Valt een kleuter (4 jaar) met astma in de risicogroep van RS? Mijn jongste is net gisteren weer ontslagen uit het ziekenhuis nadat ze flink geveld was door het RS virus. De oudste (6 jr) was 2 dagen later de klos, extreem verkouden en hoge koorts, nu alleen nog hoesten. Maar nu is mijn zoontje ook extreem aan het hoesten. Hij heeft last van astma en gebruikt 2x per dag onstekingsremmers via puf. Hij heeft normaal extra last met kou buiten en kan in de zomer zonder puf. Is het mogelijk dat het bij hem ook extremer gaat zijn door zijn astma? Valt hij daardoor in de risicogroep?
Beterschap voor je kindjes denk ook ja. En hier ook weer een zieke dochterlief vannacht ga naar bed en hoppa zie een koorts kindje liggen 39.6 vannacht van morgen om 8 uur nog steeds boven de 39 ondanks paracetamol. Ze is wel actief beetje wel niet.
Eigenlijk is hij een risicogroep voor alles waar je verkouden van kunt worden.... En dan als hij verkouden wordt... Dikke kans dat het veel langer duurt voordat het weer voorbij is. Met extra kans op een longontsteking. Maar daar helpen de ontstekingsremmers gelukkig heel goed voor. Wel in de gaten houden natuurlijk Hier hetzelfde, 's zomers pufvrij maar in de winter niet. En dat werkt voor mij heel goed. Zelden ziek... Wel altijd lang verkouden als ik eenmaal de klos ben.
Hij heeft verder een hele hoge weerstand en is bijna nooit ziek. Had ook gehoopt dat het over zou waaien. Dochter had echt 40,5 graden koorts, was alleen nog maar aan het kermen en slapen en zat aan de continu sondevoeding en heeft even zuurstof gehad. Was echt een drama. Nu hoest ze alleen nog maar en drinkt weer zelf en heeft geen koorts meer. Mocht dus naar huis. Nu maar hopen dat ze ons niet weer terug gaan zien met zoontje
Wat veel scheelt is dat hij al die ontstekingsremmers heeft he. Die had je dochtertje niet. Hij is ook niet specifiek voor alle virussen gevoelig nu.. Het is meer dat het makkelijker doorslaat richting de longen als je ineens minder weerstand hebt. (Door bijv ziekte) Maar oa daarvoor heb je dus die ontstekingsremmers. Dus het komt vast wel goed