miskraam en bloedverlies en misschien alsnog positieve test?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liefje88, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Graag wil ik mijn verhaal hier kwijt en ik hoop dat iemand mij wat raad of geruststelling kan geven. Mijn man en ik probeerden begin dit jaar zwanger te worden echter door omstandigheden hebben wij ons niet meer bewust hiermee bezig gehouden ( geplande seks, ovulatietesten etc).

Het zit nu zo ik heb onregelmatige cyclussen varierend van 28 tot 35 dagen een enkele keer tot 38 gehad. Afgelopen maanden ( 3 maanden) waren mijn cyclussen "normaal" duur van 31 dagen. Nu is het zo geweest dat ik op 20 oktober mijn menstruatie had moeten krijgen. Ik had hiervoor vele klchten zoals pijn aan me borsten, hevige misselijkheid afwisselend en temperatuurschommelingen. Ik dacht dat het niets zou zijn en heb dus ook niet getest. Vervolgens begon ik op 30 oktober bloed te verliezen zonder krampen maar wel stolsels, dit hield 7 dagen aan. Ik dacht dat dit mijn normale menstruatie was geweest.

Na deze " menstruatie bleef ik klachten houden van misselijkheid, hoofdpijnn.. pijn in de onderrug. Op 19 november werd ik tot mijn verbazing weer ongesteld? Dit was helder rood met wat slijm zonder stolsels en hield 5 dagen aan. Dit stopte weer op de 24e. Toen op 2 dec 1 dag licht rozig vermengd met slijm gehad. En nu weer sinds 10 dec dat ik helder rood verlies ( wel ben ik al sinds een week aan het niezen, erg hard). Maar niet zoals mijn normale menstruaties waren ( donkerder vaak met stolsels), het is ook niet de hele dag door meestal 1 keer per dag met een drupje of veeg in mijn maandverband, vaak bij inspanning. Ik heb gisteren middag een zwangerschapstest gedaan, puur uit nieuwsgierigheid met de kv 2 voor 5. Hierop zag ik 1 dunne streep verschijnen. Mijn man zag deze ook verschijnen binnen de 5 minuten. Vervolgens heb ik de dag erna nog een test gedaan echter pas in de avond afgelezen en zag weer een tweede streep maar dit leek op een urinestreep. Nou heb ik de strip gespoeld met water maar zie dan alsnog een super dun licht streepje.

Ik heb van de week al contact opgenomen met de huisarts en mijn situatie uit gelegd. Zij vermoedde een volledige miskraam en of dat mijn hormonen in de war zijn of dat er nog een restje kan zitten of dat ik alsnog zwanger ben. Ik heb een prik formulier mee gekregen en ze gaat een afspraak voor mij maken bij de gyn voor een echo. Morgen kan ik mijn verwijzing pas ophalen.

Heeft er iemand een soort gelijke ervaring gehad? Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik zwanger meer ben maar maak me zorgen om het bloedverlies en dan alsnog de licht positieve test?!

Sorry voor mijn misschien wat warrige verhaal.. ik voel me zo onzeker over mijn lijf.

Groetjes,

Liefje 88

2. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij de foto's, zonder cassete is gespoeld met water!

Bijgevoegde bestanden:

3. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik zie een grijze streep staan maar die staat precies wel dicht bij de controle streep.
    Voor der rest kan ik niet veel zeggen.

4. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Louloulo,

In het echt is de 2e streep wel rozig van kleur, ook na het spoelen met water krijg hem helaas slecht op de foto.

Ik mag morgen overigens ook bloedprikken.. hopelijk wat meer uitsluitsel. Ik hoop ieder geval dat als het een miskraam is dat ik snel stop met bloeden.

Gr. Liefje88

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Eigenlijk valt er weinig over te zeggen want er Zijn zoveel uitzonderingen op de regel.

Probeer eens een test met ochtendurine te doen.
    Sommige vrouwen hebben bloedverlies tijdens het begin vd zwangerschap. Ook kan het zijn dat je zwanger was van een meerling. En een of meerder vruchtjes zijn afgestoten.

Bloedprikken is een goed idee of misschien een echo om uitsluitsel te geven. Niet alle vrouwen maken even veel en snel het hcg hormoon aan.

6. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annacf dankjewel voor je reactie,

Ik mag morgen mijn verwijsbrief ophalen voor een echo eveneens mag ik bloedprikken.

Ik heb trouwens helemaal niet stil gestaan bij het idee dat het een meerling zwangerschap kan/kon zijn. Best raar met zoveel bloedverlies, het is oranje/rood helder verlies. Net alsof je een snee in je vinger hebt gehad wat bloed.

Ik ben ook maar gestopt met informatie lezen op.internet want ik zie zoveel verhalen varierend van goede positieve verhalen tot ernstige zaken.

Ik wacht de echo even af .. verder kan ik niet veel doen dan afwachten denk ik maar..

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Er vanuit gaan dat het niks is dan kan het alleen maar meevallen.

Verder is je baarmoedermond heel erg doorbloed als je zwanger bent. Stel je hebt geregeld gemeenschap kan het zijn dat een bloedvaatje knapt. Mega onschuldig maar zorgt voor bloedverlies.

Lees regelmatig van dames hier dat ze gewoon de eerste maanden continue bloedverlies hebben en een gezonde voldgragenbaby kregen.

Zou dus even rustig afwachten 😁

8. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er inderdaad maar van uit dat er niets is:)..
    Maar heb nu toch echt wel zenuwen voor de echo meer met het idee of er niks mis is met mijn baarmoeder etc.

We wachten het af!

Dankjewel voor jullie reacties.

Gr. Liefje88

9. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    hey meid, alvast veel sterkte!
    als het een miskraam was kan het normaal zijn dat je nog een licht positieve test hebt, dat had ik nog tot 2 weken na mijn miskraam en dit kan bij sommige vrouwen zelfs tot 8 weken duren. Je hcg heeft de tijd nodig om te dalen. Bij sommige vrouwen duurt dat al wat langer als bij anderen. Het kan ook zijn dat er nog restweefel zit en dat daarom je test nog positief is. Ook een meerling is zeker een optie. Dat het ene vruchtje eruit is gekomen en dat het andere er nog is. Sterkte en succes met de echo!

10. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ik hoop heel erg voor je dat je zwanger bent. Echter kan de test idd nog lang positief zijn als je een mk hebt gehad.

Duim voor je

11. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Hoi,
    Ik lees al een tijdje even mee, want ik heb ook licht positief getest en 6 dagen rood bloedverlies gehad. Precies zoals jij zegt: alleen rood bloed zonder stolsels. En bij mijn menstruatie en eerdere vroege miskramen had ik ook altijd veel stolsels, als een heftige menstruatie. Nu niet, dus hoop ik ook nog zwanger te zijn, al probeer ik mezelf niet gek te maken en houd ik in mijn hoofd dat het ook mis gegaan kan zijn. Ook heb ik nog symptomen. Heb je die ook nog steeds?

Ik hoop voor je dat je zwanger bent, zou geweldig zijn! En dat zou mij ook wat hoop geven. Heb je de echo/bloedprik uitslag al gekregen? Ik ben heel benieuwd!

12. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reactie.

Ik heb sinds de laatste test niet meer getest. Ik heb nog steeds last van rood bloedverlies. Ik ben wezen bloedprikken en ik kan pas volgende week terrecht bij de gyn. De bloeduitalagen krijg ik ook van de gyn te horen.

Nog steeds afwachten dus.. ik zie het helaas niet heel positief in..

13. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Poeh, dat is nog even wachten dus...
    Meestal krijg je de bloedprik uitslag toch heel snel te horen? Misschien kun je daarvoor alvast bellen?

Sorry als ik iets te opgewekt klonk voor de situatie. Ik heb af en toe een positieve vlaag van hoop en dan denk ik heel positief. Ik snap het als je eigenlijk helemaal niet zoveel hoop hebt of je zelfs een beetje zorgen maakt over wat er aan de hand is. Ik hoop voor je dat je gauw duidelijkheid hebt! Sterkte met wachten!

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik hoop natuurlijk op goed nieuws voor je.

Maar deze test is niet positief meid.
    Het streepje staat te dicht op de controle lijn dus moet je deze als fout beschouwen.

Sterkte. X

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zie op deze foto's eigenlijk helemaal geen positieve test.. Streepje staat niet op de goede plek...

Op basis van deze testen zou ik ook niet uitgaan van een miskraam. Wel van een menstruatie. Heel vervelend maar symptomen zeggen ook helemaal niks.. Bij 2 van m'n 3 zwangerschappen had ik niet verwacht zwanger te zijn terwijl ik rondes overtuigd was en ongesteld werd..

16. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieverds zijn jullie dat jullie zo met me mee leven!

over de uitslag van de test hoor ik verschillende verhalen.. raar genoeg wil/ durf ik er ook geen nieuwe test tegen aan te gooien want voor mijn gevoel is het mis..

Ik zal morgen even bellen met de ha voor de bloeduitslagen.. ben benieuwd. Wel raar dat mijn ha zei dat ik de uitslag alleen via de gyn kan krijgen? Of bedoelde ze dan de uitslag van de algehele toestand?!

Vraagje.. misschien een wat rare vraag.. maar hadden jullie na het krijgen van een miskraam ook zulk pijnlijke borsten..vooral de tepels..mijn cupmaat is ook echt een halve maat groter. Dit merk ik aan mijn BH. Voor de rest had ik vandaag wel vaag bloedverlies..beetje oud rozige kleur..leek meer oud? Hopelijk houdt het bloeden snel op ben er helemaal klaar mee:(.

Liefs mij

17. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb je al eens gedacht aan een hematoom? Dat kan ook enorme bloedingen veroorzaken tijdens de zwangerschap.

Ik heb na mijn miskraam nog 2 weken enorm pijnlijke borsten gehad maar dat wil niets zeggen want tijdens men zwangerschap had ik dat ook hoor. Mijn borsten waren tijdens de zwangerschap ook een halve cupmaat groter. Ik had ook duidelijke montgomerykliertjes. Dat zijn witte bobbeltjes op je tepelhoven. Die worden groter en je tepelhoven worden donkerder. Na men miskraam zijn men borsten na 3 weken terug als normaal.
    Ik denk dus dat het even afwachten wordt tot de echo. Wanneer heb je je echo?
    Sterkte nog meid en een knuffel!

18. Liefje88

Liefje88 Lid

16 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    He JSS1989,

Wat naar dat jij ook een miskraam hebt gehad. Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt.

Een hematoom? Klinkt heel eng nooit eerder van gehoord. Als dit een zwangerschap zou zijn/is dan is dit mijn eerste, ben nog echt een leek op dit gebied. Dankzij dit forum kom ik wel steeds meer te weten gelukkig!

Wat betreft mijn borsten tja ik zie niet echt kleur verschil of bultjes, wel zijn mij tepelhoven groter en borsten stevig maar ook soepel.

De echo heb ik de 22e van december.. nog een klein weekje dus. Ik hoop dat ik een aardige gyn heb en geen hork.. het leven is al.zwaar genoeg :)..

Bedankt voor je knuffel.. soms heb je die echt even nodig!

Liefs van mij

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit dus,dit zijn negatieve testen.

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Zou zo dus niet gaan denken/adviseren. Zelf dokteren of scenario's bedenken die vrij zeldzaam zijn gaat alleen maar meer vragen, onzekerheid en (valse)hoop geven..

Deel Deze Pagina