Belangstelling of ...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suuz750, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ben nu 39 weken zwanger. Best spannend omdat Puk vanaf nu komen mag. Ik had me stellig voorgenomen dat ik niet zou gaat zitten wachten tot het begint. Ik zou me lekker focussen op andere dingen, lekker bezig blijven. Het wachten zit tenslotte tussen je oren. Om die reden hebben we de uitgerekende datum voor onszelf gehouden. Alleen onze ouders en een paar hele goede vrienden weten de exacte datum, de rest weet niet beter dan dat we ergens half februari verwachten de kleine vast te kunnen houden.

Alle goede voornemens ten spijt: je weet toch dat het nu zou mogen en het lukt me niet om dat idee helemaal los te laten. De afgelopen 2 weken vond ik het mentaal nogal pittig. Ik ben de zwangerschap behoorlijk zat, ondanks dat ik weinig klachten heb. Ik heb regelmatig huilbuien en wil dan direct van die buik af.

Deze week gaat het beter. We zijn afgelopen zaterdag naar een motorbeurs geweest. Even lekker focussen op andere dingen, als motorrijder benaderd worden ipv als zwangere. En ik heb zondag nog weer even motor gereden.

Zo, dat heb ik even lekker van mij af geschreven. Maar ik zit met nog iets. Logischerwijs leven vrienden en familie mee. Er wordt regelmatig gevraagd hoe het gaat. MAAR: ook door mensen die dat anders nooit vragen! Laatst belde een nichtje van mijn man op om te vragen hoe het gaat. Aan de ene kant lief en belangstellend.... maar in al die jaren dat ik mijn man ken heeft ze nog NOOIT gebeld met die vraag. Dus geeft het mij het gevoel dat er eigenlijk gevraagt wordt: is het er al?

En dat gevoel krijg ik steeds meer bij vragen. Aan de ene kant vind ik het leuk dat mensen belangstellend en meelevend zijn. Aan de andere kant probeer ik het 'wachten op de bevalling' zo veel mogelijk los te laten en dat gaat op die manier niet echt lukken.

Wat vinden jullie er van en hoe doen/deden andere dames dit?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik denk dat het puur lief en belangstellend bedoeld is maar dat hoeft niet weg te nemen dat je er knetter gek van word!
    wij hebben wel de datum aan iedereen verteld (2 juni) en t zal mij dan ook benieuwen hoe ik t ga ervaren.
    En ik kan me voorstellen dat je je buik af en toe zat bent ;)
    maar meid denk zo nog maximaal 3 weken dan heb je je kleine in je armen

Deel Deze Pagina