Hier alleen kruidvat luiers. Tot een maand of 6 geleden pampers gebruikt maar die lekten op een gegeven moment door. Met kruidvat bijna nooit problemen.
Wat een herkenbaar rot probleem!! Met fases heb ik er hier ook nog steeds last van bij onze buikslaper. Overdag heeft hij maat 5 en snachts maat 6. Echt mega groot maar meestal gaat het goed. We gebruiken die van etos. Wij hebben al luierbroekjes, andere merken, achterstevoren aandoen en snachts verschonen geprobeerd. Dat laatste was op een gegeven moment de enige optie om hem snachts niet zeiknat uit bed te halen. Ik zou vele merken proberen en zeker niet te kaat over te stappen naar een maat groter. Wat hier ook wel een tijd gewerkt heeft is een kotex maandverband of een kraamverband in de luier te leggen. Succes!
$$%$^#$ heel stuk tekst getypt, en alles weer weg... :x:x Bedankt voor het meedenken! Ik gebruikte tot nu steeds kruidvat, die beviel prima. Bij dochetr ook gebruikt, en die ging veel beter dan de pampers. Daar lekte zij standaard bij door. Voor overdag ook maar naar nr 4 over gegaan, want dat werkte dus ook beter, maar ja, afgelopen nachten bumblies geprobeerd, en meneer had de eerste nacht niets (ik nog denken, eureka!) en vanmorgen was míjn bed weer nat, omdat hij de laatste uurtjes bij mij lag, en dus weer volledig door gelekt was, dwars door een winterslaapzak heen....Het vele merken proberen heeft natuurlijk wel als nadeel dat je steeds hele pakken blijft kopen... Iemand adresje waar je pampers per pak in de aanbieding heeft ipv per 2 of 3?? @Misa, maandverband laat ik even liggen totdat wer er echt niet uit komen @Madeinusa, die poep explosies ken ik ja, daar is ook weinig kruid tegen gewassen, ja accuut verschonen wil nog wel eens helpen! @Debbie81, Jou tips ga ik vannacht proberen! Heb toch nog geen tijd gehad om nieuwe luiers te kopen... (dat zal het 3e pak worden deze week, gelukkig draagt hij ze nog wel eeen tijdje....dan maar overdag.. @Rozemarijke, Huggies is ook nog wel een idee inderdaad, die heb ik bij dochter ook een tijd gebruikt..., zijn piemeltje doen we al naar beneden hoor, krijg je meteen aangeleerd door de kv anders gaat het helemaal fout! Meer tips blijven zeker welkom!!
Het uitproberen van vele merken is misschien niet handig, maar je kunt die luiers ook overdag gaan gebruiken als ze voor de nacht niet het gewenste resultaat hebben. En misschien anderen vragen om een paar luiers te lenen/ruilen. Of bedrijven/merken benaderen en vragen om wen proefpakketje. Tja dat maandverband klinkt misschien gek, maar is wel een makkelijk uitprobeersel! Wel echt kijken naar niet te plastic achtig spul. Hoe oud is je kindje eigenlijk? Want bij mijn zoontje gaat het nu ook nog mis als hij redelijk vlak voor het naar bed gaan nog goed wat drinkt.
Hier n andere maat, helaas nog geen garantie op een droog kind in de ochtend... Dan.weer n paar dagen nat, gelukkig bed en slaapzak meestal droog, en dan weer n tijd geen lekkages
Bij die dunne pampers lekte hij altijd door, nu gebruiken we gewoon Alberthein luiers. eerst lekte hij snachts ook door, maar ik kwam er later achter dat ik de randjes niet goed deed rond de billen. En zelfs na 6 uur(zolang slaapt hij) lekt hij niet door. Succes
Lyso, Ben eff nieuwschierig hoor...hebben mijn tips resultaat geboekt? Was je zoontje droog vanmorgen?
Ja! zowaar was hij droog! ben dus heel benieuwd hoe het verder gaat! Had nu nog de bumblies gebruikt, maar als dit blijvend werkt ga ik het ook met de kruidvat luiers die ik nog heb liggen proberen! Ander merk bijkopen kan altijd nog nietwaar! en het is toch het meest praktisch als je altijd de zelfde luier kan pakken! @debbybosma, 6 uur vind ik niet een hele nacht hoor! Sta ik nog ergens midden in de nacht te verschonen...
lyso, Super dat je zoontje droog was vanmorgen. Hopelijk blijft dit ook zo. Ik denk dat deze manier op alle luiers wel toe te passen is. Bij ons werkt dit ook fantastisch ondanks de enorme lange nachten die onze zoon slaapt. Namelijk 14 uur. Hou me op de hoogte...
Hier s'nachts pampers. en we zorgen ervoor dat ze ongeveer 2 uur voor het slapengaan neit te veel meer drinkt. (overdag etos luiers)
Weet niet meer wie het vroeg trouwens, maar zoonlief is 3,5 maand, dus niet teveel laten drinken savonds, is niet echt een optie nog...
Ik heb het destijds wel geprobeerd, maar het maakte eigenlijk geen moer uit. Ze hebben allebei een fase gehad waarin ze zo volle nachtluiers hadden. Dat werd na een tijdje vanzelf minder. Tot die tijd: veel wassen....
en Lyso.... Hoe is het de afgelopen nachten gegaan? Blijft je zoontje nu droog? of was het helaas eenmalig? Ben benieuwd.
Overdag luiers van de Aldi en 's nachts Pampers Baby Dry. Blijven gewoon langer droog en aangezien onze meid 13 uur aan 1 stuk slaapt hebben we dat wel nodig
Hier ook elke keer doorlekken, en de tip van de luier omdraaien werkte ook niet. Nu heb ik mt 5 (had 4+), en mijn zoontje lekt niet meer door!
Lief dat je er naar vraagt! Het lijkt toch wel het ei van collumbus te zijn. In de afgelopen 4/5? dagen is hij nog maar 1 keer doorgelekt! Je moet vooral opletten dat die zijkantjes er nog goed tussen zitten, maar dan gaat het perfect! @mamv1, maat groter hielp wel iets bij mij, maar niet volledig, dus dan zou ik naar nog een maat groter moeten... gelukkig werkt dit dus ook! @yil, die ervaring van de pampers heb ik dus totaal niet. Als ik pampers omdeed bij mijn dochter, wist ik bijna zeker dat ze zou doorlekken. Had op een gegeven moment pampers voor overdag, en kruidvat voor snachts....