kleine voetjes, schoenprobleem!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Onze meid van 15 maanden heeft hele kleine voetjes. Ze heeft nu schoentjes van Shoesme (maat 19 en dit zit erg ruim :( ). Het lopen gaat steeds beter, ze loopt sinds vandaag echt al lange stukken los, aan de hand gaat het al langer goed. Nu zie ik haar af en toe wat naar binnen staan met haar voeten en hoorde laatst van iemand dat zij schoentjes had gekocht met een flexibele zool, maar een stevige hak.

Ik ben nu dus op zoek naar een steviger schoentje (wel flexibel), maar wel verkrijgbaar in een klein maatje ;) .

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Elefanten bij Van haren. vanaf mt.17/18.
    Vallen wel iestsje groter uit.

Verstevigde hielsteun,
    soepele 3d zool.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft sinds kort schoenen van het merk Jochie. Die zij heeft heeft een stevige hiel, maar de zool is soepeler dan de meeste schoenen. Ze loopt er ook beter mee dan met de Shoesme. Ik heb geen idee of ze ook in maat 19 te krijgen zijn, zou je even bij een schoenenwinkel moeten vragen. Oh, ik kijk net even op de site van Jochie http://www.jochie.com/jochie/site/view/ ... ummer_2009 en Eva heeft de 8034, maar dan in het lichtroze. Is dus in maat 18-22 te krijgen en dat zijn dus blijkbaar babyschoenen ;) (maar Eva zit ook nog in mata 80-86 en dat is ook nog op de babyafdeling :)).

Het naar binnen staan van de voeten hoeft trouwens volgens mij niet met 'verkeerde' schoenen te maken te hebben, het schijnt dat veel kinderen dat doen. Ze hoeven pas met een jaar of 3 echt recht te lopen met de voetjes.

4. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    @snoopy: die zien er wel leuk uit zeg! Probleem is idd in die kleine maatjes dat niet iedere dealer die verkoopt (heb al ff gebeld). Maar we gaan gewoon door met zoeken. Tja, kleine voetjes en een klein lijfje. Ze is nog maar 77,5 cm en haar voetjes zijn dus helemaal ieniemienie.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    hier hetzelfde probleem. maar van Haren verkoopt elephants vanaf maat 18. goede schoenen en niet duur.

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hi M28, dankjewel. Alleen zit er dus ook geen Van Haren in de buurt. Ik las al dat je het beste de maat van de voet kunt opmeten en dan een schoen kan kopen. Dus ik denk dat ze niet eens mee hoeft en dan kan ik zelf iets opzoeken.

7. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    verschilt wel per schoen, maar ik heb het ook niet gedaan hoor, in de winkel gepast. dat gedoe in de winkel.. dus heb afgesproken dat als het niet past ik ze terug kon brengen... maar de maat opnemen vind ik ook nog een gedoe.. ze houden hun voetjes niet stil hihi..

8. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Da's waar. Ik ben vandaag in Utrecht, dus ik denk dat manlief ff de maat thuis moet opmeten en dan kan ik iets kopen. Dus heeft hij het probleem van friemelende voetjes ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat grappig, Eva was een maand geleden 77cm en nu dus ook zo'n 77,5 denk ik. Met kleine voetjes dus. Ik dacht eerst dat ze best grote voeten had, want van Shoesme heeft ze maat 21 (en die heeft ze al een tijdje), maar die vallen blijkbaar klein.

10. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Heu? Shoesme valt klein...Dan heeft ze nog kleinere voetjes... Nou ja, ze stapt al goed rond. Dacht dat het moeilijker zou zijn omdat ze zulke kleine voetjes had (ivm evenwicht ofzo). Ze stapt namelijk al lang langs de bank etc. Nu dus steeds beter los.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    her verschilt erg per schoen.
    Esmee heeft van nikes maat 19 en ze heeft dr visser schoenen (scapino) en die zijn weer iets te groot kwa maat 19 en de sandalen van schoenen reus maat 19 zit ook weer perfekt.

heb ook bij van haren gekeken maar die hebben hier voor meisjes in die kleine maat geen leuke schoenen, alles is donker blauw.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tipje: Op de tafel zetten met haar voet op een stuk papier en dan gauw aan de grote teen en de hak een streepje zetten... En dan opmeten. Ze moeten nl wel met hun gewicht op de voet staan, je kunt eigenlijk niet goed meten als ze zitten omdat de voet altijd wat breder en langer word als je erop staat...

HEt klinkt heel logisch,, weet ik, maar ik heb me een partij zitten kl*ten met het opmeten... :oops: Totdat ik deze tip kreeg van een vriendin.. Echt zo'n "Aha moment", zeg maar... :)

Edit: Jelle heeft trouwens schoentjes van Gattino, zijn ook lekker soepel en geven toch steun. Ik weet alleen niet of ze die ook in kleinere maatjes hebben.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben van Shoesme schoentjes maat 21 en van Jochie maat 20, die van Jochie zijn ietsjes groter... Kan dus eigenlijk ook wel zijn dat Jochie groot valt :). Maar de schoentjes van Shoesme lopen wat platter naar voren af waardoor het eerder gaat knellen. De schoentjes van Jochie die ze heeft is voorin wat ruimer in de hoogte zeg maar.

Leren lopen heeft volgens mij niets te maken met kleine of grote voeten, mij lijkt het juist lastiger om te lopen met grote voeten, dan struikel je vast eerder ;). Eva liep met 8 maanden overal langs , met ruim 12 maanden de eerste stapjes los en met bijna 14 maanden helemaal los. Dus best gemiddeld (alleen het overal langs lopen was redelijk snel).

14. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hahaha, daar zeg je me wat. Over grote voeten struikel je eerder :) ! Ik heb vandaag wel schoentjes voor haar gevonden, van Bardossa. Ze moet er duidelijk wel aan wennen. Lopen op blote voeten/sokken gaat beter, maar ze lijkt buiten wel meer stevigheid te hebben. En daar zijn ze uiteindelijk ook voor.

Ben benieuwd!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fijn dat je schoenen hebt kunnen vinden! Er is zo weinig in die maatjes... ik kon kiezen uit 2 soorten en was blij dat ik toch snel leuke schoentjes gevonden had!

Hoe lang loopt je dochter nu? Ik ben met Eva nieuwe schoentjes gaan kopen toen ze ongeveer 5 weken echt (alleen nog maar) los liep. Toen liep ze zelfs met gemak op 2 verschillende schoenen weg (met verschillende diktes qua zolen). Misschien is het nog iets te vroeg voor voor je dochter op 'echte' schoenen? Maar kan ook zijn dat de meeste kindjes er altijd wel wat moeite mee hebben en dat Eva daar een uitzondering op is ;).

16. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ze loopt nog maar een paar dagen nu echt los (en echt de hele dag pfff.... :( ). Ik heb ook schoentjes van Shoesme. Alleen deze nieuwe schoentjes zijn, ondanks het kleine maatje, veel te breed. Het leek mij voor haar lekker als ze wat smallere, stevigere schoentjes had. Deze schoentjes zijn een stuk smaller en de zool is nog flexibel.
    Vandaag voor het eerst ff wat langer aan gedaan en voor op straat lijkt dit goed te lopen. Zodra we thuis in de tuin zijn doen we de Shoesme weer aan en binnen lekker sloffen.

Denk je toch dat dit te vroeg is? Het lijkt allemaal dus prettiger te zitten, maar als het niet goed isis het een ander verhaal natuurlijk!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze adviseren om na 6 weken los lopen pas 'echte' schoenen aan te doen. Eva liep met 13 maanden stukjes los maar zo'n 3 weken later pas echt helemaal. En 5 weken daarna heb ik voor haar nieuwe schoenen gekocht. Kan dus best zijn dat het misschien iets te vroeg is.

Deel Deze Pagina