Au!! Ze is nog geen half jaar, maar heeft al twee tanden! Hartstikke leuk want oh wat ziet het er schattig uit als ze lacht die twee prachtige tandjes aan de onderkant... Máááááááááááááár wat doet ze mij pijhijn!! Ik probeer het correct op te lossen: Au te roepen, los te koppelen, maar toch... Toch blijft ze het doen! Als ze mij bijt en ik roep heel hard au, dan schrikt ze zo dat ze begint te huilen en vaak (niet altijd) los laat. Het jammere eraan is dat ze drie tellen hierna alweer begint te lachen. Ik vraag me dus af of ze wel 'snapt' dat ik gil omdat het pijn doet en dat ze het niet meer mag doen?? Oftwel, ga ik er wel correct mee om?? Tips? Aanvullingen??? Mijn rechterborst doet nu zo onwijs pijn! Het straalt gewoon door mn hele borst heen. Mijn vriend vroeg aan mij of het geen verstandig idee is om even een paar dagen te gaan kolven zodat mijn borst tot rust komt, maar daar los ik denk ik het bijtprobleem niet op. Ik vrees dat ze dan als ze over 5 dagen weer aan de borst gaat, ze weer opnieuw gaat knagen?? Bovendien wil ik niet (tijdelijk) fulltime kolven, ik vind het zelf geven zo ontzettend mooi!! Maar dit gebijt en de pijn moet ophouden! Vannacht viel ik tijdens het voeden in slaap. Ik was dus niet alert genoeg en ineens werd ik gillend van de pijn wakker: ze vrat bijna mn tepel eraf!! Hellup!! Inmiddels ben ik behoorlijk bang met aanleggen.
zodra ze bijt even loskoppelen en opnieuw aanleggen, dat steeds herhalen. mijn dochter (inmiddels 1,5 bijt nu alleen als ze aan de borst in slaap is gevallen en ik let niet op) dus op tijd afkoppelen zeg maar!
Thnx voor je reactie!! Ik koppel haar idd ook los als ze bijt, alleen óf ik ben een ontzettend watje óf mijn dochter is nog erger dan een piranha?? Maar het is echt hels als ze bijt. Ik durf haar amper opnieuw weer aan te leggen als ze zo hard bijt. De pijn straalt dan mn hele borst door. Ervaar jij dat ook zo? Ik heb vandaag gekolft (werk) en toen ik vanavond thuis kwam wel weer live gevoed, maar oh wat was ik bang! Ik probeer haar goed in de gaten te houden en zodra ze minder fanatiek drinkt los te koppelen, maar ze is dan blijkbaar helemaal nog niet klaar met drinken... Het is niet echt ontspannen voeden nu... Ik kijk ook best tegen de nacht op. Ik val steeds in slaap tijdens het voeden waardoor ik te laat door heb dat ze gaat bijten en ik dus wakker wordt gebeten. Voornemen voor vannacht: op een ongemakkelijke stoel haar gaan voeden zodat ik niet in slaap val.
Héél vervelend! Zou het misschien kunnen dat ze bijt omdat ze last heeft van haar doorkomende tandjes? Ik zou eens proberen dat spul op haar tandjes te smeren dat helpt tegen die pijn. (kan nu niet op de naam komen) Idd gewoon laten merken dat het pijn doet en even loskoppelen maar je kindje doet het natuurlijk niet om je te pesten (weet je zelf ook wel hè ). Bij mijn zoon kwam ineens de 'klik' dat hij doorhad dat ik écht heel veel pijn had toen ik begon te huilen nadat hij me beet. Hij had me toen tot bloedens toe gebeten en ik gilde echt van de pijn. Maar ik herken het niet dat heel m'n borst pijn deed, de wondjes geneesden ook altijd héél snel.
Hi Elke, Ik heb haar mondje onderzocht, maar zie nergens nieuwe tandjes komen. Weet dus niet of dat het zal zijn?? Maar in ieder geval: ik ben nu al ruim 24 uur niet meer gebeten!! Hoera!! Al wil ik niet te vroeg juichen!! Vannacht heb ik haar op een stoel gevoed ipv liggend in bed en ik heb haar toen vlotjes afgekoppeld. Vandaag overdag weer. Alleen vanavond waren we uit eten en heeft ze 3 keer gedronken. Ik was er niet steeds bij mn hoofd goed bij en ze is twee maal in slaap gevallen aan de borst. Gelukkig heeft ze me niet meer gebeten!! Hopelijk kan ik morgen hier weer net zo'n positief berichtje schrijven, want van dat bijten wordt ik niet echt heeeeel blij
Ja doet echt helse pijn dat helemaal door gaat tot in de borst. Maar door steeds los te koppelen gaan ze het snappen . Steeds loskoppelen vinden ze niet fijn en daarom gaan ze dus voorzichtiger drinken. Ik vind het nu niet eng meer, maar.ik snap dat gevoel helemaal! Deze fase gaat gelukkig ook weer voorbij!
'gelukkig' dat je het herkent, was al bang dat ik gewoon een mietje was qua pijn Gelukkig mag ik nu trots en blij komen melden dat ik weer 24 uur niet gebeten ben!!!! Zou ze het nu al door hebben???
Je hebt toch ook een bevalling doorstaan? Zal wel meevallen dus. Fijn dat ze het door lijkt te hebben!
Nou, ik beval nog 10 keer liever dan dat mn dochter nog een keer mn tepel er half afvreet Als je bevalt weet je waar je het voor doet, dochterlief als een piranha aan de tepel heeft geen doel Maaar ik mag jullie allen vrolijk melden dat ze *klopt af* niet meer zich heeft misdragen!! Whoehoe!!