Hallo, Zoals de title al zegt: mijn zoontje van 4 vindt een juf niet zo leuk. Hij vindt haar streng, ze kijkt altijd boos en hij noemt haar wel eens "sacherijnig" hihi. de andere juf vindt hij helemaal top. Hij kijkt er dan ook naar uit om naar school te gaan. Nu hoor ik van meerdere ouders dat ook hun kinderen deze juf niet zo leuk vinden. Ik denk zelf dat deze wat streng is en ook niet echt spontaan. Nu is mijn mening dat het jammer is, maar in ons en dus zijn leventje zullen er nog wel meer mensen voorkomen die minder leuk zijn. Dus geen flauwekul, niet teveel aandacht aanschenken. Denk dat veel kinderen wel een voorkeur hebben. Gisteren gaf zoon aan dat hij straf had gekregen, ik kreeg er helaas niet uit waarom, dus vanochtend aan juf gevraagd wat er was gebeurd. Volgens haar was hij de hele dag aan het "donderen" geweest. Hij had iets van bureau gepakt, ging zich expres verschuilen achter iemand anders (op zijn stoel). Ik ben absoluut niet tegen straf hoor, al vind ik het stiekem wel eens sneu... Mijn zoontje is niet altijd de makkelijkste dus geen probleem als anderen hem corrigeren. Nu het volgende: zou het goed zijn om de juf te melden dat hij deze klik met haar mist? Mogelijk dat dit ook bepaalt gedrag kan verklaren, of zouden jullie dit vooral niet doen? Binnenkort zijn de 10 minutengesprekken en dan zijn beide juffen er bij. ( vandaag maakte ze ook nog een opmerking van; binnenkort zijn de gesprekken dan hebben we het er verder over), dit heeft mij verder aan het denken gezet. Is er dan meer aan de hand dan alleen dit akkefietje. Zou het heel vervelend vinden als ik dat dan pas te horen krijg... Verder nog nooit klachten gehad, vorig gesprek was alles ok.
Ik zou gewoon eerder een gesprek vragen, en het dan eens aanhoren en van daaruit verder zien. Ik zou niet zeggen dat jouw zoon aangeeft dat hij haar niet leuk vindt.
Hoi, ik zou dat wel aangeven. Mijn zoon heeft dat ook heel erg. Als er geen klik is of iemand niet 'mag' dan gedraagt hij zich er ook naar. Het is alleen maar goed dat de juf dit weet. En als allebei de juffen er zijn is het alleen maar handig om te kijken hoe hij zich bij de verschillende juffen gedraagt.
Het is ook zeker niet dat ik de juf wil kwetsen hoor, dat even voorop gesteld... ik heb echt het idee dat ze niet heel erg haar best doet om "aardig" te zijn, maar goed ik ben er ook niet bij. Het zal van twee kanten komen natuurlijk. Maar soms is mijn ozon erg enthousiast en dat is dan niet wederzijds... Beetje jammer. Ik weet ook niet wat ik er mee zou bereiken om dit aan te geven, en nogmaals het hoort er bij en er zullen er nog wel meer komen die minder leuk zijn...
Ik zou het tijdens het gesprek wel aangeven. Je kunt best zeggen dat je zoon niet dezelfde klik heeft met de juffen. Als je daarbij ook aangeeft dat jij het geen probleem vind en dat hij er maar aan moet wennen zie ik niet in waarom je dat niet zou kunnen zeggen. Mijn zoon moest op de psz eigenlijk ook naar een andere groep omdat er teveel kindjes waren, de juf van die andere groep vind hij echt niet leuk. Ik heb toen wel aangegeven dat ik het niet handig vind om een kind wat daar nog een half jaar zit te gaan verplaatsen omdat zij niet goed plannen. Hij is toen niet overgeplaatst. Maar hadden ze dat wel gedaan had mijn zoon ook gewoon pech gehad hoor. Het leven bestaat nou eenmaal uit dingen die niet allemaal even leuk zijn. Overigens pakte de desbetreffende juf (wat ik trouwens wel een heel leuk mens vind ) het heel goed op hoor. Ze begreep mijn uitleg en vond het fijn dat ik daar eerlijk over was.