Hoi meiden, Even een vraagje. Ik heb sinds donderdag de griep, gelukkig niet overgegeven en niet aan de diaree maar heel erg pijn in mijn lijf en onwijze hoofdpijn. Nu mag je paracetamol slikken en normaal is dat tot 6 op een dag. Ik heb was er erg op tegen om ze toch te slikken maar ik heb het toch maar gedaan want het helpt wel de klachten te verminderen, maar ik heb er van af vanacht 2 uur nu al wel 2 op. Ik wil eigenlijk niet maar het helpt, weet iemand of het erg kwaad kan en wat zouden jullie doen, tips! Ik heb donderdag wel de dokter over gebelt en die maakte geen bezwaar alleen probeer zo min mogelijk en liever niet. Maarja.......... Groetjes een zieke sandra
Ooh jeetje meid! Wat vervelend! Ik heb zelf net ook de griep gehad ale: en volgens de verloskundige kan dit absoluut geen kwaad voor de baby! Ook het gebruik van paracetamol kan geen kwaad maar ik zou het wel zo min mogelijk nemen. Zelf heb ik vaak een stoombad genomen om de boel los te maken en verder gewoon in bed uitzieken. En als je twijfelt, gewoon de huisarts of verloskundige bellen hoor! Daar zijn ze voor! Veel beterschap meid!
Hoi, Dank je wel, dat geeft een beetje hoop. Ik kan niet eens lang onder de douche staan omdat ik al 3 dagen niets gegeten heb dan droge koekjes, ben echt zo slap als een vaatdoek. Wel slik ik de vitamines voor tijdens de zwangerschap, en drink me een ongans aan water want er leek wel een blaasontsteking aan te komen en dat gaat goed. Het zit me alleen niet lekker over de paracetamol. Ik moet er gewoon van uit gaan dat het geen kwaad kan en probeer op 2 of 3 te houden op een dag. Groetjes sandra
Hoi, Allereerst beterschap! Toen ik zwanger was van Sophie vorig jaar, had ik ook in t begin flinke griep te pakken. Ook ik durfde toen amper paracetamol te slikken, maar moest wel vanwege hoge koorts en door heftige keelpijn kon ik anders niet slapen. Ik bedacht me toen dat mijn zeer hoge temp. ook niet goed voor de kleine zou zijn. Ook werd me gezegd dat het geen kwaad kon. Sophie heeft er niets aan overgehouden. x Sophie
Had een tijdje geleden ook iets, weet niet meer. Toen zei de vk ook dat ik er 6 per dag mocht nemen. So no worries!
Ik heb momenteel ook zware griep Hoest mijn longen uit mijn lijf en mijn neus zit potdicht. Zie er tegenop als nu de bevalling begint,want ben zeer kortademig. Heb van de dokter pufjes gehad. Is zwaar balen dit
Hoi, is echt balen dit. Mijn man had begin van de week de griep en het zat er natuurlijk al aan te komen maar ik denk goed eten, veel vitamientjes dan kom ik er wel door heen maar nee dus. Dat je ook geen neusdruppels mag hebben was ik ook wel verbaast over, die van mij zit ook pot dicht. Lijkt me nog moeilijker als je op je eind zit, extra zwaar dus. Ik mag nog niet zeuren dan. Veel sterkte nu en de laatste weken. gr sandra
Ik heb het net achter de rug. Ik mocht van mijn huisarts 4 paracetamol per dag. Ze raadde me aan dat ook echt te nemen en de koorts te onderdrukken, aangezien koorts de bevalling kan opwekken zei ze. Op dat moment was ik al 38 weken, dus ik heb die 4 per dag genomen! En ik ben niet bevallen gelukkig... Mijn huisarts is een vrouw die zelf een paar maanden geleden bevallen is, dus ik vertrouw haar op haar advies. Veel beterschap allemaal!
Je mag wel 'Kamillosan Neusspay'. Dit heb ik tijdens mijn zwangerschap gebruikt toen ik last had van een droge neus. Het is niet zo 'scherp' als een gewone neusspay dus misschien heb je er weinig aan tijdens zo'n zware verkoudheid maar ja, het is beter dan niets... Er zit alleen wat zeezout en kamille in en het mag gewoon tijdens de zwangerschap worden gebruikt. Ook de babyneusspray van Otrivin kan geen kwaad, dit is puur een zoutoplossing.