bekkenpijn/instabiel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linnie89, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie89

linnie89 Lid

15 okt 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er hier iemand everaring met bekkenpijn.
    Ik heb al een aantal weken last van lagerugpijn en uitstraling naar mijn billen en benen.
    Volgens de fysio is het bekken instabiliteit.

Heeft er iemand tips die de pijn wat verzachten?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Hangt een beetje van je fysio af.

In ieder geval erg vervelend voor je.

Sommige fysio's adviseren een bekkenband ter verlichting, die van mij gelooft echter in wonderen en geeft enkel oefeningen.

De oefeningen zorgen er bij mij wel voor dat afwijking iets minder groot is geworden, maar de pijn blijft.

Mocht je nog bij een gewone fysio lopen is een bekkenfysio aan te raden, verder helaas weinig tips voor je.

succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoek maar eens rond bij het kopje "gezondheid"! Ik ben sinds deze week ( 22 weken zwanger ) in de ziektewet vanwege bekkenpijn. Bij mij echter geen instabiliteit, maar de boel zit helemaal vast, daardoor ook zenuwbeknellingen en alle pijn die eigenlijk ook bij BI komt kijken. Werk in de zorg op een groep die zware zorg nodig heeft dus dat was niet meer te combineren met mn pijnklachten. Nu dus helemaal ziek en alleen nog ondersteunend aanwezig voor zolang dat nog lukt.

Mijn tips; doe rustig aan, spreid je bezigheden ( Werk, huishouden, leuke dingen ) en maak keuze's. Zaterdag aan mn man gevraagd of hij wil stofzuigen, is nog niet gebeurd, dan trek ik wel slippers aan in huis, maar ik ga het er niet meer bij doen. Ik doe de afwas/strijk op een hoog krukje en op het werk doe ik ook veel zittend. Tussendoor vaak gaan liggen en bv in de auto een kussentje in mn rug. Veel meiden slapen met een kussentje tussen hun knieen als ze op hun zij liggen maar dat lukt mij niet, dus draai veel...

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Bij mij helpt rust het beste!
    Als ik in actie kom dan gebruik ik mijn bekkenband, dier ervoor zorgt dat de boel op zijn plek blijft!

Succes

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik zou toch echt even naar een bekkentherapeut gaan ipv een fysio die gelijk met termen als BI gaat gooien.
    Ik heb soortgelijke klachten gehad rond jouw termijn (vanaf 16 weken) en die zijn echt weer over gegaan.
    Met de juiste oefeningen en adviezen kom je een heel eind.
    Overigens wordt een bekkenband en rust alleen geadviseerd bij echt ernstige bekkeninstabiliteit omdat die niet meer voldoende op oefeningen reageert.
    Een bekkenband en rust verzwakken de spieren alleen maar en zeker bij jouw termijn krijg je op den duur alleen maar meer last doordat je echt nog veel zwaarder wordt.

Succes!

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    de meeste oefeningen lukken me niet eens meer, die mag ik niet meer doen. en ik heb die bekkenband nu een paar weken maar vind hem niet super geweldig..
    accepteren..dat is het enige wat je kan doen. en dus rekening proberen ermee te houden. ik ga nu ook even wat anders doen want het doet zo'n zeer om achter de computer te zitten! ik ga lekker naar me zachte bank..

groetjes

7. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Ik ben zelf een voorstander van Cesar of mensendieck therapie. Een aantal vrouwen heb ik gehoord over Cecile Röst, daar heb ik zelf dan geen ervaring mee. De fysio die ik had, was ook bekkentherapeut, maar heeft mij niet echt van mijn klachten af kunnen helpen, ook niet na de bevalling. De Cesartherapeut heeft mij echt weer "op de been" geholpen!
    Zij adviseerde een stugge smalle bekkenband van Serola, en die vond ik dan ook veel meer steun geven dan de brede elastische. Ik weet niet @Silly, welke jij hebt?

8. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik heb erg kramp in mijn bil vanaf gister, maar heb ook lage rugpijn .. is dat dan bekken pijn??

Deel Deze Pagina