Natuurlijk niet bij dochterlief Maar wat ik me zarafa te vragen... Wat is zo'n beetje normaal om mee te geven? Ene kant wil ik geen bergen snaai meegeven... Aan de andere kant wil ik niet dat iedereen een berg snoepgoed mee heeft en dochterlief niet. Dus zat sowieso te denken aan d'r normale voorraad eten/drinken/fruit. Nog wat extra te drinken... (Dag duurt stuk langer tenslotte dan normaal) En tja.. Eigenlijk moet er ook wat lekkers mee... Maar wat En hoeveel
Heb je geen briefje meegekregen met informatie? Bij ons hoeven de kinderen niks mee te nemen. Ze krijgen drinken, een koekje, af en toe een snoepje en uiteraard patat en een ijsje. Compleet verzorgde reis dus, wel zo makkelijk. Anders even vragen op school wat de gewoonte is?
Mja nog niks... Nou is school redelijk van het last minute... En ze gaan "pas" donderdag... Maar moest er ineens aan denken toen ik pakjes sap voor school op mijn boodschappenlijstje schreef. Vandaar eigenlijk
Ik heb er geen ervaring mee, dus ik schrijf enkel op wat ik zou doen. Ik zou meegeven: - de gewone hoeveelheid brood, fruit, drinken en snoepjes van een normale dag - extra snoepjes/koekjes (iets wat makkelijk gedeeld kan worden met vriendinnetjes) - extra drinken (afhankelijk van de lengte van de dag). Maar ik geef liever te veel mee dan te weinig. Ik zou voor een dagje niet kijken naar de hoeveelheid snoep, want schoolreisje is een feestje. Spannend hoor! Wens ze veel plezier namens Miss T!
Hier hoeft er niets mee genomen te worden. Ze krijgen daar een ijsje en frietjes en drinken en dan nog een snoepje
Als school idd niets geregeld heeft en ze gaat een hele dag (jaiks!) zou ik dr de normale dingen meegeven plus 1 koekje en 1 snoepje. Maar op zich zijn ze bij ons op school ook niet van het snoep meenemen (krijgen ze normaal gesproken mee terug). Omdat dat gewoon niet eerlijk is tegenover de andere kinderen. Hier hadden ze een uitstapje naar de schapenboerderij, duurde 2 uurtjes (ik was zelf ook mee). Iedereen had gewoon zn normale ochtendfruit/hapje mee. En dan had de juf nog voor iedereen zo'n klein zakje haribo snoepjes op t einde.
Bij ons hoeven ze niks mee te nemen. Ze krijgen 's middags frietjes en de hele dag door ranja. Ik ken die ranja daar, daar zit aspartaam in en ik wil niet dat mijn dochter dat drinkt. Dus ik dacht dan geef ik zelf wel drinken mee, maar toen bedacht ik me dat je daar geen eigen consumpties mag nuttigen. Ik kan ook niet vragen of ze ander drinken krijgt want dat is veel duurder dan de ranja en bovendien niet eerlijk voor de anderen. Dilemma dus. Dan vraag ik mezelf weer af moet ik niet zo moeilijk doen voor een keer, maar het is niet een glaasje, het is de hele dag en ik ben er echt op tegen. Dus hier ook schoolreisstress
Hmm kun je geen klein flesje vullen met aspartaam-vrije ranja? Dat kan dan gewoon bij juf in de tas en dan kan ze net als de rest ranja drinken. (Desnoods betaalt juf ranja en krijgt ze dan water...) Of mag dat ook niet? Dieet-excuses zijn meestal wel goede excuses toch? Krijgen ze slimpie oid?
Ben je er op tegen omdat het ongezond is, of krijgt ze er echt klachten van? Persoonlijk zou ik vanwege het gezondheidsaspect niet te moeilijk doen. Van een keer een aantal glaasjes krijgen ze echt niets hoor.. En heel veel snoep meegeven om te delen met vriendinnen... Hmm, tja dat verschilt waarschijnlijk per kind, maar ik geloof dat ik dat mijn dochter niet zou toe vertrouwen Al let de juf/hulpmoeder er vast ook wel op.. (zou je denken?)
Tsja, wat wij 'vroeger' (help ik word oud, haha) meekregen op schoolreis en wat handig én makkelijk uit te delen was: rolletjes snoep. Fruitella, Mentos, Topdrop...Zijn geen enorme suikerbommen, geen vieze handen en ook dingen die je normaal niet in huis hebt dus 'bijzonder' . Ik zou zoiets meegeven.
Nou ja, ik had naar de Efteling een pak grote spekken en een pakje kinderkoekjes mee. Die heb ik over de kinderen (en sommige volwassenen) verdeeld. De kinderen hadden van allebei 1 gekregen. Dat is toch meer dan genoeg (naast boterham, fruit en 's avonds friet)? Maar meer dan voor 1 persoon zou ik dus echt niet in haar rugzak gaan stoppen 'om te delen'.. Als ik lees dat sommigen ook nog friet en ijs krijgen (ik neem aan als lunch dan?), dan hoef ze echt niet nog meerdere koekjes en snoepjes mee te nemen.. ook al is het feest. Ik vind dat wel heel veel worden. De mijne die eet gewoon alles op hoor als ze de kans krijgt.
@Arevinol: Lees de berichten van iedereen eens goed na. Ik zie niemand die typt dat je de kinderen heel veel snoep of meerdere koekjes en snoepjes moet meegeven.
Bij ons op school mogen de kleuters geen snoep mee nemen met schoolreisje. De dag is vooral bedoeld om lekker te spelen en niet om te snoepen. We merkten dat veel kinderen het moeilijk vonden om maat te houden met het snoepen en dus alleen met het eten bezig waren. Zonde van de leuke dag! Bovendien worden ze snel misselijk. De kinderen krijgen om 10 uur wat te eten (een koekje) en drinken. En dan frietjes tussen de middag en een ijsje in de middag. Feest genoeg.
Ging puur om jouw bericht hoor. Of misschien begrijp ik het verkeerd en heb je het over 1 zakje haribo snoepjes extra die ze moeten delen? Dan heb ik niets gezegd. Maar zo komt het op mij niet over. Liever te veel snoep dan te weinig .
Miscommunicatie dus. Ik vermoedde al zoiets. Ik doelde inderdaad op een zakje snoep en geen rugzak vol (en mijn dochter deelt wel altijd). En ik bedoelde dat ik liever iets teveel eten en drinken meegeef dan te weinig. Aangezien ik best wel kritisch ben met snoep, zou ik voor één dag per jaar niet zo moeilijk doen als mijn dochter te veel snoept. Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik een (ver weg) schoolreisje voor kleuters grote onzin.
Mja of ik het onzin vond werd niet gevraagd Hier gaat groep 2 elk jaar naar de Efteling dus dit jaar ook.