ik vind het zoo zielig dat mn dochtertje van bijna 4 maanden, in dr slaap huilt ze piept, steunt en kreund van nare dromen soms word ze wel eens huilend wakker en dit gebeurt wel iedere dag minimaal 1 keer zo machteloos voel ik me.. en wakker maken lijkt me misschien wat overdreven maar ze heeft er wel veel last van.. vooral snachts hebben jullie kindjes dit ook wel? moet ik er iets tegen doen?
youame heeft dat ook gehad vaak ging ik dan even kijken maar was ze alweer stil en sliep ze gewoon we hebben der gewoon laten slapen
ze verwerken s'nachts de dingen die ze overdag meemaken/zien. misschien dat het soms iets te druk is geweest en het daardoor gebeurd?
herkenbaar.. en idd erg zielig. Het enige wat ik hier doe als ze echt nog onrustig is als ik bij haar sta, is haar zachtjes over haar bolletje aaien, als soort van troost en rust... dat lijkt wel wat te helpen meestal.
Volgens mij dromen de hele kleintjes toch nog niet? Of ben ik nu verkeerd voorgelicht? Krijgt ze nog nachtvoedingen? Zo niet kan het volgens mij ook wel een signaal zijn dat ze graag de borst wil. Misschien eens voeden als ze zo doet?
Nou als je baby honger heeft, gaat het echt niet eerder meer slapen dan dat ze gevoed wordt hoor. Dus ik denk niet dat het honger is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een baby heeft honger/dorst of heeft behoefte aan de borst (in haar geval) omdat bv meer biedt dan alleen eten. Het biedt ook troost/geborgenheid. Daarbij schrijft Crazy Angel ook dat haar dochtertje wel eens huilend wakker wordt. Dus misschien wel van de honger/zoeken naar geborgenheid. Ik zeg niet dat wat ik schrijf de oplossing is, maar het zou wel zo kunnen zijn. Het proberen waard toch?
tis de moeite waard inderdaad maar het lastige is, dat ze werkelijk nog slaapt als ze dan huilt, dus ik neem aan dat het wel dromen zijn.. ze heeft haar ogen ook gewoon nog dicht, en als ik de speen erin doe, is ze weer stil.. het klinkt ook anders dan dat ze snachts voeding wil hebben alsof ze pijn heeft ofzo... terwijl ik voor de rest niks vreemds zie.. heel apart voor de rest heeft zij niet/vrijwel nooit erge krampjes gehad..
Inge heeft dat ook.... Heel zielig, ze huilt dan zoals ze overdag nooit huilt, heel bang...Ik weet dat het een soort van verwerken is van alle indrukken van overdag, maar vind het wel sneu. Ik ben zelf ook een erg onrustige slaper, droom veel, praat in mijn slaap en heb geslaapwandeld toen ik klein was. Hopelijk neemt ze het niet van mij over!
ik heb haar vannacht aan weten te leggen, terwijl ze nog sliep (ja goed he ) maar dat scheen te werken, daarna had ik niks meer van huilen gemerkt in dr slaap