welke buggy is fijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kahlen, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 kahlen, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Ik vind het zo'n gedoe om de kinderwagen (mutsy evo) in te vouwen, wielen er af te halen, uitvouwen, wielen er weer op. We hebben een kleine auto (swift suzuki) en ik vind het een geëmmer elke keer als we eventjes naar het bos willen of zo... Het staat me gewoon tegen en laatst heb ik mijn zoontje tijdens een winkelsessie maar gewoon de hele weg getild en de wagen maar thuis gelaten omdat ik gewoon geen zin had dat ding weer uit de schuur te halen. Ik zit er aan te denken de kinderwagen in de schuur te laten staan voor om het huis gebruik en een buggy die ik in de auto kan laten liggen. Hoe doen jullie dit en kunnen jullie me eventueel een goede buggy aanraden?

Ik wil wel een goede die je plat kan leggen nog. En doen jullie er dan een voetenzak in of kan dat niet in een buggy?

oh en ik en man zijn lang dus wel fijn als de handensteunen hoog komen. (182-186)

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb laatst de koelstra van mijn tante geleend en denk dat ik die ook ga halen. Erg fijn ding. Een voetenzak kan ook in een buggy

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    ik vind de koelstra ook fijn.
    quinny zapp is niks, laag en je kind kan er niet normaal in zitten, alleen in hangen.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De nuna pepp, fijne buggy, verstelbare duwstang (fijn voor lange mensen), ook met 1 hand te besturen en rijdt heel soepeltjes. Wij hebben er de bijbehorende voetenzak bij.

5. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuna Pepp hebben wij ook. Superbuggy!

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Wij hebben de Quinny Zapp Xtra.
    Super fijn! Ik vind het vooral fijn dat de kleine met zijn gezichtje naar mij kan zitten en naar voren. Ook kan deze in de ligstand.
    Erg aan te raden!

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier een mc laren. Super tevreden over.

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Maar deze buggy is niet handig klein om te vouwen omdat deze uit 2 delen bestaan. Het frame en het zitgedeelte. Deze kun je niet samen tegelijk opvouwen en dus niet handigvoor in kofferbakken van kleine auto's.

Dan kun je beter de 'gewone' zapp hebben. Die is klein op te vouwen en past gemakkelijk in kofferbakken van kleine auto. Zoals matiz, swift, alto etc..
    Verder hoor ik goede verhalen over koelstra en mcclaren.
    Ik zou er verder niet teveel geld aan besteden daar dit soort buggy's vaak gebruikt worden of korte boodschappen en/of ritjes.
    Je zou ook nog een ergonomische draagdoek of draagzak kunnen overwegen. Dat is hehelemaal ruimtebesparend en je hebt je kind dichterbij je ;)

9. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij hebben een voetenzak in onze Nuna Pepp. Mooi plat in hoogte verstelbaar en rijdt prins.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier ook 2 lange mensen (180 en 187cm) en wij zijn fan van de Nuna Pepp.
    Zeer licht wendbaar, geen rammelende wieltjes, hoge duwstang, kan in 3 standen, dochter zit er erg mooi in, hangt achter de fiets ipv ernaast en zit warme voetenzak bij.
    Bevalt ons heel goed.

11. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat wij straks ook voor de nuna pepp gaan. Mijn zus heeft hem en vond hem erg fijn! Lijkt me ook ideaal dat ie achterop de fiets kan en dat je de maxicosi er op kunt bevestigen! maar nu hebben we de kinderwagen nog nodig :)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zweer bij de chicco liteway. Ben zelf mini, maar mijn man is 1.85 en dat gaat prima.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Maar even off. topic, waarom haal jij de wielen eraf? Hier ook de evo maar die kun je toch wegdraaien?
    Ik vind het ook een gedoe met de inzet hoor.

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ze er af halen omdat hij anders niet in de auto past :) iets met de hoogte ofzo. Maar ik vind hem ook irritant in en uitklappen als die voetenzak er in zit.

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja wel een idee. Ik heb een draagzak dus die ga ik vaker meenemen. Ik gooi dat ding wel gewoon in de achterbak. Toen hij mini was wilde hij er nooit in. Later nog een paar keer geprobeerd maar altijd gedoe er in. Maar kan het uiteraard nog eens proberen.

Ik vind dragen alleen zo zwaar! Met mijn handtas en met boodschappen doen vind ik het echt zoooo zwaar. Ik krijg mega rug en nek klachten er van en heb echt een goede draagzak. (Bondolono)

Hebben jullie dat niet?

16. maliro

maliro Niet meer actief

ik heb een graco, ideaal ding! lichtgewicht, kan in 3 standen, rijdt soepel en past makkelijk in mijn achterbak (ford fiesta). Ben er erg blij mee!

17. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben 1.90m en veel buggies zijn voor mij te laag, of ik schop tegen de wielen aan.
    Mijn advies zou zijn om echt even te 'proefrijden'! (en eigenlijk liefst met gewicht erin en op hobbeltjes, maar in winkel is ook al wat)

Mijn overzichtje/short list:
    - Safety 1st Compa City, verstelbaar max 110 cm, vering op achterwielen, beste koop Consumentenbond, vind hem wel beetje gammel aanvoelen (speling links-rechts) maar dat kan aan tweedehands versie liggen die ik geprobeerd heb, 80 euro nieuw alleen online bijna te koop dus lastig proefrijden.
    - MacLaren Techno, verstelbaar max 109,5 cm, ik schop alsnog wat tegen de wielen doordat deze groter zijn, 250 euro (je moet het er voor over hebben..) en echt een groot ding qua zonnekap ed. Schijnt wel de beste kwaliteit/degelijkheid van allemaal te zijn.
    - Kidsriver Yavari (babypark), 110 cm, vering op alle wielen, 100 euro. Voelde best OK, maar het merk staat niet erg goed bekend in het algemeen, dus of hij lang meegaat?
    - Baby cargo 200 (baby-dump), 109 cm geen vering, kleine wieltjes, niet zo comfortabel voor je kindje dus. Vond ik wel fijn rijden en betaalbaar met 70 euro.
    - Petite Star Zia X, 112 cm, hoogste die bestaat naar mijn weten. Maar met 3 wielen enorm instabiel in de bochten. Schijnt ook om te kunnen vallen met kind erin. En alsnog een groot ding ingeklapt (beetje Quinny Zapp idee), 150 euro

Degenen die voor mij net niet hoog genoeg waren:
    - Koelstra Simba, 107 cm + enorm wielschoppen
    - Nuna pepp, max 105 cm + beetje wielschoppen, rijdt wel lekker (als je er achter past)

Veel te laag:
    - Chicco Lightway, 103 cm, wel een goede buggy schijnt (consumentenbond)

Misschien heb je er iets aan dit overzichtje :)
    Als je hem ook op de fiets mee zou willen nemen zou je ook het gewicht moeten meenemen in je overweging.

Als andere mensen nog een tip hebben voor lange mensen hoor ik het graag!

18. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel kiwi! heel handig!

19. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Chicco Liteway, ik zweer erbij!
    Makkelijk in te klappen, stevig genoeg en verstelbaar in 'slaapstand'. Rijdt ook lekker soepel.

Mijn man is 1.95m, ik 1.76m en we kunnen er allebei prima mee uit de voeten.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Nuna pepp, wat een superfijne, makkelijk te sturen, klein in te klappen buggy!

Hier 1.76 en 1.92 en de nuna is echt hoog genoeg.

Deel Deze Pagina