Ervaringen met de plus12 van meetmaatje? (Voeten/schoenen opmeten)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanLieverd, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zit er aan te denken om dit ding: http://www.meetmaatje.nl/pages/plus12 te bestellen, ik vroeg me af of iemand deze heeft en handig vindt? Eerder hadden we hier een goede kinderschoenenwinkel en die mat ook altijd netjes de binnenkant van de schoen op, dus dan gingen we er maar gewoon regelmatig langs om te kijken of de schoenen van onze zoon nog pasten. Deze is nu weg, en in de gewone schoenenzaken meten ze eigenlijk alleen de voeten en niet de schoenen ook.
    Ik weet niet of de huidige schoenen van onze dochter nog goed passen eigenlijk en onze zoon heeft net nieuwe schoenen (welke goed lijken te zitten overigens en qua maat ook logisch zijn), maar ook bij hem is de binnenkant niet nagemeten.
    Dus was ik op internet op zoek naar tips om het zelf te bepalen en toen kwam ik dit ding tegen. Ik vind hem wel prijzig voor wat je krijgt, maar hij lijkt me dus wel handig.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Ik zat dat ding van de week toevallig nog te googlen. Ik lees even mee.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik trek altijd de voetjes om op karton, die knip ik uit en zo pas ik. Gratis en simpel!

Bij sommige schoenen kun je de zool er uit nemen, dan kun je buiten de schoen passen, ook handig.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb een plastic schoenmaatmeter besteld via Aliexpress. Dat is dezelfde als die ik in veel schoenwinkels zie gebruiken (daarom dacht ik ook, dat kan ik zelf wel!). Kostte 5 euro incl verzenden (de volwassen versie), was wel al in 2014.
    Vervolgens knip ik een stevig rietje af op de lengte van de langste voet. Dat rietje schuif ik vervolgens in de schoenen, en dan kijk ik of er minimaal 1 cm overblijft.
    Ik meet haar voeten regelmatig op om even te checken, of zet haar voet op het binnenzooltje als die eruit kan. Ik neem het rietje ook altijd mee naar de winkel als ik schoenen ga kopen.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb zo'n meter en vind het een uitkomst! Zelf kunnen ze maar lastig aangeven of een schoen goed past. De meeste kinderen lopen op te kleine schoenen. Het enige nadeel is dat je hem niet kunt inklappen voor in je tas, maar ik vond het het geld meer dan waard.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bedankt! Dan ga ik er morgen 1 bestellen, was ik al min of meer van plan, maar toch fijn als iemand er positieve ervaringen mee heeft. :)

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina