Hoi dames, Ik postte al eerder iets over de 14-maandenfase waar mijn dochter ongetwijfeld in zit. Behalve ontwikkelingssprongen (loopt korte stukjes los, zegt steeds meer woordjes na), uitte het zich ook in onrustig slapen. Ze werd een periode enorm onrustig als ze 's avonds in bed ging, ging direct in haar bed staan, huilen, etc. Dit was verlatingsangst en hier werkte het om bij de deur te blijven zingen. Nu gaat ze weer als vanouds rustig slapen. Maar: ze wordt nu telkens 's nachts wakker. Ze staat dan in haar bed en huilt echt hard, roept ook mama. Ze slaapt naast ons dus we zijn dichtbij, maar dat is niet voldoende. Als ik zing gaat ze wel weer liggen en slapen, maar wordt vervolgens om het half uur wakker. En zo herhaalt dit zich steeds. Een nachtvoeding helpt, maar ook maar voor 2 uur. Ik heb geprobeerd haar in bed te nemen, dit ging een nacht goed. Gisteren werkte het niet. Ze lag te woelen en te kreunen, draaide zich steeds om, etc. Nu heb ik haar bed gisternacht bij het hoofdeinde verhoogd met twee dikke boeken en sinds ze in haar verhoogde bed slaapt sliep ze van 3 tot 8 uur. Het lijkt me dat ze ergens pijn heeft. Aan de oren is niets te zien, ik mag er ook gewoon aan komen. Ze grijpt wel vaak in haar haar, maar dit is een teken dat ze moe is. Kunnen het tandjes zijn (kauwt ook weer overal op, kwijlt)? En welke dan, ze heeft al drie kiezen en daar hebben we bijna niets van gemerkt...
Ja sneu he! Herken het wel hoor, mijn zoontje van 16 maanden heeft er ook echt last van en met name s'nachts. Nu staan er bijna 4 kiezen door en onder 2 hoektanden dus hij is flink aan de beurt gekomen. Hopelijk is het nu weer even rustig. Sterkte met je meisje! Nachtvoeding helpt hier meestal het beste.
Ik herken het niet van ons zoontje. Die heeft ook helemaal geen last gehad van tanden en kiezen (alleen dunne poepbroeken). Maar word ze niet wakker door jullie en zou ze beter slapen op haar eigen kamer? Misschien wel de moeite waard om te proberen.
Herkenbaar hoor, hier ook tanden de boosdoener. Hiet helpt het om consequent chamodent te geven. En in bed nemen werkt hier ook niet altijd, maar blijf het toch het meest comfortabel vinden, als ze dan toch wakker is, dan maar zo
S0fietje, ze heeft nog geen eigen kamer. We verhuizen binnen de 3 maanden en dan krijgt ze wel haar eigen kamer. Ik denk niet dat ze door ons wakker wordt, we zijn zo stil als muizen. (daar kom je achter als je een halve nacht wakker ligt en man slaapt en andersom ). Van tanden heeft ze altijd wel iets last gehad. Geen poepbroeken, maar wat huileriger, overal op willen kauwen en nachtvoedingen nodig hebben. Ze heeft ook een rode wang nu. Denk dat het die ellendige hoektanden zijn...
Ik herken het gedrag wel. Hier ook een heel onrustig meisje op het moment. Snachts huilend wakker worden en niet meer in eigen bed willen en ook onrustig slapen bij ons in bed. Ze heeft wel der eigen kamer dus ik vermoed verlatingsangst in combinatie met hoektanden krijgen
Ik herken het onrustige gedrag ook. Het zijn steeds periodes (kortdurend) geweest en bij mijn zoontje kwam het denk ik door zijn tandjes. Er waren bijna geen andere symptomen tijdens het doorkomen van zijn tandjes/ kiesjes. Hij heeft bv nooit! gekwijld. Twee dagen geleden sliep hij onrustig en had hij iets verhoging maar verder niet ziek. Nu zijn de hoektandjes ook door en dan denk ik oja... ''tandenellende''.