Hoi dames, Aangezien Internet mij geen antwoord kan bieden en ik "pas" dinsdag weer een afspraak bij het cb heb hoop ik hier iemand te vinden die enig idee heeft wat dit kan zijn... Mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft al sinds hij ongeveer 2 maanden was een soort tic met zijn hoofd. Af en toe schudt hij ineens heel snel zijn hoofd. Het is anders dan nee schudden wat hij ook weleens doet. Het is een heel snelle beweging en duurt maar 1 of 2 seconde. We hebben dit al een keer aangekaart bij het cb en toen gaven ze aan hou het in de gaten en daar kan hij overheen groeien. Het valt me de laatste weken op dat hij het juist vaker doet, vandaag bijv. 2 keer. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik maak me hier best wel zorgen over. Verder ontwikkelt hij zich normaal. Alvast bedankt!
Mijn dochtertje doet dat ook wel eens maar ik heb er nooit echt iets achter gezocht. Het lijkt meer op een soort rilling.
Ja precies! Die van mij doet het weleens als hij net klaar is met poepen bijvoorbeeld . Maar ook weleens zomaar tijdens het eten bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dat is wat ts bedoelt...
Mijn zoontje is 1,5 en heeft al veel "tics" gehad. Vaak is het een manier van frustratie of even hun "ei" kwijt moeten en dat doen ze dan zo. Is een a twee weekjes en dan is het weer iets anders haha
Binnen een seconde is het links, rechts, links. Dus een heel snelle beweging. En dan ook maar een klein stukje van links naar rechts. Dus hij draait niet met zn gezicht helemaal naar zijn schouders ofzo. Hij doet het nu al een paar maanden en eerst een paar keer per week, toen een aantal keer per maand en nu een paar keer per dag. Ik hoop ook dat het zomaar een beweging is die hij leuk vindt, maar omdat het afnam en nu weer toeneemt maak ik me er toch wel zorgen over