handig? Rek voor babybad op ligbad

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjaantje, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Heeft iemand van jullie een rekje waarmee je het babybadje op het ligbad kan zetten? Is dit handig en gebruik je het veel?
    Ik twijfel er nog over, we hebben ook een gewone badstandaard maar straks in het nieuwe huis een ligbad, dan scheelt het misschien wel gesleep met water etc
    Ben benieuwd

2. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Gehad en snel weggedaan na 1x gebruik. Wat een drama.
    Je kan niet vlak bij het badje staan door het grote bad en dus sta je buiten je macht je kindje te badderen

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb geen bad dus kan je niet helpen met je vraag maar missch wel een oplossing voor je probleem:

Ik heb het babybad op een standaard naast de douchekabine staan en heb een slang onderin mn babybadje hangen. Als ik het badje vul doe ik de deuren van de douche naar binnen open en kan zo de douchekop in het bad doen en als ik het badje leegmaak,klem ik de slang van mn badje onder de douchedeur en dan stroomt het water zo de douchebak in. Maargoed moet je wel ruimte hebben om je badje in de badkamer te kunnen zetten ;)

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Slechte ervaring mee. Het is niet op een goede hoogte en zoals nobodyswife al zegt je kunt er niet vlak naast staan.
    Ik had ook het badje op standaard vlak bij de douche staan zodat ik met de douchekop kon vullen. Alleen leeg laten lopen deed ik met een emmertje en met het laaste beetje tilde ik het badje op. Een slang is inderdaad wel een goede optie.

@sassie25. Kun je zo'n slang erbij kopen of het je gewoon een stuk tuinslag oid gebruikt?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/babyverzorging/in-bad/badslang-met-plug-(33523043)

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben er een gehad, maar weinig gebruikt. Zelf gebruikte ik liever een tummytub of ging met de kleine onder de douche.

7. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    hmm zijn dure dingen dus denk dat ik het maar lekker laat dan! Heb inderdaad een gewoon badje met een slang (ergens...pfff waar zou die nou weer zijn) Dus dat komt ook wel goed

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier zette ik het badje op een standaard in de douche (een inloopdouche, dus geen cabine), kon dochter lekker spetteren en het was makkelijk te vullen. Om 'm leeg te laten lopen, zette ik het voeteneind van het badje gewoon richting het doucheputje, stop er uit en klaar. Nu gaat ze altijd in het grote ligbad, veel makkelijker nu. Kan ze lekker spelen, ik kan haar haar makkelijker uitspoelen en ook opruimen is sneller gebeurd dan met het losse badje.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben kraamverzorgende

Ik heb er ooit mee gewerkt maar vond het niet zo handig. Idd je kan je voeten niet kwijt dus je staat er een beetje half langs. En ik vond hem nogal laag dus kreeg last van mijn rug.

Wat ik wel fijn vond is zo'n aamkleedkussen voor op je bad. Die kan je in hoogte verstellen (meestal 3 verschillende hoogtes), is makkelijk af te nemen om schoon te maken. Wordt bevestigd met van die rubberen dopjes waar je bad aan de binnenkant dan tegenaan zit. Hij klemt zich als het ware dan ertussen zeg maar, zit goed stevig.

Met het badje dan bij de douche of het bad (als je badkamer groot genoeg is) kan je het dan zo vullen met de sproeier daarvan. Daarna met het slangetje weg laten lopen in het bad of de douche ideaal.

Voordeel is dat je niet met een naakt kind over de gang moet, dus alles bij elkaar hebt, ook kan je makkelijk de badkamer warmer maken als je dat niet graag doet met de kamers. Ze zijn wel vrij prijzig die aankleedkussens voor op bad, maar evt. op marktplaats en met dettol afdoen is misschien ook een optie als je niks geeft om tweederhands.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ik heb een slangetje los gekocht voor een babybad bij hema. Prenatal en dergelijke winkels zullen ze ook wel hebben. Ik vind het ideaal! De eerste weken waste ik Tycho in zn eigen kamertje en liep dan mef emmers water heen en weer.... Pfff dat was een gedoe! Onze badkamer is net groot genoeg om het badje in kwijt te kunnen!

Deel Deze Pagina