Baby 4,5 opeens erg veel last/onderkoeld

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zaje22, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaje22

Zaje22 Nieuw lid

13 okt 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Onze dochter van 4,5 maand heeft sinds enkele dagen erg last van der buikje. Veel huilen gevolgd door scheten laten. Ook erg veel poepen, zure poep, slijmerige poep. 2 dagen verhoging/lichte koorts gehad. Vanmorgen was haar temp 37.5 maar ze is al heeel de dag echt ontroostbaar, heel af en toe stille momenten maar daarna weer krijsen, volledig overstrekken, gaat door merg en been. Bij huisarts geweest die dacht aan buikgriep.
    Sinds vanmiddag is ze echter onderkoeld, 35 graden terwijl ze warm was gekleed. Sindsdien mutsje op, nog warmer gekleed, kruikje en dekentje en bij ons liggen. Maar haar temperatuur komt niet hoger dan 36. Als ze slaapt zijn het korte slaapjes en wordt dan weer hysterisch wakker. Ik geef volledige borstvoeding, ze drinkt gelukkig wel, niet van harte maar drinkt iig iets. Ik herken dit ziek zijn totaal niet van onze oudste dochter. Ik hoor graag tips, adviezen, ervaringen!

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Blijft ze ook zo koud bij huid op huid contact? Ik heb geen oplossing voor de situatie. Maar het eerste wat ik zou doen is de kleine op de huid leggen met een deken.

Leraje en evaleana vinden dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Baby’s kunnen bij een virus ook een ondertemperatuur krijgen ipv koorts - goed dus dat je daar op let. Ik zou ook proberen of huidcontact helpt, jouw lichaamstemperatuur kan haar temperatuur reguleren. Dus blote huid tegen elkaar en dan een dekentje over jullie heen, en bv een mutsje op.
    Verder natuurlijk niet schromen om de hap te bellen als je het niet vertrouwt, mocht ze bv minder gaan drinken of een ziekere indruk gaan maken.

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Kunnen het tandjes zijn? Hier dan vaak verhoging en zure poep. En ze kunnen dan ook veel huilen.
    Verder herken ik dit idd als ondertemperatuur, passend bij ziek zijn/koorts hebben gehad. Komt hier vaak voor na de uitwerking van een zetpil.

Deel Deze Pagina