Ringworm of eczeem??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Al enige tijd heeft zl een eczeem-achtig plekje naast zijn navel. Het is droog en schilferig en wat verheven. Er zijn sinds kort ook plekjes op zijn borst bijgekomen en vanmorgen ontdekte ik er 1 op zijn bovenarm. Het leek mij eerst onschuldig, een droog plekje, wat uitslag. Zalfje erop en gaan, maar nu begin ik te twijfelen. Wellicht is het ringworm, maar helaas heeft de huisarts de komende twee dagen geen plek en nu kan ik volgende week pas terecht....
    Vandaar dat ik het even hier neerleg in de hoop dat iemand het herkent en ik weet waar ik aan toe ben en er wellicht nog iets voor kan halen.

Hij lijkt er geen last van te hebben en ik smeer er braaf Bepanthen op, maar het gaat niet weg.
    We gebruiken trouwens geen ander wasmiddel/bodylotion/wasgel dan voorheen

ps. excuses voor de vage foto's maar meneer wilde niet stil liggen :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Dit ziet eruit als eczeem als ik het vergelijk met de plekken van mijn dochter.

Maak zeker een afspraak met je huisarts, hou zijn nagels kort (want het kan jeuken en dan krabt hij het open) en hou het vet en juist liever niet met bepathen maar evt met vaseline.
    Nog beter is cetamacrogol met vaseline (los te koop bij de apotheek) 9 van de 10 keer krijg je dat ook voorgeschreven van de arts.
    Kan je ook lekker als bodylotion gebruiken. Alles wat al geparfumeerd is etc niet meer gebruiken want dat kan alleen maar averechts werken.
    Ook badderen gaan beperken tot 1 max 2 keer per week.

Succes!

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij ringworm kun je er schimmelzalf op smeren.
    lijkt mij juist geen eczeem.

4. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik vind het er uit zien ales galbulten.. (bulrjes die je krijgt door een allergische reactie) kan aan de foto liggen. Mijn zoontje heeft erg eczeem en dat ziet er toch echt anders uit. Zelf ben ik helaas ook ervaringsdeskundige wat betreft eczeem/allergieën enz.
    Vreemd dat je huisarts niet even tijd maakt. Hier maken ze speciaal tijd voor de aller kleinste omdat ze zo kwetsbaar zijn. Ik zou nogmaals bellen en zeggen dat je het niet vertrouwd en vandaag nog langs wil komen. Succes!

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik bel morgenochtend weer even met de huisarts en wellicht hebben ze dan toch nog een plekje. Plekje op zijn borst was vanmiddag opeens vuurrood. Had er wat babyolie opgedaan na het badderen (doen we hier zo'n 3x per week) maar dat is van Burt's Bees en daar zit geen zooi in. Gebruiken hier alleen maar huidvriendelijke spullen, dus geen Zwitsal baby hier ;)

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik vind het er idd een beetje uitzien als ringworm. Ik heb dat zelf gehad onder m'n oksel en dat zag er precies zo uit. Maar zou idd gewoon ff langs de ha gaan dan weet je het zeker ;)

Edit: lees net dat je pas volgende week mag. Kun je morgen ochtend niet nog eens bellen dat het veel erger geworden is? (Beetje aandikken?)

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ons dochtertje had ringworm op haar onderrug, 2 plekken. Ik vond het kenmerkend door de ronde vorm, schilferig en idd wat verheven. Er leek ook een soort kringetje omheen te zitten (vandaar de naam 'ring'worm wsl ;)) Het kleurde ook roder bij warmte zoals bijv in bad. Verder geen jeukachten o.i.d.

Ik kan het niet heel goed beoordelen op de foto's :)

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Zo zag het eczeem van mijn zoontje eruit! Niets hielp, uiteindelijk met 2 dagen hormoonzalf weg

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    ...

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Dat maakt ook helemaal niet uit hoor, maar het moet echt puurder dan puur zijn voor de eczeemhuidjes, vaak zit er onbedoeld toch vaak iets van parfum in.
    Nooit pure olie smeren, dat maakt het vaak alleen maar erger helaas!
    Smeersels met het allergiekeurmerk zijn aan te raden, ik weet niet of burt bees daar onder valt?

Maar wat de overige dames al zeggen, ga naar de huisarts, die kan uitsluiten wat het is

11. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Even een update, of eigenlijk weinig nieuws onder de zon. Vergeten te vertellen dat het niet onze eigen huisarts was maar een vervanger ivm vakantie en die had geen tijd, want niet spoedeisend blablabla. Nu probeer ik mijn eigen huisarts te bellen, maar die neemt niet op.... Zo nog maar eens proberen, want de vakantie is over!

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Zelf denk ik ook aan ringworm, heb het ook (gehad) en lijkt er best veel op. Hoe is het bij jouw dochtertje behandeld? Ik ben er nooit helemaal vanaf gekomen en het blijft zo nu en dan de kop opsteken. Gelukkig nu al een hele tijd geen last meer gehad

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Inmiddels huisarts te pakken gekregen en we kunnen morgen bij een arts in opleiding terecht. Ben benieuwd!

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik gok ook op ringworm! Succes bij de huisarts morgen, ik ben benieuwd

15. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Huisarts (in opleiding) denkt toch aan eczeem, omdat het niet van het middenuit lijkt te genezen. Ook in het midden nog schilferig. Heb een hormoonzalf voorgeschreven gekregen, maar ben absoluut geen fan van dit soort paardenmiddelen. Ben ook geen fan van vaseline (want restproduct van petrolium/aardolie) dus nu even op onderzoek uit naar een wat huidvriendelijker alternatief. Hoor goede verhalen over kokosolie dus ga daar eens onderzoek naar doen :)

Deel Deze Pagina