Hoiii meiden, Ik ben er sinds vandaag achter dat ik zwanger ben. Maar nu vraag ik me iets af. Tot vanmorgen heb ik neusspray a vogel cinuforce gebruikt. En vraag me nu af of het niet schadelijk is voor de kleine?
Je mag eenmaal in je zwangerschap een week neuspray gebruiken. Dat zijn de officiële richtlijnen. Mijn kinderen hebben daar niks aan over gehouden.
Volgens mij.homeopatisch wel die met die oxyco nog wat niet!! dat is het stofje wat ook in weeopwekkers zit vandaar dat het gebruik daarvan afgeraden word. Je kunt ook zoutoplossing pakken. Groetjes paula
ik gebruik al jaren neuspray met xylomethazoline ( en bedank ha en kno vppr het niet serieus nemen) en de gyn geeft aal dat het geen kwaad kan.
Ik heb ook een spray met xylomethablablabla gebruikt en schrok een beetje toen ik erachter kwam, maar zowel de vlos als de apotheker zeggen dat dat gewoon kan mits je het volgens de standaard gebruiksvoorwaarden gebruikt. Geen zorgen dus!
Ja dus niet langer dan een week. Ik was zelf 8 jaar verslaafd en de dag dat ik wist dat ik zwanger was moest ik ook meteen stoppen.
de gynn weet het alle 3 mijn zwangerschappen. Ik moet het wel nemen omdat ik anders weer een operatie te gemoed ga zien. hier gaf de gyn aan dat het geen probleem is mist ik geen fles per dag gebruik
Wat raar dan want elke dokter en vk hier (ja ik ben rond gaan vragen) zei dat ik meteen moest stoppen. Ik ben toen even gaan google en las wel wat dingen. Nou moet ik zeggen dat het echt een strijd was de eerste dagen..Want poeh 8 jr verslaafd en dan ineens niks meer hakte er wel even in. Ik moet waarschijnlijk ook geopereerd worden doordat ik het zo lang heb gebruikt. Alleen het laten staan was makkelijker nu dat ik wist dat ik zwanger was..
de een zegt van wel de ander van niet mijn gynn is een oude nuchtere vent die de apotheek belde en die zei dat het gewoon kon volgens de laatse studies. maargoed ik moet en ik gebruik de kinder neusspray met 0,5 ipv de 1,0 ik ga nu proberen naar de 0,1 te komen. zo dat ik na de zwangerschap kan komen voor mijn neus breken en het betere hak en zaag werk zullen we maar zeggen
Je mag het idd gewoon volgens de richtlijnen gebruiken. Mijn vk raadde het echter af omdat ze nog niet zo goed de mogelijke gevolgen inn beeld hebben. Ze zei dat t veiliger was om niet te nemen dan zit je altijd goed en alleen bij sterke noodzaak medicijnen moet gebruiken. Dus bij verstopte neus gebruik ik een vicks inhaler en hete snoepjes. Is ff vervelend maar je overleeft het wel. Verkoudheid duurt meestal toch niet langer dan anderhalve week.
Ja dubbele verhalen ik weet het. Kijk zoals bij jou is het noodzaak dan snap ik het wel. Ik overleef wel zonder neusspray dus ik laat het staan..Ik ben toen ook van 1,0 naar 0,5 gegaan. Ging nog redelijk. Is 0,1 de kinder neusspray?
Ik heb jaren neusspray gebruikt tegen allergie, maar op het moment van de zwangerschap ben ik gestopt. De verloskundige vond dit een wijs besluit dus ga ik er vanuit dat het beter is om het niet te gebruiken. Gek genoeg heb ik nu ik zwanger ben ook nauwelijks klachten terwijl mijn neus eerder echt dicht zat!
Ik gebruik sinds 3 dagen neusspray met xyco enz spul. Lig al weken wakker van een verstopte neus, en idd de reden van niet gebruiken zou zijn omdat er spul inzit wat de weeën kan opwekken, maar volgens mij vk mocht ik het nu gewoon gebruiken, niet langer dan 1 week, en ik gebruik het alleen 's avonds voor het slapen gaan 1 keer en kom ik heel de nacht mee door. Als het de weeën opwekken prima van mij mag het ben nu toch 37 weken zwanger dat was voor mijn vk ook de reden dat ik het nu wel mocht.
Verschillende verhalen hoor ik, haha. Ik ben er dus maar direct mee gestopt. Dan maar neus snuiten. En afwachten wanneer het over is!
Ook ik gebruik de xylometazoline al meer dan acht jaar. Door een scheef neustussenschot ben ik er tijdens de zwangerschap van de jongste mee begonnen, alleen voor het slapen gaan, en er nooit meer mee gestopt... Weeën opwekken? Zou kunnen, maar ik liep bij de jongste 10 dagen overtijd. Nu weer zwanger 28 wk, vanalles geprobeerd, maar heb weinig zin in stikken of hele nachten wakker liggen. Slaap toch al niet zo veel... Zeezoutoplossing, moest heel goed werken... ja als je neus al los is waarschijnlijk, maar niet als ie verstopt zit. Kan aan de jongste niet merken dat hij er wat van overgehouden heeft.
Ik ben al de hele zwangerschap verkouden en niks helpt. Nu al 3 weken achter elkaar een dichte neus (echt poticht). Maandag van de huisarts en apotheker toch de xylomethazoline spray gekergen voor 1 week om te kijken of dit verlichting geeft. Ha heeft in mijn neus gekeken en is zo opgezwollen dat ik niet eens kan snuiten, zo erg. Dus nu kijken of dit helpt. Het kan inderdaad geen kwaad, mits je het volgens voorschriften gebruikt en je geen last hebt van hoge bloeddruk en je pacenta gewoon goed werkt. Dan kan het gewoon.
Dit staat toch ook wel in je bijsluiter? Onder kopje zwangerschap? Anders even contact opnemen met je appotheek, vragen of het mag/kan of niet. Ik heb het 1 keer in de zoveel tijd benauwd en heb hiervoor een pufje, er stond niets over, over zwangerschap mag deze liever nie gebruiken dan wel.....
ja maar er staat zo veel mijn medicijnen die ik voor mijn maag moet slikken staan in NIET gebruiken tijdens zwangerschap de gynn schrijft ze zelfs voor aan zwangere die last hebben van maagzuur. de medicatie die ik van de gynn krijg voor de misselijkheid (zofran) staat in de bij sluiter NIET gebruiken. en zo kun je er nog veel meer vinden die gewoon aan zwangeren gegeven worden door profesionals. omdat het medisch compas iets anders zegt als de bijsluiter
Ik weet niet wat het doet ik het begin van de zwangerschap, maar toen ik 28 weken zwanger was en echt zwaar verkouden was kreeg ik het niet bij de apotheek. Er schijnt een stofje in te zitten die weeën op kan wekken. Hoeft niet, maar de kans bestaat. Mijn HA is dan heel voorzichtig en mocht alleen neusspray op zout basis. Zelf gebruikte ik altijd van die sticks. Soort labello. In je neus stoppen en dan snuiven. Dit mocht ook niet ivm vroegtijdige weeën. Nu inmiddels 38 weken zwanger, dus laat die weeën maar komen. Standaard die stik in mn neus, haha ( ben chronisch verkouden )