Ik zou graag willen weten wat jullie betalen als je kindje 's nachts bij de gastouder is. Ik werk onregelmatige diensten en manlief moet soms ook (erg) vroeg beginnen en kan hem dan niet op een fatsoenlijk tijdstip wegbrengen. Dus we zitten er over te denken om hem dan bij de gastouder te laten slapen, maar wat mag zij daar voor vragen? Wij betalen normaal 5 euro per uur, alle uren, dus geen uitzondering voor avond of weekend.
Mijn gastouder (mijn moeder) krijgt hetzelfde bedrag als voor overdag. Maar wij doen het via een gastouderbureau en zij bepalen dat voor ons.
Bij mijn gastouderbureau is het zo geregeld dat je voor de nacht (00.00 tot 06.00 uur) de helft van de prijs betaald. Je zou het eens bij het bureau na kunnen vragen of even met je gastouder kunnen overleggen. Het zal ook wat afhankelijk zijn van of je kindje doorslaapt of niet.
Als het goed is heeft het gastouderbureau er weinig over te vertellen. Een gastouder mag zelf haar loon bepalen. Het gob geeft wel een advies uit. Bij mijn gob is dit 15 euro voor de nacht en die is dan van 23:00 tot 7:00. Maar ik zou dit persoonlijk te weinig vinden als gastouder zijnde. Ik zou denk ik 20 voor de nacht vragen. Als ouders krijg je ook rot voor nachtwerk toch?
@Rijtjes: Het klopt wat je zegt dat een gastouder zelf haar tarief mag bepalen. Voor mij maakte het alleen niks uit, want ik werk zelden tot nooit nachten. Ik had geen idee wat ik ervoor kon vragen, dus toen maar het advies van het bureau gevolgd (voor 23.00 - 7.00 zat dat boven de 22 euro, dus prima voor doorslapend kind).
Ligt eraan. Wij werken met slaapdiensten. van 00.00 tot 6.00 zou je kunnen slapen. Dan krijg je maar de helft van de uren betaald en ook nog zonder ort. Heb je een wakkere nacht dan krijg je wel alle uren + ort betaald.