Hoe bv afbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Anouk2005, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil komende week beginnen met het afbouwen van de bv.Ik ben inmiddels weer gaan werken en heb een hekel aan het kolven.Dochter drinkt 1 borst per keer.Ik wil de vroege ochtendvoeding geven en dan rond 10 uur de andere borst en de voeding erna starten met 1 flesje kv.Hoeveel cc kan ik dan geven?Zelf dacht ik om te starten met 150 cc en di langzaam op te voeren naar 200cc.Ik wil iedere week 1 voeding afbouwen zodat ik uiteindelijk zal uitkomen op 4x Fv en bijvoeding in de vorm van fruit en dit langzaam uit te bouwen.Zouden 4 flessen voldoende zijn voor overdag?Ik vind het best lastig omtrent het afbouwen ook omdat mijn dochter veel troost vind aan de borst.Ik doe het sowieso rustig aan zodat we er allebei aan kunnen wennen.Hebben jullie misschien nog tips of adviezen?

Gr. Ingrid.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Anouk2005,

Om te beginnen is een flesje van 150 ml/5 prima. Dit kun je opbouwen naar 180 ml/6 schepjes. Jouw dochtertje zou genoeg moeten hebben aan 4 flesjes, fruit & groente. Bij haar ochtend of avondfles zou je nog rijstebloem kunnen toevoegen.

Succes met afbouwen.

Groet, Anne

Deel Deze Pagina