Ervaring met zijslaapkussen? En ook tegelijk inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oké, ik heb weer eens een vraag...
    Ik laat onze dochter ingebakerd slapen ivm de onrust die ze heeft door haar reflux. De reflux houdt haar nog regelmatig uit haar slaap (slikken en hikken). Ik merk dat ze meer ontspant als ik haar op haar zij hou in bed.
    Kan ik haar ingebakerd op een zijslaapkussen laten slapen?
    Wat zijn jullie ervaringen met een zijslaapkussen?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Geen idee of dat kan/mag. Geen ervaring met inbakeren, wel het kussen;)
    Dochter slaapt er nu nog steeds in. Is nu max. 3x omhoog gekropen dus nu in een slaapzak met deken en geen last meer van. Ze blijft netjes liggen. :) Vind het zelf erg fijn in gebruik!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vind het zijligkussen ook erg fijn, m'n zoontje heeft inmiddels bijna geen voorkeurshouding meer. Inbakeren geen ervaring mee..

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    De combinatie is erg lastig. Inbakeren kan in principe eigenlijk alleen op de rug...

Wij zijn uiteindelijk gestopt met inbakeren, zijligging werkte beter. Het kussen vond ze daarentegen niks.. Sinds ze zelf op haar zij kan rollen, slaapt ze ook altijd op haar zij. Een knuffeldoekje gaf haar daarnaast ook erg veel rust. Vond ze heerlijk. Bedje goed schuin gehouden.

Een Puckababy mini is overigens vrij los en op zich kon ik haar daarmee wel op haar zij leggen in het kussen zonder dat ze te erg werd belemmerd in haar bewegingen, maar ja, ze vond het kussen dus niet zo fijn. Zonder kussen wilde ik haar niet ingebakerd op haar zij leggen. Te gevaarlijk.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij mijn oudste deed ik dit overdag én in zicht. Totdat hij 6 weken was en ineens op zijn buik lag in de zijligkussen. Daarna op de rug ingebakerd. De zijligkussen werkt niet als je baby groter/sterker wordt. Dan kun je beter een safe-t-sleep gebruiken.
    Zodra mijn zoontjes kunnen omdraaien zijn ze op hun buik gaan slapen en zo sliepen ze gemakkelijk en beter.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar moet ze dan nog ingebakerd worden als ze op haar zij ligt? Is op haar buik slapen geen optie? Dat is voor kindjes met reflux meestal wel prettiger..

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    De KA raadde inbakeren aan, vandaar.
    Op haar zij ontspant ze. Maar het kussen werkt dus niet voor sterke kindjes? Dochterlief is heel sterk, zelfs uit de Pacco inbakerdoek komt ze soms los...

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Mijn zoon vond het kussen heerlijk en heeft er tot 6 maanden in geslapen.
    Mijn dochter draaide zich na 2 weken al van de zij op haar rug terug, maar omdat haar bedje heel erg schuin stond heeft ze tot 3 maanden toch nog op de rug in dat ding gelegen. Door de kussens aan de zijkanten kon ze dan niet schuin rollen (dit nadat ik haar een keertje aan het voeteneinde onder de dekens terug vond:$)

Mijn zoon slaapt nu nog steeds het liefst op zijn zij en mijn dochter vind ik altijd terug op haar rug :D

9. tuc

tuc Niet meer actief

de combi kan volgens mij niet...inbakeren moet op de rug geloof ik. Het zijligkussen vind ik ideaal. Mijn kinderen slapen vanaf dag 1 op de zij, ik vind op de rug liggen helemaal niks.
    Mijn oudste was een flinke woelwater, maar in de slaapzak in het kussen kon ze nergens heen hoor.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Inbakeren moet op de rug, Elise had op haar rug meer last van de reflux dus wij zijn over gegaan op buikslapen en dat was voor haar de oplossing

Deel Deze Pagina