Mijn dochtertje van 11 maanden heeft krentenbaard rondom haar oog Echt een rotplek! Ze heeft een zalfje gekregen, maar heb het idee dat de bijwerking erger is. De huid lijkt open te barsten en het ziet er echt vies uit. Even aankijken.. Iemand tips wat te doen behalve smeren?
Mijn dochter kreeg niks ervoor. Krentenbaard is zeer besmettelijk. En kun je ook vaker krijgen, ook als volwassene. Ik zou het zoveel mogelijk met rust laten.
Toen ik klein was had ik het regelmatig. Ik kreeg zalfjes en mocht niet naar school. Ook werd er bij de dokter de korstjes weggehaald wat ik vreselijk vond. Om de genezing te helpen. Mijn nichtje heeft er zelfs mee in het zh gelegen haar hele gezicht zat onder. Nu heb ik er gelukkig nooit meer last van.
Toch blijven smeren want daardoor is het na ( ik geloof 3 dagen ? ) niet meer besmettelijk ! Anders kan ze zichzelf blijven besmetten op andere plekken . Je kunt het ook afplakken , maar dat lijkt me niet handig bij der oogje . Hopelijk moet ze niet naar de opvang want dan kunnen ze daar adviseren dat ze thuis moet blijven ivm besmettingsgevaar .
Welke bijwerkingen merk je dan? Zalf werkte hier juist erg goed, huisarts adviseerde om de hele dag door te smeren, dus geen 3x per dag maar 12x ofzo. Dat werkte echt goed.
De huid werd roder en leek open te barsten. Wel gewoon blijven smeren en het ziet er nu iets beter uit gelukkig!
Gelukkig maar! Blij als het bij haar ook helemaal weg is. Vooral omdat het op zo'n onhandige plek zit.