Hoeveel kopen jullie er voor de eerste weken? Voor de kleine new born, Ik doel op maat 56 . Is 4 genoeg?
4 pakjes zijn denk ik wel genoeg. . Wij hebben er wel meer maar ja je wast toch ook weer dus met 4 pakjes is er altijd wel 1 schoon denk ik.. Misschien eens bij babyuitzetlijst kijken? Daar staat vaak op hoeveel van alles Wij hebben expres meer ook omdat de oudste best lang in maat 50 gezeten heb.. maat 50 zwom ze in in het begin hihi niet dat het wat zegt over de 2e.. hehe
Hier ook meer in MT 50 gehad. Kleine meid begon in MT 44 en heeft tot een week geleden MT 50 aangehad.
Ik zou je ook aanraden om toch wel iets in maat 50 te hebben, mijn zoontje heeft tot een week of 7 nog maat 50 gedragen terwijl hij niet bijzonder klein was (3650 gr en 51 cm). Als je kindje veel spuugt heb je waarschijnlijk wel meer dan 4 pakjes nodig, maar het is natuurlijk ook zo bijgekocht als blijkt dat je te kort komt
Hier de eerste 3mnd maatje 50/56 aangehad, 4 pakjes vind ik persoonlijk weinig, ik had veel basic witte broekjes van de hema deze waren makkelijk te combineren met shirtjes.
Ik vind vijf pakjes per maat minimaal. En new born vind ik wel maat 50. (Al had ik zelf bij allebei alleen maat 56.)
Ik zou echt wel wat in maat 50 ook kopen. Mijn dochter zit nog steeds in maat 50. Ik vind 4 pakjes erg weinig. Ik had ook maar 4 pakjes in maat 50 en heb bij gekocht.
Zou ook zeker pakjes maat 50 halen. Ons zoontje heeft tot een week of acht in maatje 50 gezeten, nu nog maatje 56 aan. Woog bij geboorte 3320 gr en was 54 cm
Hier acht in maat 50 (nu drie in huis, rest nog halen als geslacht 100% zeker is) en voor maat 56 moet ik nog even kijken, nu een pakje in huis, maar denk ook weer een stuk of acht.. (Tenzij we ook nog kleertjes cadeau krijgen, maar acht setjes zelf kopen wil ik graag aanhouden )
Hier zo'n 5/6 pakjes maat 50 en van maat 56 heb ik best veel. Ik denk zo'n 8 pakjes en dan nog een aantal losse broekjes en shirtjes. Je zal zo'n baby toch meerdere keren per dag kunnen omkleden ivm spugen/kwijlen en ik persoonlijk vind het leuk om niet elke keer dezelfde pakjes aan te trekken.
Ik heb nu ongeveer 7 pakjes in maat 50 en ben blij dt ik er zoveel heb. Er gaat wel eens iets mis. Spugen, en plasongelukje oid. Onze kleine man is morgen 2 weken oud en heb alle pakjes nu meerdere keren kunnen aantrekken bij m. Alleen de allerkleinste rompertjes maat 50 hebben een kort lijfje waarbij het inlcusief luier een beetje strak zit. Die krijgt ie dus per vandaag niet meer aan. Onze hummel is toch echt 56 centimeter lang, maar maat 56 is veel te groot!
4 pakjes is wel weinig, ze spugen/plassen/poepen toch snel een pakje onder. Als ze dat 2 dagen achter elkaar doen ben je door je pakjes heen en moet je verplicht wassen. Zou er in ieder geval wel 6 aanschaffen (pakjes en of los broekje met shirtje). Maat 50 heb ik nooit gehad. Mn jongste had ik 1 pakje in maat 50/56 maar die kon hij nog maar net aan bij de geboorte. Is ook afhankelijk van hoe groot ze je kindje schatten. Mijn zoontjes waren allebei bijna 9 pond bij de geboorte, dus dan is het niet zo gek dat ze mt. 50 niet meer pasten
Hier had ik 2 pakjes van maat 50 en stuk of 10 van maat 56. Hier was meneer er snel uit hoor, met 8 weken, begon het toch wel klein te worden. En toen had hij alles echt niet vaak aangehad....ik vond het zonde, nou eigenlijk meer jammer, omdat ik die setjes zo ontzettend leuk vond haha. Nu heb ik van maat 62 ong. 8 setjes en ook daar hoop ik maar dat hij ze niet al te snel uitgroeid. Maar goed, het blijft leuk kleertjes te kopen he, vooral als je weet wat het wordt. Vraag van visite dan wel wat grotere setjes.... Mn manneke was 3704 gram en 52 cm. De eerst was wat lichter, maar ook hij groeide heeeeel snel.
Hoe vaak je je kindje verkleed verschilt wel erg per kind. De oudste kleedde ik soms drie keer per dag om, de jongste kon als baby als ik had gewild twee dagen achter elkaar hetzelfde aan. En zo verschilt het ook hoe lang je kindje in een maat zit. De oudste was ruim 4500 gram en 56 cm, die kon dus prima meteen in maat 56 en was daar met een maand ook al weer uit. De jongste was bijna 3500 gram en 50 cm, zij heeft 56 langer gedragen en voor haar heb ik ook Noppies maat 56 bijgekocht (valt kleiner en vooral smaller). Bijgekocht heb je het zo als het nodig is. En iedere dag wassen deden we toch wel.
Ik zou ook maat 50 halen en wat meer 56. Mijn kinderen zijn geen kleine babies maar zaten allemaal een week of 4/5 in maat 50. Sja en daarna.. Kan zo verschillen. Mijn jongste dochter had 4 weken maat 50 en daarna 6 weken maat 56. Mijn zoontje droeg 5 weken maat 50, kreeg toen ineens een groeispurt en heeft maat 56 maar twee weken aangehad. Dus ik zou van allebei niet teveel, maar zeker ook niet te weinig halen. Zeker 6 pakjes per maat. Kraamvisite krijg je meestal maat 68 en 74 van.