Nachtmerries

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gimby, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Sinds een week wordt ik elke nacht zeker wel twee keer badend in het zweet wakker na een nachtmerrie. :x
    Hier heb ik eerder nooit last van gehad.
    Ben nu bijna 39 weken zwanger en voel me zoiezo wat vreemd de laatste week.

Is er iemand die dit herkent?
    Hebben jullie dit ook?

Liefs Gimby

2. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Een vriendin van mij had dit ook....
    Bij haar begon het zo ongeveer bij 30 weken en hield 2 weken aan.
    Ze heeft nu nergens last meer van.
    Maar waar het vandaan komt....geen idee!

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ik ben pas 8 weken zwanger.
    Maar sinds ik zwanger ben droom ik erg vreemd.
    Vaak ook nachtmerrie's.

Ik hoor van meer zwangere vrouwen dat zij hier last van hebben.

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook last van nachtmerries... Zo niet leuk, want ze lijken zo echt! Dood eng!

Helemaal in het begin ook last van gehad, toen een poosje niet en nou sinds een week begint t weer.

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier ook last van gehad nu is het over, volgens de gyne is het door het verwerken van dingen, soms kan het ook met angst voor de bevalling te maken hebben

6. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Gek he, ze lijken inderdaad zo echt!
    Ik droom over inbrekers, overstromingen en moeten vluchten, achterna gezeten worden en dat soort stomme dingen :x

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Ja, ik heb er ook bijna elke nacht last van sinds ik zwanger ben. Vannacht werd ik nog achtervolgd en klemgereden nadat ik geld gepind had haha. Nee, naar om zo wakker te worden, maar het zal er wel bij horen.

8. eef80

eef80 Niet meer actief

#8 eef80, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2012
    Ik heb na de bevalling hier erg veel last van gehad. Echt tot slaapstoornis. google even op zwangerschap, nachtmerries en magnesium tekort. Magnesium tekort ontstaat vaak in zwangerschap, na bevalling en borstvoedingsperiode. Een van de symptomen zijn nachtmerries en slaapstoornissen. Magnesium kan in tabletvorm maar ook door voedingsmiddelen aangevuld worden. Cacao is heel erg magnesiumrijk, net als pinda's (ook pindakaas) en nog veel meer. Sterkte ermee, hoop dat je hier baat bij hebt!

9. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ohh wat een goede tip!

Ik ga morgen maar meteen van die choco pindarotsjes halen denk ik, cacao en pinda!! ;)

Nee zonder gekheid, zal morgen eens vragen aan mn verloskundige of ik nog bloed moet laten prikken, ben namelijk ook erg moe de laatste tijd, dus misschien komt het inderdaad wel door ijzertekort.

Thnx!

10. eef80

eef80 Niet meer actief

Magnesium is wel wat anders dan ijzer maar dat weet je waarschijnlijk wel. Je kan naast ijzer ook laten prikken op magnesium. Mochten ze dat niet nodig vinden kan je ook gewoon proberen. Ik neem elke dag een kopje warme choco van puur cacoa en melk (magnesium wordt beter opgenomen met calcium) en eet iedere dag een boterham pindakaas (magnesium) en een met appelstroop (ijzer) Bij mij heeft het erg geholpen na heel veel tobben, slaappillen en therapie! Veel succes, hoop dat het snel beter wordt!

11. Hier ook altijd veel nachtmerries als ik zwanger ben. Vooral de eerste helft v/d zwangerschap, dan droom ik veelal over ruzies en vreemdgaan.
    Die magnesium ga ik onthouden, wie weet helpt het wel.

Deel Deze Pagina