Overbeharing

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovare, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Hoi Dames,

Ik open hier toch even een onderwerp over, want ik kon er niets over vinden en wil er toch wel wat over weten.

Ik heb zelf al van jongs af aan overbeharing, of eigenlijk meer haar dan vrouwelijk is. Op mijn 10e begon ik al met mijn benen en oksels scheren. Ik heb wel gewoon alle vrouwelijke eigenschappen, menstruatie vanaf mijn 11e, ronde heupen, normale borsten.
    Mijn probleemgebieden zijn:
    - bikinilijn (als een vent :( )
    - benen
    - Hals + snor
    - navel
    - borsten (rond tepels)
    - armen
    Op zich is het nog niet megadramatisch (ik ben nog geen gorilla), maar het wordt wel met de jaren erger. Voorheen dacht ik dat het nog redelijk normaal was, maar zo bleek eigenlijk niet. De haren zijn vaak donker en dikker dan een dame zou moeten hebben. Vooral de achterkant van mijn bovenbenen en mijn bikinilijn zijn een drama. De rest is nog redelijk bij te houden.

Vandaag ben ik voor het eerst naar de huisarts toe gegaan en ze gaan me onderzoeken op hormonen en voor de zekerheid ook even mijn eierstokken.

Wie kent het proces?
    Wie kent het probleem?
    Hoe ga jij ermee om?
    Hoe los jij je haarproblemen op?
    Zijn er medicijnen die ertegen kunnen werken.

Naast dit probleem kamp ik al sinds mijn 16e met hyperhydrolisis bij mijn oksel... Ook daar probeer ik tevergeefs een oplossing voor te vinden. Ik heb helaas geen geld voor botox..

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik lees mee, herken je verhaal helemaal, en baal er zo van.
    bij mij komt het volgens zeggen door pcos.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik ben ook vrij behaard helaas. vooral mn benen en schaamstreek. benen zijn net een vent.
    ook wat rond navel idd. gelukkig niet in gezicht.

ik lees mee

4. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik lees mee, ik heb ook nog n soort van baard:$ familiekwaaltje. Ik pluk gewoon alles eruit wat ik tegen kom.

5. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft vaak te maken met wat meer mannelijke hormonen. Alle vrouwen hebben zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen, maar de 1 wat meer dan de ander. Ook bij een zwangerschap kan de haargroei erger worden.
    Ik heb geen idee of hormoonpillen zouden kunnen helpen en wat de risico's zijn. Als je een lichte huid hebt en donkere haartjes kun je t weg laten laseren. Is wel erg prijzig en kun je t beste via een ziekenhuis laten doen. Je huisarts kan je doorverwijzen. Indien je een verwijzing hebt kun je bij je verzekering informeren of ze het laseren in je gezicht willen vergoeden. Als je daarvoor verzekerd bent heb je kans dat ze dat dus vergoeden. Maar van te voren informeren want ze willen nog wel eens eisen stellen. Ik hoop dat je hier wat mee kan want t is erg vervelend.

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier nog iemand met exact dezelfde problemen als jij beschrijft. Ben behaarder dan mijn man. Dat zegt genoeg denk ik....
    Toen ik jong was heeft een dokter ooit gezegd dat ik waarschijnlijk teveel mannelijke hormonen heb. Heeft toen wel aangeboden me te laten onderzoeken maar daar wilde ik op m'n 16e nog niet aan eerlijk gezegd...
    Ik heb in de laatste jaren meerdere malen overwogen om me ook weer eens bij een arts te melden. Weet niet of er iets tegen te doen is.. Als hier iemand komt die zegt dezelfde problemen te hebben (gehad) maar na medisch ingrijpen dit stukken minder heeft dan denk ik dat ik dan alsnog maar een keer een poging waag.

Dus lees ff mee!

7. minon

minon Niet meer actief

Hiervalleen op benen en armen veel haar door pcos

8. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Hier nog 1, ben momenteel aan het laseren. Alleen mijn gezicht en krijg maar 500 euro in totaal vergoed. Dus niet per jaar.

Ben benieuwd wat de dokter doet.. Als er iets uitkomt..

( ik heb trouwens pcos waardoor het na het stoppen met de pil in ene vet hard ging groeien)

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik heb 'denk ik' niet echt overbeharing maar ik heb wel haren onder mijn navel en mijn bikinilijn.. pffff die is veel te 'groot'.
    Ik heb een flits apparaat, slik 'n go. Vind m fijn en het helpt zeker tegen de beharing. Ik ben nog lang niet klaar (heb het pas een paar maanden gebruikt en mag maar 1 x in de maand ongeveer). Maar ik merk wel verschil. Misschien is dit iets voor jullie dames? Zoek maar op op google:) succes!

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb het ook, ben ook zwaarder behaard dan mijn man, en allemaal zwarte lange haren :(
    Ik heb geen problemen verder. Zwanger worden ging twee keer sneller dan het licht. Nooit verder iets gemerkt van een hormonale disbalans oid.
    Mijn huid kan niet tegen harsen of waxen dus ik scheer álles, iedere dag. Mijn armen, mijn oksels, mijn bilinilijn, mijn benen, voeten, zelfs mijn vingers... Ben eraan gewend.

11. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Het is altijd wel "fijn" om te zien dat je niet de enige bent.

Momenteel epileer ik mijn benen en scheer ik voor een groot gedeelte mijn bikinilijn (en uiteraard mijn oksels).
    Bij echt donkere haren in mijn gezicht pak ik soms een pincet.

@muntje: Ja ik heb mijn navel en borsten toen laten laseren en toen was het al aanzienlijk minder (heb het pas 2 keer gedaan). Ik verdien niet veel geld dus kan er ook erg weinig aan uitgeven, zoiets is echt een cadeautje voor mij :S...

@baby90: ik ga eens even kijken of ik daar ook wat aan heb. Blijft het dan ook echt lang weg? Ben jij er veel geld aan kwijt geweest?

Ik denk trouwens niet dat het pcos is bij mij, omdat ik het echt al heel mijn leven heb. Pcos komt vaak pas op latere leeftijd naar voren en niet aangeboren (wat ik begreep). Als ik verkeert zit word ik nu graag gecorrigeerd.
    Ik ben al een keer eerder ineens zwanger geweest dus ik hoop dat het nog eens lukt. Bovendien is mijn menstruatie redelijk regelmatig. Vaak 28 dagen behalve de afgelopen 3 maanden: 34, 32, 36, 48.... (zoiets was het geloof ik) maar ik was toen ook vaak ziek.
    Nu moet ik wel zeggen dat het na die zwangerschap erger is geworden.

12. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Zoals het mij verteld is door de HA kan pcos zeker wel een aangeboren afwijking zijn.. het is zelfs erfelijk

Ook dat dit pas op latere leeftijd voorkomt bij vrouwen, klopt niet naar mijn weten... dit zou kunnen, maar dat zal meer zijn om dat er pas op latere leeftijd naar gekeken word omdat hele jonge vrouwen tegenwoordig niet snel serieus meer worden genomen....
    Ik ben 24 en heb dus ook pcos, waarschijnlijk dus ook aangeboren..
    Maar omdat er 1 vrouw was die de tijd nam om goed te kijken, kwam ze hierachter, nadat ik al veel onderzoeken had gehad eerder bij andere

Ik ben altijd al onregelmatig geweest, toen raakte ik zwanger, van mijn eerste keer, op erg jonge leeftijd. Zoals mijn gynaecoloog zei.. een echt wonderkindje, heeft zo moeten zijn! ;)
    Maar heb ook periodes gehad dat ik gewoon regelmatig was, zo rond 30 dagen

Ik kon het dus ook niet geloven dat ik pcos had, maar achteraf toen ik ging nadenken klopte er veel qua klachten die ik had al die jaren en waarom het eerder ook 3 jaar lang niet lukte om zwanger te worden..

Het zou dus wel pcos kunnen zijn...

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook PCOS en hetzelfde probleem. Ik wilde het weg laten laseren en had ervoor gespaard dit jaar en keek er onwijs naar uit; maar toen werd ik onverwachts zwanger. Wanneer je zwanger bent, mag je niet laseren. Dat mag pas een half jaar na het geven van borstvoeding.

*insert-diepe-zucht*

Ik was bijijijijna van mijn minderwaardigheidscomplex af, en toen kwam dit er tussen!

14. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Lovare; kijk eens naar de verzekering, als je ha een brief schrijft dat het medisch is krijg je misschien ook wat vergoedt, dan ga he gewoon tot de vergoeding.

Ja idd ik werd er zo onzeker van!!

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb dit ook heel erg, zie nu al op tegen mooi weer en blote benen/armen....
    Ik ben er op mijn 16e mee naar de ha gegaan en die schreef mij de pil voor, de diane. Deze helpt ook tegen overbeharing, maarja nu niet zo goed meer in het nieuws. En het werkte voor mij minimaal.
    verder is de enige optie laseren en jammer genoeg krijg je alleen je gelaat (gedeeltelijk) vergoed.

Ik heb mn benen vol staan, van mn navel naar mn schaamstreek, snor, verdwaalde haren op mn kin, tepels. Brrr, izelf walg er echt van. Haal het overigens wel weg altijd, en dan roept iedereen 'het valt toch wel mee??'. Pff

16. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ze weten niet of ik pcos heb... Ik maak me er nu wel zorgen over :(. Hoe groot is die kans uberhaupt als ik die overbeharing al van jongs af aan heb?
    Kheb net de bloedtest gehad en volgende week een echo.

Mijn zorgverzekering vergoed wat gezichtslasering via de dokter.
    Maar het allerergste vind ik eigenlijk mijn bikinilijn.

17. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb ook pcos en overbeharing, ik ben ontzettend fan van de Philips lumea. Duur in aanschaf en een hoop werk maar scheren is ook een hoop werk en moet veel vaker (+bultjes en wondjes) ik heb ook een keer mijn benen laten harsen gevolg; 2 benen vol ingegroeide haren waar ik maanden wondjes door heb gehad :(

Nadeel van de lumea, mag hem tijdens zwangerschap en bv niet gebruiken.

18. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hoe haal je het nu weg? Want als je het weg scheert lijkt me dat het ook stugger en sneller terug komt dan wanneer je het weg epileert (met een epileermachine). Als je een te hoge pijngrens hebt kun je je arts ook vragen om een verdovingscreme/gel die je van te voren aanbrengt en dat je dan pijnloos je bikinilijn epileert, zo ben je toch langer van de haren verlost...

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De diana35 werkt goed. Maar dat moet je zelf willen

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Na al die verhalen over de diane zou ik dat niet zo snel doen...;) ik heb ipl gedaan bij bikinilijn en dat hielp goed tegen de beharing! Harem werden zachter, bleven langer weg en kwamen soms niet meer terug! Na mn zwagerschap wel meer beharing daar terug gekregen maar nog steeds minder dan voorheen!

Deel Deze Pagina