Ik heb net voor de tweede keer een gaatje laten vullen met verdoving. Tijdens de behandeling voelde ik bijna niks, maar vanaf ongeveer een uur later is de hele linkerkant van mijn mond zeer gaan doen. Als ik hem probeer open te doen voel ik het 'trekken' en dan gaat het ook heel zeer doen. Dit had ik de vorige keer ook (bij een andere tandarts). Ik dacht toen dat het aan hem lag, maar blijkbaar niet dus... Mijn oude tandarts deed alles zonder verdoving, maar dat durf ik niet bij een ander . Nemen jullie verdoving bij de tandarts en hebben jullie dan ook zo'n pijn achteraf?
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad een dikke week napijn! Ik had ook een soort spierpijn gevoel, je zit wel de hele tijd met je mond open en wordt soms ook wat wijder open gezet omdat de tandarts er anders niet bijkan.
volgens mij komt het door de vulling had er ook een dag last van trekken en een druk gevoel bij de zenuw
Bij mijn oude tandarts deed ik ook nooit iets zonder verdoving. Hij vroeg niet eens meer of ik verdoving wou. Was banger voor de verdovingsprik dan voor het boren zelf. Moet ook zeggen dat boren mij nooit zeer heeft gedaan. Nu ik een nieuwe tandarts heb, durf ik niet meer zonder verdoving te boren. Heb één keer bij hem zonder iets verdoving gedaan. Ik ben vroeger gevallen op mijn mond en daarbij is er een stuk van mijn voortand afgebroken, er zit dus een nepstukje aan. Dat nepstukje is al een aantal maal weer afgebroken en die nieuwe tandarts wou die vast zetten met een schroef. Heel stuk in de tandgeboord, schroef erin en nepstukje er weer op. Best pijnlijk, maar het was vol te houden.. Verder doe ik bij hem alles met verdoving hoewel ik met hem meer een klik heb dan met mijn vorige tandarts..
Ik doe alles met verdoving! Nog nooit napijn gehad (van de week is mijn verstandskies getrokken) en 2 beginnende gaatjes behandelt. Mijn man doet alles zonder verdoving want hij heeft meer pijn met verdoving dan zonder.
Voor het vullen van een gaatje neem ik geen verdoving. De verdoving zelf, en het rare gevoel van wanneer deze uitgewerkt raakt, vind ik vervelender dan het boren en vullen. Tenminste, zolang de boor niet bij een zenuw komt, dat kan nl wel gemeen pijn doen. Maar als dat niet het geval is, doet het vullen van een gaatje niet echt pijn; tijdens noch na de behandeling. Waar ik wel verdoving bij heb gehad is bij een wortelkanaalbehandeling en bij het chirurgisch verwijderen van m'n verstandskiezen (dat laatste was dus niet bij de tandarts, maar het is wel een gebitsbehandeling, vandaar dat ik 'm noem). Bij deze behandelingen had ik enorme napijn, maar die zijn ook niet te vergelijken met boren en vullen.