Hond buiten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sarah84, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Onze hond ligt het liefste de hele dag buiten.
    Helemaal nu het niet meer zo vaak regent...kou maakt haar niet uit (het is ook een Akita) maar regen des te meer.

Nu is het zo dat ik het best vind als ze in de tuin ligt..maar ik vind het soms nog net wat te fris om de hele dag met de deur open te zitten. Het waait ook best hier en Finn is toch op de grond aan het spelen.

Zou ik haar gewoon in de tuin leggen met de deur dicht? Vind dat eigenlijk zo raar..net alsof ze niet naar binnen mag...maar ze zit als ik beneden kom gewoon bij de deur te wachten en gaat gelijk lekker liggen buiten (erg lui)

Of zou ik haar dus gewoon binnen leggen en af en toe even in de tuin.

Ze vraagt dus erg veel aandacht omdat ze zo graag naarbuiten wil en ik kan haar niet heel de dag de onverdeelde aandacht geven natuurlijk!

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lekker buiten laten zitten. Als ze naar binnen wil merk je dat vast wel heel snel. Als ze zoveel aandacht vraagt om lekker naar buiten te gana zou ik het juist doen.
    Ik vind het niet zielig als zij de hele dag buiten zou zitten. Zij kiest er toch zelf voor. Onze gek ligt ook steeds buiten, het liefst in de hete zon. Ik heb wel een bak water in de schaduw gezet voor hem.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als ze niet al te veel misbaar maakt ivm de dichte deur, dan zou ik haar nu lekker buiten leggen en dan de deur dicht houden ivm tochten enzo. Een Akita is natuurlijk een echte buitenhond, ook met zn dikke vacht heeft ie het nu buiten beter als binnen.

Onze honden zijn eigenlijk altijd buiten in een kennel. Hebben natuurlijk wel een nachthok, maar in huis.... nee zeer weinig.

Evt de deur van het fietsenhok open zetten? Als het wel regent dan kan hij daar gaan schuilen???? En inderdaad een bak water in de schaduw wegzetten.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker buiten laten liggen inderdaad, je hond maalt er denk ook niet om of de deur open of dicht is :)

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Hopmarjanneke...als wij de ruimte zouden hebben (later misschien hopelijk) willen we ook een kennel...dat ze gewoon lekker naar buiten kan wanneer ze wil en niet hoeft te wachten tot we de deur open doen.

Ik ga idd wel even een waterbak buiten zetten...in de zomer staat die er altijd wel...maar doe het nu ook maar alvast. Hij staat nu in de schuur.
    Ze heeft ook gewoon genoeg schaduw...maar ligt natuurlijk precies in de zon nu! Hahaha!

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Als ik het te koud krijg doe ik de deur ook dicht. Ik heb de hond wel vaker even in de tuin, vindt die van ons ook heerlijk. Nu heb ik inderdaad de deur open, kan ze zelf kiezen waar ze wil liggen.. :) Dus ik zou de deur lekker dichtdoen, hij laat het wel weten wanneer hij erin wil toch? :D

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    JA dat is ook zo...als ze echt naar binnen wil gaat ze aan de deur krabben of piepen...dus daar hoef ik me idd geen zorgen over te maken!

Jullie hebben gelijk...ik maak me weer te druk om mn lieve schetige hondje ;)
    Hahaha!

Ik ga de deur dicht doen nu en zij blijft lekker buiten!

8. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Onze hond (boxer) ligt met dit weer ook de hele dag buiten. Liefst pal in de zon.
    's Middags de deur open vind ik niet zo erg, maar 's ochtends is het mij te fris en gaat hij gewoon dicht hoor.
    Alleen laat onze hond het niet horen wanneer hij binnen wil. Die sul gaat gewoon voor de deur zitten wachten tot hij een ons weegt....

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha...ik zie hem gewon zitten! Hahaha!
    Super!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

De Akita van mijn ouders ligt ook de hele dag buiten hoor met dit weer.
    Onze hond ook ( een amstaff ) in zijn mand in de zon. Heeeerlijk vind hij het. En als het te warm wordt, dan sloft hij naar de schaduw en ploft daar neer om af te koelen :D

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier is de hond ook vaak buiten in de tuin terwijl de deur dicht is.. als ze naar binnen wil gaat ze meestal wel voor de deur zitten :D
    De hond vind het heerlijk om buiten te liggen en zal haar een zorg zijn of de deur open of dicht is, als ze maar naar binnen mag wanneer ze wil :)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn hond zit ook veel in de tuin, ik doe dan wel de deur dicht. Als hij er genoeg van heeft gaat hij bij de deur zitten.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Thnx ladies!

Ik dacht dat dat het misschien niet normaal zou zijn als ik dat deed...als je reacties hier van mensen wel eens leest als iemand zegt dat zn hond in de tuin ligt..vandaar!

Ze ligt heerlijk!

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    wij hebben 2teckels en heb toen de tweede er net was een hondenluik in de achterdeur gemaakt. (wat makkelijk is omdat ze niet zo groot zijn, het is niet de halve deur die eruit moet;)) en dat wordt vaak gebruikt. ik vind het makkelijk. ook als ik niet thuis ben. ze kunnen gewoon naar buiten, vooral met lekker weer is het ideaal. de deur staat wel vaak open (als het niet te koud is) maar anders is het makkelijk dat ze gewoon naar buiten en binnen kunnen.
    de jongste zou ook heel de dag buiten liggen. de oudste (ze schelen maar een jaar en 8maanden) ligt toch het liefst binnen. of eerst in de hete zon en dan binnen op de koele vloer.
    en de waterbak staat altijd buiten. als hij bevroren is vinden ze het ook nog lekker:D

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn honden liggen graag buiten, als ik de deur open zet, maar zodra ik de deur dicht doe, willen ze naar binnen, heel irritant, en ze gaan me net zo lang aan zitten kijken door het raam totdat ik open doe, maar soms heb ik wel is zoiets van, ga maar ff lekker een uur naar buiten, ze zitten de hele dag al binnen!

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Waarom geen luik maken dat hij er zelf in/uit kan?

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe de deur ook wel dicht.

Hij blaft bij de deur als hij weer naar binnen wil.

Ik vind het heel normaal als een hond lekker even buiten is.
    Pas als het erg koud is ( winter dus) vind ik het niet echt verantwoord. Maar dat is volgens mij ook per ras ook nog eens verschillend.

18. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Haha! Ik heb even meegelezen! Het is een Akita ! dat is best een grote hond! Dat wordt dan de halve deur eruit halen haha! Sorry niet lullig bedoeld, vond de gedachte toch erg grappig :p
    xxxx

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hahah ohja, dat word wel lastig ja, kan je net zo goed gewoon je deur openlaten haha... Overheen gelezen.

20. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hebben een grote Alaskan malamute die ook graag buiten is
    of het nou warm of koud is hij wilt er gewoon uit ook al is hij
    wel een binnenhond.Ik doe de deur wel dicht aangezien hij ook
    graag buiten in de sneeuw ligt maar als hij naar binnen wilt "klopt"
    hij gewoon aan de deur.Hij geeft nl met zijn poot de deur een klap.
    Dus als ik "boem" hoor doe ik de deur open.Het is ook niet zo dat hij
    eerst een tijdje bij de deur staat en dan dat doet.Ik heb er ooit op
    gelet en hij loopt naar de deur en boem met zijn poot tegen de deur.:D
    Ik heb trouwens wel een waterbak binnen en buiten staan voor hem.

Deel Deze Pagina