14 weken en nu al heel eenkennig, morgen op kdv wennen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suze30, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

zoals de titel al zegt, ik heb een dochter van nu 14 weken oud, die al heel erg eenkennig is, ze wilt bij niemand anders op schoot en ook de fles wilt ze bij niemand anders drinken dan bij mama of papa. nu zou ze ook in een sprongetje kunnen zitten, want ze heeft op het moment ook moeite met slapen enz. maar die eenkennigheid heeft ze al veel langer, ik was vanmiddag even een uurtje bij mijn schoonmoeder en daar gilt ze alles bij elkaar totdat we weer weggaan, ik vind de leeftijd wel erg vroeg, ik herken het ook niet van mijn andere kids, tenminste niet met 3 maanden al, nu moet ze morgen voor het eerst naar het kdv even een paar uurtjes wennen, maar ik maak me dr verschrikkelijke zorgen over, zodadelijk huilt ze daar alleen maar..........herkent iemand dit? en hoe kun je hier het beste mee om gaan? en hoe ging het op het kdv, viel het toch mee?

groetjes susanne

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje had precies hetzelfde als die van jou, ik zag het meer als gevoeligheid dan eenkennigheid, zeker op die leeftijd, maar nu komt het, sinds ze naar het kdv gaat is ze zo hard opgeknapt! ze is makkelijk geworden, kan bij iedereen op schoot, ik kan haar weer overal mee naartoe nemen, heerlijk! het heeft voor mijn meisje wel wat doorbroken in ieder geval en alleen maar in positieve zin, ze vindt de andere kindjes prachtig en lacht al als we binnenlopen :)

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik moet er wel even bij zeggen nog dat de eerste 2 dagen heel erg wennen waren voor haar en daarna ging het al gelijk beter.

4. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Hier ook herkenning.
    Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde! (nu 5,5 maand)

Ik dacht ook dat het voor eenkennigheid te vroeg was en denk dat het ook met gevoeligheid te maken heeft.
    Hier ook bij anderen erg onrustig/krijsen etc.

Maar het is echt beter nu! Ze gaat naar het kinderdagverblijf en vanaf toen is het (wel langzaamaan) beter gegaan.
    Ze is relaxter en gaat makkelijker bij anderen op schoot. Wel blijft ze een pittig karaktertje hebben (gooi ik het maar op) en herkent ook echt mensen. Van vreemden wil ze in eerste instantie nog niet veel weten en dat laat ik zo. Ze hoeft ook niet tegen iedereen meteen te lachen, toch?

Dus vanuit mijn ervaring: het gaat beter. Op de wijk zeiden ze dat de hechting goed verlopen is en dat ik mijn borst nat moet maken voor de eenkennigheidsfase 8)
    Nu geloof ik dit niet zo en ik wacht rustig af. Ze is nu eenmaal geen baby die lekker bij iedereen tut maar eentje die alles wil zien en duidelijk aangeeft bij wie ze het fijn en niet fijn heeft.

Succes, ben benieuwd naar het vervolg!

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey,

bedankt voor jullie reacties! ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n "gevoelig"meisje,ook fijn dat de ervaringen op het kdv goed zijn! mijn zoontje gaat ook naar het kdv en met veel plezier, alleen hij heeft dit nooit zo erg gehad, alleen toen ie echt in die fase zat! ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan!

groetjes susanne

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

graag! succes morgen, de eerste keer is het moeilijkst ;)

7. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hey suze,

Hier precies hetzelfde met Tess ;) Ben gister voor het eerst gaan werken en Tess was helemaal van slag terwijl oma toch best bekend is voor haar :( Heeft heel de dag niet geslapen op 15 min na terwijl ze thuis bijna de hele dag slaapt. Ze wilde gisteravond ook niet in haar bedje slapen alleen maar bij mama :D Vond ik helemaal niet erg voor een keertje!

In ieder geval heel veel succes morgen!

Liefs

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey!

nou we hebben het overleeft en het is best goed gegaan! we waren er rond 9 uur en heb eerst een gesprekje gehad, ik heb danique gewoon bij mij op de arm gehouden zodat ze rustig rond kon kijken, toen ze moe werd heb ik dr zelf op bed gelegd, ze heeft een bakerzak, dus kon mooi even laten zien hoe dat werkte en ze moet iets schuin slapen vanwege de reflux, toen is ze na een paar minuutjes mopperen in slaap gevallen, om 11.15 is ze wakker geworden en hebben ze even met dr gekroeld en daarna een fles gegeven, de leidster zei dat dat prima ging, maar ze moest een ander kindje waarschuwen en daar schrok ze wel van, dus ze heeft echt behoefte aan wat rust zeg maar(maar dat zal dus het "gevoelige"zijn van haar) verder ging het prima, dus ook niet ontroostbaar huilen omdat ik er niet was, ik ben zo blij dat het goed is gegaan, want heb me echt zorgen gemaakt, nu moet ze volgende week donderdag voor het echie en dus echt de hele dag, ben benieuwd!! iig bedankt voor jullie reacties, nu weet ik iig dat het geen "abnormaal"gedrag is en dat het best goed komt!;)

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

geweldig! fijn dat het zo goed gegaan is en zeker voor een eerste keer! :)

Deel Deze Pagina