nachtlenzen poging 2 ------ ervaring

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jaar of 2 geleden nachtlenzen geprobeerd.
    Dat was echt drama deden echt pijn in mijn ogen en deed er geen oog mee dicht. Opticien destijds deed er niets aan. Na 2 weken volhouden hield ik het niet meer en ben ik gestopt.
    Geld kreeg ik niet terug in de zin van contant maar moest het bij hem opmaken zeg maar. Inmiddels is mijn tegoed op en ben ik sinds november bij andere opticien.
    Na steeds klachten van slecht zien blijkt dat ik erg droge ogen heb ontzettend vervelend. Zij vonden mij de geschikte kandidaat voor nachtlenzen daar ben ik erg sceptisch over maar voor €50 mocht ik het proberen. Nu belde ze net op dat ze binnen waren dus een afspraak gemaakt maar nu twijfel ik wel of ik het juist doe en rijst de braaf "had ik het maar niet gedaan" mijn nieuwe opticien heeft er vertrouwen in dat hij het goed gaat krijgen dus dacht probeer maar, maar de twijfel blijft aanwezig...
    Heb allerlei vragen een daarvan stel ik ben van ds zomer week op vakantie en een lenz gaat kapot wat dan?? Zie ik dan de rest van de vakantie niks? Of hoe werkt dat?

Ik hoor graag ervaringen van mensen die al tijdje nachtlenzen gebruiken.

Bedankt

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb ook last van droge ogen. Enige dat bij mij nog werkte waren daglenzen en nachtlenzen. Ik vond de nachtlenzen heerlijk! In het begin is het even wennen maar na een paar dagen mogen ze echt geen pijn ed doen. Wel had ik er last van in de ochtend als ik snachts vaak op moest voor 1 van de kinderen. Oogdruppels voor het vochtig te houden helpt hier wel tegen.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vond nachtlenzen ook dramatisch. En ja als je er eentje vergeet of verliest oid dan zie je de dag erna niet meer sterk maar heb je een vreemde sterkte, -2 bijv waar je ook geen bril van in huis hebt
    Maar dit was ook jaren geleden, misschien dat ze iets van nieuwe technieken hebben? Dat zou ik eerst eens vragen. Kan best zijn dat de nachtlenzen nu niet meer pijnlijk zijn en stukke verbeterd

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Daglenzen heb ik ook geprobeerd maar helpt ook niet helaas en druppels voor oog vochtig te maken ook maar tijdelijk....
    Gebruik je de nachtlenzen nu nog steeds?
    Ik ga het maar proberen voor die €50. Vind alleen geen "gerust" gevoel dat als er een kwijt wordt of breekt je dan dus "pech" hebt....

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb Ze een jaar of vijf gehad maar ben ermee gestopt. Niet vanwege het droge gevoel, maar omdat ik uberhaupt niet goed tegen lenzen kan. Het leek me ideaal want overdag geen last van stofjes achter je lens etc, geen beslagen brillenglazen enz enz. Maar ik kon na vijf jaar nog alrijd niet wennen aan het in en uit doen. Kreeg ze smorgens haast niet uit omdat ze dan " vastgeolakt". Zaten aan mn oog. Moest eerst goed druppelen en dan met een zuignapje kreeg ik ze er wel uit. Maar vind het gewoon eng en akelig. Als je gewone daglenzen goed in en uit krijgt lijkt me dit bij nachtlenzen minder een probleem. Ik vond het verder wel ideaal hoor. Ik hoefde ze maar om de nacht te dragen im twee dagen goed te kunnen zien (-1,5). Ja, als je ze kwijtraakt heb je een probleem, e zijn een stuk duurder dan gewone lenzen. Maar heb je geen reserve bril of goedkope lenzen van de drogist als reserve? Voor vijftig euro zou ik het nog eens proberen als ik jou was! Dat is echt een koopje. Ip hoef je toch alleen voor de nacht en na de nacht te druppelen tegen droge ogen? Als je eenmaal slaapt dan zou het toch geen probleem hoeven zijn?

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb ze alweer 3 jaar. Vind het nog steeds ideaal. Je moet het dragen ook opbouwen. Eerste nacht heb ik het 2 uur volgehouden en zo opgebouwd tot hele nacht. Nu merk ik soms niet eens dat ik ze in heb.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Jawel ik heb een bril liggen als reserve maar die kan ik dan mocht ik lens kwijt worden toch niet op omdat de sterkte dan nog niet klopt. Dus aan mijn bril heb ik dan ook niets.
    Slapen was juist echt drama de vorige keer dat ik nachtlenzen geprobeerd heb dat ging gewoon niet....
    Heb me ook aangemeld voor info avond over ooglaseren ben ik okk benieuwd naar.

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik zou het zeker nog een keer proberen zo fijn nachtlenzen. Wat ga je betalen als je ze aanschaft?

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zo de nachtlenzen net ingedaan.
    Het zit niet "lekker" maar niet pijnlijk zoals de vorige keer...
    Morgenvroeg op controle ik ben benieuwd....

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    €427 per jaar all in.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik lees veel dat mensen last hebben van halo effect in het donker hebben jullie dit ook? Dat lijkt me erg vervelend

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vanmorgen terug geweest met lenzen in. Lenzen daar uitgedaan en zie niks zonder lenzen of bril.
    Kreeg geen daglenzen mee of zo....thuis maar weer mijn eigen zachte lenzen ingedaan geen idee of dat mag maar zonder kan ik gewoon niks zien dat werkt niet.
    Ik heb nu al de neiging om ermee te kappen wat een gedoe die nachtlenzen....zo geen zin meer in

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat mijn sterkte nu is weet ik niet dat konden ze moeilijk meten omdat er luchtbellen onder de lens zaten...
    Maar met mijn eigen -3.25 lenzen kan ik gewoon zien dus veel heeft het niet gedaan.

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Houd er rekening mee dat je zeker niet meteen goed ziet dat duurt een aantal dagen. In het begin is het ook vervelend maar het went snel. Als het goed is zul je ovet een aantal dagen 100% kunnen zien. Sterker nog ik kon zelfs 1 nacht overslaan en zag gewoon 2 dagen 100%. In het begin dacht ik ook waar ben ik aan begonnen ;)

15. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Wat raar dat ze sterkte niet konden meten!

ik ben er drie weken geleden mee begonnen, en bij elke controle werd er een oogmeting gedaan en ook foto's gemaakt van de bolling van het oog, waarop te zien was waar de lens aan het werk is. Rechts was in 1 nacht weg inclusief cilinder. Links doet moeilijk, sterkte is weg maar er is een cilinder gekomen, hierdoor wordt mijn linkerlens dus alsnog aangepast.

Vind het wel onwijs wennen om ze te dragen en het uitdoen is soms een ramp omdat ze vast zitten, maar al met al ben ik heel tevreden. Heb er wel dagen tussen zitten dat ik mijn bril draag, die dan niet de juiste sterkte meer is, maar waardoor ik wel meer zie. Helaas het nadeel dat ik nog weleens 6 keer goed wakker wordt 's nachts om een baby te voeden en dan werken ze bij mij minder goed.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat denk ik nu dus ook waar ben ik in godsnaam aan begonnen....

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Die foto om te zien wat de lens gedaan heeft en waar die gezeten heeft hebben ze gedaan. De sterkte meten was lastig omdat er blijkbaar luchtbellen onder zaten waardoor het nu onregelmatig is en je geen goede waarde kan meten.
    In twijfel nog steeds Heel erg of ik ermee door moet....
    In en uitdoen vindt ik geen probleem het zit alleen echt niet prettig ze zeggen dat dat went maar ik weet het niet hoor lastig lastig

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Opticien zegt dat ik zeker 2 weken moet volhouden.....maar of ik dat ga doen ik moet gewoon kunnen functioneren dat kan ik zo niet met weinig zicht..
    Mijn dochter moet 3 dagen per week naar de opvang met de auto dus ik moet echt rijden en dat kan zo niet.

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh en wat heel belangrijk is is dat je in het begin regelmatig controles en foto's krijgt. Ik had een hele goede opticien die hier echt op stond omdat nachtlenzen echt heel anders werken dan gewone lenzen. Zorg dat dit dus ook gebeurd hierdoor kan het zijn zonder de controles dat je geen goede sterkte ed krijgt.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat doen ze idd ook

Deel Deze Pagina