Nachtkastje op kleine kamer??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Mijn zoontje heeft een kleine kamer. Nu past er geen nachtkastje naast zijn bed. Heeft iemand leuke ideeën om dit op te lossen? Liefst met een voorbeeld. Het is nogal een draaitol in bed.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei geen nachtkastje, ik heb er geen ‘oplossing’ voor - ik heb er zelf ook geen, zou niet weten wat ik er mee moet ;)

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Bedhekje en dan gewoon plank aan de muur maken?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom heb je een nachtkastje nodig?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Als je -9 hebt, is dat al een goede reden:roflmao::roflmao::roflmao:.
    Ik kan niet zonder mijn nachtkastje.

Shay25 en olleke vinden dit leuk.
  6. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    hij wil graag een wekkertje, lampje en een bekertje water bij zich hebben.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja ok, misschien  wel. Maar zoiets kan je ook ónder je bed leggen, als er zo weinig plaats is in de kamer.

Wij hebben overigens een Ikea Eket box aan elke kant van het bed. Klein en spotgoedkoop. https://www.ikea.com/be/nl/p/eket-kast-wit-80334603/

tuc vindt dit leuk.
  8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou dan voor een plankje/schapje aan de muur gaan.
    Mijn dochter heeft ook geen nachtkastje nu maar daar staat een expedit/kallax vakkenkast naast haar bed en één vak gebruikt ze voor haar bril en een flesje water. Haar nachtlampje hangt aan de muur en heeft ook wel eens aan haar bed (metalen spijlen) gehangen. Ze heeft ook tijden zo'n mini lichtjes ledsnoer op batterijtjes gehad. Die had ze om.haar bed heen gewikkeld.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    zigzag en Venelientje vinden dit leuk.
  10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wij hebben een dieren krukje van de action naast het bed. Past wekker, water en nog wat op en is zo te verplaatsen.

11. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Mijn dochter had jaren geleden zo'n kleine aan haar halfhoogslaper hangen. Toen was ie er alleen in groen, dus hij ligt nog achter het luik voor als zoontje hem wil gebruiken in xijn junglekamer.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Nachtkastje kun je ook op een andere plek in de kamer zetten, als de cijfers op de wekker maar leesbaar zijn.
    Als hij af gaat is het de bedoeling dat ze er uit komen, dus als hij daar dan direct het bed voor uit moet alleen maar handig ;)
    Hou zelf niet van bekers water op de kamer, wordt nogal eens omgestoten, dus als er water bij bed is dan is dat in een flesje naast het bed op de grond.
    Lampje kun je ook aan de muur bevestigen naast het bed.

NiekeKris vindt dit leuk.
  13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij mijn zoon hebben we bij het hoofdeind een plank gemaakt die even hoog is als zijn bed, daar kan hij zijn hoofd dus ook niet aan stoten. Dit was omdat zijn bed niet helemaal tegen de muur aangeschoven kon worden door een balk op de vloer, maar fungeert nu als een soort nachtkastje. Daar ligt zijn leesboek, een klein flesje water en zijn wekker. Hij heeft een nachtlampje aan de muur hangen.
    Kan nu geen foto maken, hij ligt al in bed ;)

14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Een klein wandplank inderdaad? Kan je mooi netjes zelf op maat maken en in een leuk kleurtje schilderen.

Of misschien een klein krukje/bijzettafeltje die wel klein genoeg zijn.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Deze zag ik onlangs. Screenshot_20200927-193235.jpg

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een wandhuisje boven bed?

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter heeft de kleinste kamer en toevallig past daar prima een nachtkastje, maar bij mijn zoon in de grotere kamer weer niet zo goed door de indeling (of het past wel, maar dan staat het nachtkastje midden in de kamer ;)). In ieder geval hebben we meubels van lifetime en daar hebben we zo’n hangtafeltje voor aan het bed bij:
    https://www.bedderie.nl/shop/lifetime-hangtafel/
    Nu slaapt onze zoon momenteel niet in dat bed meer en kan er aan zijn huidige (zorg)bed ook niets gehangen, dus bij hem staat een (lekvrije) beker in de hoek in het bed.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Wij kunnen naast ons bed ook geen nachtkastjes, omdat we achter het hoofdeinde van ons bed een inloopkast hebben, met aan beide kanten de deuren daar naar toe. Wij hebben het Brimnes bed van Ikea, met een hoofdbord met daarin kastjes. Dus onze nachtkastjes zitten als het ware achter ons hoofdeind. Ereader en evt water leggen we er bovenop, maar allerlei andere zooi ligt in die kastjes.
    Is zoiets niet een optie? Ik zag dat Brimnes niet een 1 persoonsmaat heeft, maar misschien een side table ofzo, en dan tussen muur en hoofeind? Een gewone plank kan dan natuurlijk ook gewoon.

19. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dochter heeft haar bed tegen haar bureau aanstaan. En van de kant van het bureau heeft man een nachtkastje gemaakt. Vooraanzicht zie je een bureau met recht laatjes en links een deurtje.
    Bij het deurtje is de onderste plank wel dicht, maar de bovenste is open aan de kant van haar bed zodat ze haar spulletjes daarin kan leggen.

Mijn bed stAat niet strak langs de muur met de zijkant, wel met het hoofdeind, de hoek die over lijft heb ik mijn nachtkastje/ plankje in een driehoekvorm. Ik bots daar niet tegenaan en er staat een lampje op, glas water, en een boek.

Deel Deze Pagina