Hallo dames Nu met de kou hebben mijn beide kinderen erg last van een droge huid. De huid is ook wittig. Voor de wangen heb ik vaseline zalf via de huisarts en normaal gesproken deed ik ze elke dag in bad of onder de douche maar inmiddels doe ik het om de dag, en de dag dat ze niet gaan was ik ze. Maar dat helpt dus nog niet. En normaal ben ik niet zo van het insmeren als het niet nodig is, dus hen geen idee wat het beste helpt of wat ik het beste kan gebruiken. Heeft iemand misschien de tip wat ik kan proberen?
Wij gebruiken lipkar baume ap. Heel fijn. Ik zou trouwens nog wat minder badderen als het niet echt nodig is. Hier gaan ze niet vaker dan 2 keer per week.
Balneum extra vet werkt goed. En vaseline lanette kreeg ik via de huisarts (kan je gewoon bij de apotheek kopen) voor mijn pleegdochter toen ze een heel droge huid had.
Hier Cetomacrogolcreme met 10% vaseline (via huisarts/apotheek, een hele vette creme ook veel gebruikt bij eczeem) en weleda weer & wind voor op gezicht (ruikt ook heel lekker). Een luchtbevochtiger in huis kan ook helpen.