slaaptips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mysteriousgirl1, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Hey dames

Mijn zoontje van 9 weken doet om de anderhalf a 2 uur een slaapje van ongeveer 45 minuten. Ik leg hem altijd in zijn wieg. Nu merk ik dat als ik hem buik tegen buik op de bank leg en ik tv ga kijken oid, dat hij zo 2 uur slaapt ipv de 45 minuten in z'n wieg!
    In z'n wieg slaapt hij altijd op z'n buikje dus hij maait zichzelf niet wakker oid.laten liggen heeft geen zin, hij is echt wakker na 45 min en krijst de boel bij elkaar als ik hem niet pak. Inbakeren zou een optie zijn maar dat vind ik geen fijn idee als hij op z'n buik ligt. Op z'n rug en inbakeren zou een idee kunnen zijn maar moet ik nog uitproberen.

Herkenbaar? Hoe heb jij gezorgd dat je kindje ook alleen liggend 2 uur kan slapen overdag?

2. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Wij hebben ons dochtertje ingebakerd (puckababy) en dit werkt uitstekend!

3. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe lang slaapt je dochtertje dan overdag per keer en hoe lang is ze tussendoor wakker?

4. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Was hier ook! Altijd na 1 slaap cyclus wakker. Maar in mijn armen niet. Vanaf 7 maanden sliep hij in bed plotseling langer!

5. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Anyone else?

6. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Mijn dochter werd overdag ook altijd als ze zelfstandig lag te slapen wakker na 45 minuten. En wilde ook. Iet ,eer slapen. Maar als ze bij lag dan sliep ze zo 2/3 uur. Ik heb haar ingebakerd met een puckababy en dit hielp goed. Ook hielp voor haar ritme en herkenning. En bij de eerst signalen van slaap wegleggen. En zo opeens bij drie maanden oud ging ze de slaapcyclus aan elkaar brengen en langer slapen. Ik liet haar vaak wel even liggen speentje aai over de bol. En anders eruit en weer het ritme maar eventueel zonder voeding (eruit ,verschonen ,voeding spelen, naar bed) .

Succes en dat komt echt goed (hier nu een dikke slaapkop)

7. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde! Wanneer hij in zn wieg of reiswieg slaapt, slaapt hij vaak maar 45 minuten en krijg m dan ook niet meer in slaap. Soms is hij nog wel moe, want na 10 minuten in onze armen valt hij weer in slaap.
    's Nachts slaapt hij in een puckababy, overdag zonder en het maakt niet uit of hij in een puckababy slaapt overdag of zonder, toch na 45 minuten wakker... Denk dat dit vanzelf wel beter wordt als ze leren om na die slaapcyclus van 45 minuten weer verder te slapen

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hahahaha ook hier erg herkenbaar.. Heb maanden lopen tobben en me er toen maar bij neer gelegd.. Want niks hielp..

Vanaf een maand of 9 ging ze soms een uurtje slapen en sinds we haar nog maar 1 keer laten slapen sinds een maandje slaapt ze varierend van 1,5-3 uur.. Super! Dacht dat ik het nooit meer mee ging maken :)

Achteraf denk ik wel eens dat ze dus al veel eerder toe was aan 1 keer slapen, maar twijfel daar wel over, kans was groot dat ze dan gewoon 1 keer 3 kwartier had geslapen :)

Succes!

9. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    We kunnen nog zoveel willlen, maar als de kleintjes een eigen willetje hebben dan komen we niet ver he hihi

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Anderhalf tot 2 uur wakker tussen de slaapjes is best heel lang met 9 weken.
    Hoe slaapt hij als je hem al na een uurtje op bed legt?

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Anderhalf/2 uur wakker is best lang ja...
    Mijn zoontje is ook 9 weken en is meestal na 3 kwartier/ uurtje alweer aan zn bedje toe. En dat is nog maar sinds kort, vorige week was het vaak nog maar een half uur wakker.
    En hij slaapt dan meestal vrij snel in: na 5 min tot hoogstens een half uur. Hij jengelt soms wel wat, huilen alleen als ik zijn slaapsignalen niet goed heb opgepikt en hij al oververmoeid is. Maar ook dan laat ik hem even huilen, dat heeft hij dan even nodig. Duurt hoogstens 5 min. Huilt hij dan nog ga ik er even heen, even aai over zn bol en muziekdoosje weer aan. Ga ik dan weg gaat hij 1 minuut nog harder huilen en dan slaapt hij.
    En hij slaapt tegenwoordig ook lang: zo'n 3 uurtjes achter elkaar. Soms is hij wel even wakker tussen door maar na 1 minuut jengelen slaapt hij weer. k Ga er dan ook niet heen.

Mn zoontje slaapt trouwens wel in een puckababy (sinds hij 5 weken oud is) Als je er nog aan wilt beginnen nu zou ik meteen de mini nemen, die is vanaf 3 maanden.

12. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Thanks, soms is hij inderdaad na 45 min al weer moe maar soms kijkt hij me na 2 uur aan met grote wakkere ogen als ik hem in slaap probeer te wiegen ;)
    Hij ligt nu overigens al bijna 2 uur te slapen! Yay!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Herkenbaar,en ik heb er maar aan toegegeven. Ze sliep dus heel vaak bij mij (in de draagdoek). En overdag wilde ze sowieso niet in haar wiegje, dan sliep ze in de kinderwagenbak in de huiskamer.

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rond deze periode sliep mijn meisje ook ineens een stuk minder. Ik ben toen weer een kruik in bed gaan leggen en heb haar op haar buik gelegd. Probleem opgelost! :D

Deel Deze Pagina