Nachtvlinder, de laatste dagen van Priscilla maandag 24-06 om 20.25 NED. 2

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ze had ook spierdystrofie ofzoiets

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik snap het niet, en dat is maar goed ook.....

3. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik vind het vooral heel heftig hoe iedereen om haar heen tegen haar aan kijkt... Ik krijg het gevoel dat behalve dr "tweede moeder" en Christel, niemand echt inziet hoe ontzettend ongelukkig deze meid echt was... Het greep mij erg aan dat ze zei "erger dan het leven hier op aarde kan wat hierna komt niet zijn".... ik denk echt dat ze het helemaal niet heeft geaccepteerd of naast zich neer heeft gelegd maar dat ze vanaf haar 16e vooral heeft geprobeerd te vluchten in een oppervlakkig leven waarin ze eigenlijk helemaal niet gelukkig was...

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Pfffff....heftig zeg...wat een dapper mens was ze....

5. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    en jij hebt het dus verwoord zoals ik het probeerde.

6. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb het ook gekeken en het greep me erg aan. Zo'n jonge vrouw en dan zo'n zware ziekte met zoveel pijn. Ik hoop dat ze voor zichzelf voelde dat ze er alles voor haar uit heeft kunnen halen wat ze wilde,

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En nog iets want cmp is gewoon mee te leven met medicijnen

8. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Cardiomyopathie waar ook spierdystrofie en lipopathie (oid?) bij kwam kijken. Dus drie aandoeningen, ik weet niet precies of dat samen onder 1 aandoening valt.

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik had ook even gezocht op google en las op een site van de hart en vaatziekten dat je je wel aan allerlei leefregels moet houden met cmp (geen alcohol, niet roken etc etc) en dat heb ik toch veelvuldig gezien in de doku. Ik denk dat er toch meer aan de hand is geweest als alleen die cmp. Of misschien in een heel ernstige vorm oid.

Maar goed, ik kan me er niks bij voorstellen dat je zo'n beslissing neemt. En maar goed ook...

10. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze had een combinatie van 3 ziektes of 1 ziekte die verschillende componenten had (dus o.a. spierdystrofie, cmp en nog iets). Begreep even niet zo goed welke van de 2 het dus was (3 ziektes samen of 1 andere).
    Maar goed, haar moeder was dus maar 31 geworden na een lang ziektebed en ze kwamen erachter toen Priscilla 3 was, dus volgens mij kun je wel stellen dat er met haar ziekte niet lang te leven is.

11. lioness74

Ze had die cmp icm spierdystrofie en iets van lipo....huppeldepup (iets van dat er vet op de verkeerde plaatsen zit).

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Zo denk ik er ook over.

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vind het mooi dat ze zelf mocht kiezen wanneer ze doodging. Wel erg heftig dat je de ene avond haar verjaardag aan het vieren bent, en de volgende dag op haar begrafenis bent. Lijkt me erg heftig voor de mensen die erbij waren.

14. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    De mensen die zich er niks bij kunnen voorstellen dat er zo'n beslissing kan worden gemaakt, mag ik vragen waarom niet? Ik ben heel blij dat dit kan, menen onnodig laten lijden in een situatie wat voor hun ondragelijk is. Je zag ook dat vlindertje de dag na haar verjaardag dubbele dosis medicijnen heeft gekregen, dat meisje heeft een goede beslissing gemaakt door niet meer verder pijn te hebben en nog wel meer pijn bespaard is gebleven...

15. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Mij greep het echt onwijs aan. Tranen waren er zeker (zal ook wel door de hormonen komen want had er al de hele dag last van). Wat een dapper en sterke meid.

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ga geen discussie aan of het wel of niet mag.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat je leven zo 'onleefbaar' is geworden dat je er aan denkt om zo'n beslissing te nemen.
    Dan moet het wel heeeel erg zijn, want elk mens heeft normaal gesproken een enorme overlevingsdrang.
    En ik ben blij dat ik niet met zulke gedachten hoef rond te lopen, want dat zou betekenen dat er iets heel ergs me me aan de hand zou zijn.
    Dat bedoelde ik er mee.

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Een en al respect voor haar !! Maar goed dat je hier die beslissingen kan maken, ik had als ik in aan schoenen stond precies het zelfde gedaan ! En las hier over alchohol en sigaretten.. Gelijk heeft ze!

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik zeg niet dat ze dat niet heeft mogen doen... voor het geval dat je dat zo opvat ;)
    Ik bedoelde er mee dat ze waarschijnlijk meer had als alleen die hartaandoening. Omdat je met die hartaandoening en het naleven van bepaalde leefregels (geen alcolhol/sigaretten) geen uitzichtloos leven had.
    Voor haar was het waarschijnlijk allemaal zo ernstig dat die 2 leefregels niet meer uitkmaakten.

19. lioness74

Natuurlijk was het erg wat ze had. Voor een doorlopende verkoudheid wordt er geen euthenasie gepleegd hoor ;).
    En overlevingsdrang hoefde zij niet te hebben: ze wist al vroeg dat ze jong zou sterven en had zich daar bij neergelegd.
    Dat moest ze ook wel: wat valt er te overleven als je er toch niks aan kunt doen.

Zij heeft gewoon haar leven op zo'n prettig mogelijke manier geleefd.
    En ik snap dat roken en drinken best wel hoor.
    Natuurlijk was ze diep van binnen ongelukkig: dat kan ook niet anders als je weet dat je jong sterft. Veel dromen kon ze niet waarmaken (zoals kinderen krijgen).

Mijn broertje hebben ze op het laatst ook een handje geholpen, ik snap echt wel dat ze voor euthenasie heeft gekozen.
    Een dierbare zo te zien lijden, is verschrikkelijk, laat staat voor de persoon zelf :(:(

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik snap ook heus wel dat ze niet ZOMAAR euthanasie heeft gepleegd... Waarom je dan met dit ;) moet reageren..... Jammer!
    Ik heb roken en drinken aangehaald in 1 van mijn topics, en niet omdat ik het niet begrijp. Ik heb het notabene nog uitgelegd hierboven....
    Ik wordt er een beetje moe van dat er hier slecht gelezen wordt of dat dingen verkeerd opgevat worden...
    Ik kan niet bepalen voor haar of ze het wel of niet had moeten doen, ik ben zelf bij dat ik niet met deze gedachten (lees met zo'n uitzichtloos leven) hoef te leven.
    Ik zeg helemaal niets over haar keuze! (voor het geval dat er nog meer mensen slecht lezen of het verkeerd opvatten...;))

Deel Deze Pagina