Onze dochter is ruim 4 weken oud en woog bij de geboorte 3400 gram. Aan het eind van de kraamweek was ze 50 gram boven haar geboortegewicht. Sindsdien hebben we haar niet gewogen; morgen weer op het CB. De eerste 4 weken gebruikten we Pampers en KV luiers maat 1 (2-5 kg) en die bevielen beiden prima. Nu wilden we overgaan op maat 2 (3-6 kg). Die van KV vallen smal en lijken te weinig dekking te bieden bij de randen. Pampers zitten goed, maar de afgelopen dagen lekken ze regelmatig door langs de beentjes en vanavond zelfs boven de bovenrand. Ik snap er niks van, want ze zitten strak en het "netje" biedt ook genoeg dekking. Wel heeft ze de afgelopen week wat dunnere ontlasting. Ligt het daar aan of herkennen jullie dit van het overstappen op een grotere maat luiers?
Herkenbaar! Je bent zo lang in maat 1 blijven zitten dat maat 2 ook al niet goed meer past. Probeer eens maat 3. Wij hebben dit trouwens ook met kleding gehad...
Serieus, nu al maat 3? Komt het doorlekken doordat de luier breder moet zitten dan? Ik heb niet het idee dat de luiers in maat 2 te klein zijn. De bevestigingsstrips moet ik over elkaar heen in het midden vastmaken en bij de billen zit nog een zakje zeg maar.
Maat 3 is vanaf 4 kilo, daar zal ze toch wel aan zitten nu? Dus het kan best zijn dat als je maat 3 neemt dat het over is. Gewoon proberen. Hier was doorlekken ook vaak een teken dat ze een grotere luier nodig hadden.
Mijn zoon was 4 kilo bij de geboorte en toen dacht ik gelijk dat we maatje 1 zsm moesten opmaken. Meneer heeft een klein kontje zonder enig spek of vet, en niet van die hele dikke bovenbenen. Ondanks zijn 4 kilo zijn we super lang in maatje 1 (pampers) gebleven. Ook maatje 2 heeft hij heel lang gehad. Hij is nu bijna 1 jaar en we zitten nu zo'n 2 maanden in maatje 3 (active fit). Snachts gebruiken we baby dry en dan maat 4. Die vallen blijkbaar wat kleiner ofzo. Ook hier met diarree gaat het er langs. Blijkbaar zit daar zoveel druk op dat die randjes dat niet aan kunnen. Daarnaast is diarree dikkere substantie dan urine en dat neemt de luier dan niet op + dat urine er dan niet meer door kan om wel opgenomen te worden. Gevolg: overstroming. Het is heel lastig om aan te geven wat voor jou kindje de beste luier is. Vooral proberen. Gewoon eens luiers ruilen met iemand anders of op internet lezen wat ervaringen zijn. Kruidvat vallen, zoals je al zei, kleiner. Misschien dat daar maatje 2 van het beste zit? Waarom wil je overigens over op maatje 2? Wordt 1 te klein?
Dank voor de tips. Ik vind het echt zo lastig in te schatten. Ik heb al 3 pakken Pampers New Baby maat 2 liggen omdat ik die in de aanbieding heb gekocht (daarom wilde ik graag over op maat 2). Maar nu twijfel ik of ik 1 of 2 pakken moet ruilen voor maat 1 of 3... Ik heb nog een paar Pampers maat 1 liggen, dus straks even kijken of die toch niet beter zitten dan maat 2. Kruidvat maat 1 is echt te klein en maat 2 vind ik niet genoeg dekking geven bij de billen, dus is waarschijnlijk wat smal. Pampers maat 2 lijkt mij te groot: de strips moeten nog over elkaar heen en ze lekken dus door bij de randjes bij de benen. Baby-Dry is vooral voor wanneer babies doorslapen in de nacht toch? En Active-Fit wanneer ze gaan kruipen en zo? Want dan denk ik dat New Baby waarschijnlijk het beste is in dit stadium? Zo irritant ook dat doorlekken...sommige vlekken krijg je nauwelijks uit de kleertjes.
Ik heb een heel slank en lang kindje, dus ook hier gingen in maat 2 de plakkers nog over elkaar toen we overstapten naar maat 3. De luier moet natuurlijk goed aansluiten, maar uiteindelijk gaat het om het absorptievermogen en of dat past bij de output van jouw baby zeg maar Ik zou eerst eens proberen of je nog iets hebt liggen dat past en dat opmaken. Bij ons gaat vaak eerst de poep erlangs, terwijl plassen wel goed gaat. Overdag kon de kleine maat dan nog wel even als hij vroeg in de nacht ging poepen.
Ze weegt 4500 gram en is 56 cm lang. Ik had nog wat van maat 1 en die passen eigenlijk beter dan maat 2 (Pampers). Maat 2 zit zo hoog en er zit een groot zakje bij de billen. Ik denk dat het daardoor lekte. Ik ga even kijken of maat 1 niet doorlekt, want dan is de oorzaak duidelijk (maat 2 is dan te groot). De vrouw bij het CB vond maat 1 goed passen.
Mijn ervaring is dat je vooral niet teveel naar de gewichtsaanduidingen op de verpakking moet kijken, maar naar je kind! Die gewichtsaanduidingen kloppen vaak niet. Zodra ze door gaan lekken, zou ik een grotere maat proberen! Ook een te kleine romper kan voor doorlekken zorgen trouwens! Probeer dus ook eens een grotere romper.
Hier hebben de luiers ook een poosje gelekt omdat ze te groot waren. Was de rug nat geworden. Lastig als je net tussen 2 maten in zit...
Blijven proberen. De dunne poep die eruit spuit kun je echt niks aan doen, hoe goed de luier ook zit. Hier past active fit voor geen meter dus gebruiken we nu de hele dag door baby dry maat 3. We hebben tot 4,5 maand in new baby 2 gezeten dus lang in een bepaalde maat zegt niks. O en tips voor de vieze kleding, eerst weken in de vanish en dan in de was met nog een schepje erbij. Ik heb nog geen kledingstuk moeten weggooien en dat met bv poep, met 4 maanden lang zeker 2x per dag een poep explosie
Ja dat is lastig!! Maar wat hier gezegd wordt dat doorlekken betekent dat je een maat groter moet ben ik het niet mee eens. Hier gebruiken we kv luiers maar 3 en 4. Onze dochter heeft behoorlijke spekbenen dus maat 4 zit net iets beter om de beentjes maar is voor poepluiers eigenlijk nog te groot waardoor ze dan ook doorlekt. Als maatje 1 nog goed zit zou ik dat eerst proberen en als ze daar niet in doorlekt kan je die prima gebruiken ongeacht haar gewicht.
Poepvlekken gaan er hier super uit door ze zo snel mogelijk met koud water uit te spoelen en daarna in koud water te laten staan totdat het de wasmachine in gaat... Dan brandt het niet in ofzo. Witte kleding met vlekken kun je ook in de zon leggen! Werkt heel goed! Doe trouwens hetzelfde met wortelvlekken enzo van de eerste hapjes!
Maat 3 had ik echt nog niet in die periode hoor! Trek je de randjes goed naar buiten? Te groot werkt idd ook niet hoor.
Bij ons kwam het doordat hij teveel plaste voor wat pampers new baby aankan. Wij hebben toen maat 2 van etos en bumblies geloof ik gebruikt en toen was het probleem weg.
Hebben jullie echt al zo snel maat 3? Mijn dochter is bijna 4,5 maand en heeft nog steeds maat 2. Geen idee wanneer ik over moet gaan.... Ja soms zit de poep er een beetje naast maar ik heb niet het idee dat ze te klein zijn??
Maat drie is vanaf vier/ vijf kilo, maar hier bij 6,5 kilo ook nog te groot. Kv2 is echter te klein. Nu jumbo2 (tot zes kilo) maar die past nog prima