantie gaan. Sowieso moeten we even afwachten hoe het gaat lopen met de kleine. Maar goed, we willen de zomervakantie dit jaar dus toch graag wat leuke uitjes plannen! Wie heeft er tips voor leuke uitjes in de zomervakantie voor 2 knullen, waarbij ik ook redelijk makkelijk een baby op sleeptouw kan nemen? Af en toe kan ik natuurlijk ook oma of een vriendin als extra paar handen meenemen, en mijn man zal nog wel hier en daar proberen mee te gaan. Met de auto is geen probleem, qua locatie graag een beetje in de hoek zuid-Holland, Brabant, Zeeland.
Binnenspeeltuin, buitenspeeltuin, kinderboerderij. Dat waren uitjes die mij redelijk makkelijk af gingen met peuter en baby.
Is het een idee om te investeren in een leuk speeltoestel of speelgoed voor in je eigen tuin? Kinderen blij en kun jij rustig aan doen. Kan ook.een tent of zon speelbuis zijn als je niets permanents wilt. Ikea heeft ze o.a. Verder gewoon speeltuinen inderdaad, kijken of er natuurspeelplaatsen zijn in de buurt met een waterpomp etc. Of ga eens picknicken in een naburig park.
natuur speeltuin is inderdaad wel erg leuk! Speeldernis in Rotterdam. of de bouwspeeltuin http://www.maeterlinck.nl/ erg leuk - dochter is er met een kinderfeestje geweest (allemaal jongens verder ) maar was geweldig.
Abbo op Blijdorp nemen? Ik ben daar nog net niet bevallen van de tweede en toen hij een week oud was liep ik er weer Museumjaarkaart? Abbo op lokale buitenzwembad nemen? Bolderkar, baby in draagdoek en heel vaak naar het strand? Loonse en Drunense duinen?
Speeldernis inderdaad. Plaswijckpark, ‘t Geertje, Kinderboekenmuseum, Dippie Doe, Neeltje Jans. En meer algemeen: dierentuin, kinderboerderij, betaalde speeltuinverenigingen (zoals De Kievit), waterplassen met een strandje.