Nachtluier lekt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eli05, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ons zoontje van 13 maanden (bijna 11 kg) heeft sinds kort heel veel last van een lekkende nachtluier. Heel vervelend want hij wordt schreeuwend wakker omdat zijn pamper heeft gelekt.

    Hij draagt overdag Pampers Premium Protection maat 4. Tot voor kort ook 's nachts. Maar nu zijn we overgeschakeld naar maatje 5. Helaas helpt dit niet. De pamper zit telkens overvol en de lekkage is altijd links opzij.

    Wat zijn goede nachtluiers voor een zeer bewegelijk jongetje? Wij zouden graag onze nachtrust terug hebben, want zoonlief slaapt normaal gezien door :p
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Wij verschonen gewoon in de nacht de oudste :) tegen 00.00 verschonen we de oudste.

    De jongste slaapt niet door met bijna 2 jaar helaas dus voor hem geen punt.

    Luier verschonen als jullie op bed gaan?
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Maat grotere romper kan helpen. Soms zit de romper zo straks dat de plas nergens heen kan.
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.542
    113
    Vrouw
    Pampers baby dry schijnt goed te zijn!
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit kan idd. helpen.
    Maar een andere pyjama aantrekken ook. Sommige pyjamabroekjes zitten bij de rand wat (te) strak zodat je hetzelfde effect kan krijgen als met een te strakke romper (of onderbroek) eroverheen.

    Andere opties:
    - overstappen op een ander merk luier.
    - overstappen op luierbroekjes.
    - luier verkeerd om aan doen (vooral effectief bij buikslapers en veelplassers).
    - luierbroekje (1 maat groter) óver de gewone luier aan doen.
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  6. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    #6 Eli05, 29 okt 2021
    Laatst bewerkt: 29 okt 2021
    Bedankt voor alle reacties en tips!

    Ons zoontje wordt van verschonen echt terug klaarwakker. Daarom dat ik het wil vermijden. Maar als er inderdaad geen andere oplossing is, kunnen we dit ook nog doen!

    Dat kan misschien inderdaad helpen! Ga onmiddellijk rompers met een maat groter kopen!

    Ik zou dan de maat 4+ nodig hebben? Of staat de plus niet voor 'nachtluier'?

    Hij draagt een losse pyjama, maar de romper zou inderdaad een probleem kunnen zijn.

    Ik dacht altijd dat pampers de meest absorberende luiers had? Zijn luierbroekjes juist niet minder absorberende omdat de zijkant bijna geen vulling heeft?

    Luierbroekje over de gewone pamper hebben we vannacht geprobeerd. Maar zonder succes. Er was geen lek, maar hij sliep er niet comfortabel in... :(
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar 5 van Zwitsal was hier de oplossing destijds!
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Eli05 vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vwb. je eerste alinea: de + staat voor net even wat meer absorptie als een luier met hetzelfde nummer, maar dan zonder de plus.
    Vraag me niet waarom ze dan kennelijk ook luiers maken die minder absorptievermogen hebben eerlijk gezegd! Die logica heb ik nooit begrepen..

    Vwb. de rest: ik kan alleen voor mezelf spreken, maar hier is/was de oudste echt een natnek en Pampers hielpen daar echt geen zier tegen.

    Luiers hebben juist toch helemaal geen vulling aan de zijkant? Of ben ik nu gek?
    Luierbroekjes ook niet zoveel nee.
    Maar in principe zou dat niet uit moeten maken. Het piemeltje moet wel goed in de luier/ het luierbroekje liggen natuurlijk en niet opzij!

    Wat balen zeg dat je kindje niet lekker sliep in de luier+broekje combinatie :(
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  10. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Herken het probleem. Bij ons zijn de luiers van boni de oplossing, die vallen breder. Maar ik denk dat je die alleen in BE kan krijgen, bij colruyt.
    En dan bedoel ik de gewone luiers. De broekjes vallen te smal bij ons zoontje.
    Ik denk dat het kwestie van proberen is en zeker ook de luiers van de huismerken van de supermarkten/drogisterijen een kans geven.
     
    Eli05 vindt dit leuk.
  11. Shaana

    Shaana Bekend lid

    7 apr 2014
    886
    23
    18
    Kan zijn dat iemand dit al als tip heeft gegeven, heb niet alle reacties gelezen.
    Maar hier was een maatje groter romper, luier maat 5 én luierbroek maat 5 de oplossing pampers baby dry de oplossing!
    Zoontje is 13 maanden.
     
    Eli05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina