nachtmisselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jade11, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

ik heb dus geen last van ochtendmisselijkheid, maar nachtmisselijkheid!! ben vannacht om 1 uur en om 5 uur wakker geworden om naar de wc te rennen, dus de tips van eerst dit eten/drinken voor je uit bed gaat werken bij mij niet.

ik heb al een polsbandje besteld bij de apotheek, die komt ergens deze week binnen, maar heeft iemand nog andere tips voor me? ben al moe genoeg zonder iedere paar uur mijn bed uit te rennen..

2. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Hmm, dit ken ik niet. Ik ben gedurende de hele dag bij vlagen misselijk, maar 's nachts niet echt. Ik heb nog maar 1 nacht boven de wc gehangen. Kan je hier dus niet mee helpen, sorry...

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben niet zo misselijk dat ik naar de wc moet, maar juist wel 's avonds voor ik ga slapen. Ik denk dat het komt doordat ik mijn maaltijden niet genoeg spreid om de misselijkheid te voorkomen. Misschien helpt het om net voor je naar bed gaat een paar crackers te eten, en een grote warme maaltijd echt niet later dan 7 uur te gebruiken.

Het punt is, je maag gaat trager werken als je zwanger bent, en ik denk dat bij mij veel van dat nare gedein in mijn maag komt door mijn avondeten dat niet goed genoeg zakt. En ja, van een lege maag word ik ook misselijk, het lijkt een wankel balansje te zijn dat je moet vinden!

Sterkte.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoe laat eet je 's avonds voor het laatst? Als ik om 19 uur voor het laatst eet, kan ik 's nachts ook misselijk zijn. Ik heb gemerkt dat als ik om een uur of tien 's avonds nog wat eet (in mijn geval een bakje yoghurt met muesli), dat ik het dan niet heb.
    Ik had het van mijn 6e t/m mijn 8e week het ergst, nu neemt het gelukkig stilaan wat af, maar ik eet nog elke avond voor het naar bed gaan iets.
    Heel veel succes, want leuk is het niet!

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Probeer je avond eten rond 5 a 6 uur te houden, en een uur voor je na bed gaat een glas water en ee paar crackertjes, niet te veel, dit hielp bij een vriendin van mij, en dan smorgens als ze uit bed kwam eerst een glas water, een half uur laten zakken, en dan pas eten en andere drinken.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik was continu misselijk, ook 's nachts. Om de paar uur viel ik van ellende in slaap, om vervolgens na max 2 uur weer (soms kokhalzend van de lege maag) wakker te worden. Dan weer iets kleins eten tegen t kokhalzen en daar weer misselijk van worden, etc.
    Echt overgeven heb ik gelukkig niet heel veel gedaan, luchtte ook maar op voor een paar minuten, dus ik hield t maar tegen.

In week 9 ben ik opgenomen voor 4 dagen infuus (was bijna uitgedroogd). Toen gingen de nachten weer een stukje beter en was ik af en toe eventjes niet misselijk!
    Daarna ging het een stukje beter (vooral de nachten) door de hele dag door heeeeel veel te drinken. Misschien dat t HCG dan ook wat verdund is ofzo?

Dus misschien kun je eens uitproberen door de dag heen veel te drinken en 's avonds voor t slapen gaan ook... Dan wordt je waarschijnlijk ook wel wakker om te plassen, maar beter dan om te kotsen, toch ;)?

Maar ja, volgens mij werkt t voor iedereen anders. Alle tips heb ik geprobeerd toen ik misselijk was (lollies, polsbandjes, gembercapsules), maar t hielp allemaal niets. Alleen medicijnen een klein tikje en dat infuus dus. Maar t was gewoonweg niet te doen ;)

Medicijnen (emesafene, primperan) werkten overigens wel goed tegen het kokhalzen en overgeven, maar niet echt tegen de misselijkheid. Dus als je t echt niet meer trekt...

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb hier geen ervaring mee sorry

8. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Voor mijn zwangerschap reageerde mijn maag al traag.. had vaak hongerpijn.. en nu begint dat inderdaad in de avond steeds erger te worden!
    Ik probeer altijd iets te eten voor het slapen gaan..
    Ik ben nog niet zover dat ik er snachts uit moet, hopelijk hoeft dat ook niet.
    Wat ik ook ga proberen is 's avonds een kopje gemberthee..

succes met je maag!

9. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Herkenbaar!
    Al wisselt het bij mij steeds.. Zo was ik overdag met vlagen misselijk, toen een paar ochtenden, daarna weer overdag en nu al 2 nachten. Waarvan vannacht het ergst.. Moest eruit om te plassen (helaas elke nacht) en werd me toch misselijk! Blegghh..
    Kokhalzend, boerend boven de wc.. Kwam weinig uit. Wat is dat naar, zeg!
    Ik eet trouwens rond 21 a 22u vaak nog iets licht. Dus dat is het bij mij niet..

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik heb er ook last van.... :(
    En wat ik ook doe.. niks lijkt te helpen.. alle tips die hier voorbij zijn gekomen heb ik gedaan.. maar ik blijf maar misselijk :(

Ik zit nu in de 6e week van de misselijkheid en het begint me echt op te breken!! Hopelijk mag het bij jou snel over zijn...

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ook gehad,was 24 uur misselijk+overgeven.
    Was alleen op te lossen met infuus en sondevoeding.
    Na de bevalling was ik ervan verlost.
    Maar Jade,hoe gaat het met jou??

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Chillin, zo te lezen had je hyperemesis (9 maanden lang)...?

En nu ben je weer bezig met zwanger worden na 10 jaar?? Ben je niet ontzettend bang dat je weer hetzelfde krijgt?

Ik had geen hyperemesis (gelukkig), maar dus wel aan het infuus gelegen. En ik durf voorlopig echt nog niet nog een keer zwanger te worden...

Deel Deze Pagina