Zwitsal vs Natusan

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chickie, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Hallo meiden, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik ben in verwachting van onze eerste, en mijn moeder loopt te preken dat ik absoluut geen Zwitsal mag gebruiken bij een pasgeboren baby ivm de enorme hoeveelheid parfum in de producten. Zij zegt, begin met Neutral/Natusan zoiets, en als je dan perse Zwitsal zo lekker vind ruiken stap dan later over als dat huidje wat gewend is. Is dit nog steeds zo? Ik ben in verwachting van een jongen, dus de wit-blauwe verpakkingen van Neutral en Natusan zijn misschien zelfs wel leuker op het kamertje, maar ik vind zwitsal zo lekker ruiken! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ben t helemaal eens met je moeder, niets aan toe te voegen behalve dat ik natusan veeeeeel lekkerder vind ruiken en aanvoelen ... Ik zou naar mama luisteren in dit geval hihi :)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben het ook eens met je moeder! Hier ook neutral spulletjes gebruikt, en de balneum badolie :)

4. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Je kan ook natusan gebruiken en parfum van zwitsel haha heb je het allebei

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ben t ook eens met je moeder!

Ik heb t wel, maar heb alles gehad.. Ik gebruik het eigenlijk soieso bijna nooit...
    En hij reageert er ook niet op, maar neem t ekere voor t onzekere en dan kan je later altijd nog zwitsal nemen..
    Ook zonde als je alles koopt en je het niet kan gebruiken

6. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Eens met je moeder! ;)
    Ik gebruik de spullen van Weleda en alleen de haarlotion van Zwitsal, want het ruikt inderdaad erg lekker..

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben het gedeeltelijk eens met je moeder. Behalve dan dat ook natusan enzo nog aardig wat troep kan bevatten. Ik gebruik zelf weleda voor mijn dochter. Dat is natuurlijk en reageert zij heel goed op. Ik vind de lucht van zwitsal best lekker, maar mijn kindje ruikt het lekkerst wanneer ze naar zichzelf ruikt. Het liefst had ik nooit het eerste luchtje van die eerste dag van haar afgewassen :p. Ik gebruik overigens weinig spullen hoor, doe zelden wat in het badje, soms wat geurloze olie. En ik smeer haar ook niet heel vaak in.

8. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Dank jullie wel dames! Geen Zwitsal dus! Volgens mij hebben ze Weleda ook bij de DA drogist, zal daar eens kijken. Hoe minder troep er in zit hoe beter natuurlijk. Had eigenlijk wel verwacht dat een merk als Zwitsal wel gezorgd had dat er bijna niets in zou zitten, en dat mijn moeders advies (gepreek) achterhaalt zou zijn.. Dus maar goed dat ik het even gecheckt heb! Bedankt!:p

9. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf producten van zowel natusan als zwitsal en gebruik het door elkaar. In het begin heb ik veel producten van natusan gebruikt, maar wel met zwitsal haarlotion, zodat mijn dochter toch lekker naar zwitsal rook. Inmiddels ben ik er wel makkelijker in en gebruik regelmatig zeepvrije wasgel van zwitsal en creme. Overigens doe ik ook vaak gewoon helemaal niks in het badje. Volgens mij is zwitsal er de laatste jaren wel mee bezig geweest om hun producten wat vriendelijker te maken, het is ook allemaal hypo-allergeen. Mijn dochter haar huid reageert niet op de zwitsalproducten, dus ik zie geen bezwaar om het te gebruiken.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lekker de haarlotion gebruiken van Zwitsal :) dan ruikt je kindje heerlijk :p en verder lekker natusan!

11. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Hier ook een weleda gebruiker. Gewoon natuurlijk en ruikt ook lekker.
    Gebruik wel soms de haarlotion van zwitsal. Zomaar eens afentoe...

En inderdaad zoals rijtjes zei. Je baby ruikt het lekkerst de eerste dagen na de geboorte. Oh wat rook mijn meisje lekker :D
    Soms als ik erg aan denk ruik ik het nog even...
    Die geur moet je niet vergeten hoor!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gebruik 1x per week een beetje badmelk en verder soms haarlotion van Zwitsal. Verder niets.
    Weleda vind ik niet lekker ruiken. Eerste dagen rook ze idd erg lekker!

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff mijn dochter kreeg echt ontzettend veel eczeem van Zwitsal, van mijn schoonzusje toen een flesje Zwitsalparfum gekregen waarvan ik een beetje op haar kleertjes spoot als het uit de was kwam (alleen buitenkant) dan heb je toch de Zwitsalgeur :D... en die vond ik zo lekker ruiken... wij gebruik(t)en overigens Balneum extra vettend

14. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met je moeder. Hier hebbben we de baby lijn van Zarqa gebruikt toen ze nog heel klein was en op dit moment ook weleda. Weleens iets van Zwitsal gehad, maar daar reageerde ze niet goed op. Ik vind Zwitsal ook erg lekker ruiken, dus hang ik haar kast vol met van die geurbuiltjes. Dan ruiken haar kleertjes en kamertje toch lekker naa4r zwitsal.

15. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Hier hebben wij bij de 1e ook alles van zwitsal in huis gehaald maar onze zoon zijn huidje was zo gevoelig dat hij eczeem ontwikkelde...toen overgestapt op neutral en alleen de zwitsal haarlotion behouden. Nu bij ons 2e kindje wilde ik absoluut geen zwitsal meer!!! Dus heb ik alles van seba-med gekocht, ruikt een beetje maar is speciaal voor de gevoelige huid. Tot nu toe geen gevoelige overreactie en dat is heel wat waard, dus voorlopig hier seba-med en toch de zwitsal haarlotion. google maar eens op seba-med, je kunt op hun website proefpakketjes aanvragen!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste reageerde heel slecht op zwitsal, tot eczeem aan toe. Natusan ging beter, al moest ik in periodes dat het heel slecht ging met z'n huid overstappen naar iets wat helemaal parfumvrij was.

Ik ben het dus helemaal eens met je moeder, al is het ene zwitsal product minder belastend dan het andere en is de ene babyhuid minder gevoelig dan de andere.

17. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Onze baby wordt ingesmeerd met vanalles van zwitsal en dat gaat prima. We hebben zelf ook geen gevoelige huid. we gebruiken ook weleda olie maar het is zo jammer dat je dan die heerlijke zwistal geur niet hebt haha... Maar je kan idd ook de geurbuiltjes in de kledingkast of lade leggen en dan heb je die heerlijke geur op de kleertjes :).

18. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben allebei een gevoelige huid en dus hebben wij de parfrumvrije lijn van kruidvat aangeschaft. Ik gebruik een beetje olie in het badje en soms de bodylotion als zijn huidje wat droog is. Verder niks. Ik smeer mezelf ook niet helemaal vol met allerlei smeersels.
    Ik heb wel wat zwitsal in huis, gekregen. Maar gebruik dat zelden.

19. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik (TS) heb zelf een droge huid, en met periodes kan mijn huid in eens gaan reageren op verzorgingsproducten. Dat wisselt dus nog al eens. Ik heb als puber acne gehad, en nu ik zwanger ben komt alles heel gezellig weer terug! Mijn man heeft een extreem vette huid, en nog steeds last van acne. Ik heb er eerlijk gezegd niet bij stil gestaan dat de kans daardoor vergroot zou zijn dat ons kindje ook huidproblemen zou kunnen krijgen als baby al. Uiteraard hebben we het wel over de acne in de puberteit gehad, omdat we dat beiden hebben. Maar wij hadden alle twee als kind geen huidproblemen. Ik was meer bezig met de gedacht dat die huid 9 maanden in het vocht heeft gezeten en dadelijk aan de buitenlucht bloot gesteld gaat worden.... Dus ik ga dankzij jullie reacties iets uitzoeken wat naast hypoallergeen ook parfumvrij is. Misschien inderdaad de geurbuideltjes of de haarlotion van Zwitsal, maar als dat huidje geïrriteerd raakt zou ik dat heel erg zielig vinden!

20. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik vind moeders vaak erg zeuren over van alles en nog wat :)
    Maar in dit geval wel eens met je moeder :) Veel kindjes zijn ook allergisch voor zwitsal.. Heb zelf alles van natusan

Deel Deze Pagina