Nou ik lees helemaal niet slecht, ik lees het toch echt zoals het er staat . En het was ook helemaal geen aanval of zo, dat jij het dan zo opvat moet je zelf weten. En over slecht lezen: er is al door verschillende hier aangegeven dat ze 3 ziektes had, en dus niet alleen die hartaandoening.
Als jij zo op mijn quote reageert: Voor een doorlopende verkoudheid wordt er geen euthanasie gepleegd hoor geeft mij dat het gevoel dat je mij niet begrijpt. En dat jij mij moet vertellen dat ze niet zomaar euthanasie heeft gepleegd. En ik lees helemaal niet slecht, ik heb 1 keer gevraagd wat voor ziekte ze had. Toen heb ik wel degelijk gelezen dat ze 3 aandoeningen had. Ik reageerde met dat alcohol/sigaretten verhaal op een ander die aanhaalde dat je met die hartaandoening 'gewoon' kon leven. Misschien moet je mijn posts nog eens doorlezen.
Ik vond het wel heftig om te zien, maar ook vooral mooi. En helemaal op de begrafenis toen haar vriendinnen op stonden om te gaan dansen. Dat vond ik heel indrukwekkend. Dan schuif je zo je eigen gevoel aan de kant omdat zij niet had gewild dat ze verdrietig waren. Ik vond het een heel dapper besluit van haar....waarom pijn lijden als je weet dat je toch dood gaat. Dan kan je er beter voor kiezen om te leven zoals je wilt en de vreselijke dood voor te zijn en te kiezen voor een rustige dood met je geliefden in de buurt. Zo kunnen ze haar herinneren hoe ze was en niet toen ze nog zieker was...
Ik denk dat de pijn haar de doorslag heeft gegeven gezien haar moeder die dat waarschijnlijk op het laatst ook had, wat ze al zij de slechte dagen hadden meer de overhand. maar wat een krachtige vrouw zeg geen traan liet ze! dat maakt de documantaire ook minder heftig dan dit was haar wens
Wat een mooi verhaal en een prachtvrouw! Ik heb met kippenvel en tranen in mijn ogen gekeken! Echt respect hoor!
Ohhh wat erg maar fijn dat ze zo toch haar laatste wens heeft gekregen (euthenasie). Jammer dat iemand zo jong al uit het leven moet stappen, vond dat wel heel erg maar begrijpelijk. Respect voor allemaal!
Ik vond het wel heftig hoor. Maar ook erg begrijpelijk dat ze hiervoor koos. Het alternatief was misschien nog wel een jaar aftakelen en een veel pijnlijker dood krijgen. Nu kon ze tenminste nog 1 keer een feestje vieren. Dat vond ik eigenlijk de moeilijkste scene. Zij ging nog een keer feesten, en iedereen behalve zij stond te huilen, zo ongeveer. (Ik sluit me ook wel aan bij wat eerder gezegd werd dat het leek alsof ze zich afsloot, ook voor haar eigen gevoel, maar dat ze eigenlijk doodongelukkig was. Ook tijdens dat feestje.) Over dat je het niet kan begrijpen: ik helaas wel. Ik heb in mijn nabije omgeving twee mensen gehad (moeder en tante) met terminale kanker. Het is echt mensonterend om iemand zo ziek te zien. Mijn tante verloor zelfs haar spraak. Zowel mijn tante als mijn moeder hebben euthanasie aangevraagd, maar in beide gevallen stierven ze vlak daarvoor, op een natuurlijke manier. Ik kan me echt wel voorstellen dat, als je niet zoals mijn moeder en tante kinderen hebt, en een man, je die aftakeling niet mee wil maken en liever eerder gaat, op een rustige manier.
En die rap van die vriend! Daar haalde hij de abortus ook nog bij. Leek hij nu toch spijt van te hebben, zo hoorde ik het, dat hij haar geen nageslacht heeft kunnen geven en geen moeder heeft laten worden ofzoiets rapte hij. Vond het heftig hoor!
Zo zag ik het ook. Dat maakte het voor mij verdrietig. Ook zinnen als: 'Alles geregisseerd, zoals ik het wilde.' Zo wilde ze haar leven toch niet? Kindjes, een langdurige relatie met haar grote liefde, gezond zijn... Het is fijn voor haar dat ze kon sterven zoals ze wilde maar, ze heeft niet kunnen leven zoals ze wilde.
Hier ben ik het mee eens. Normaal zit ik altijd te huilen bij dit soort programma's, maar zij was zo cool en zo verzekerd van het feit dat ze niet verder wilde. Mooi om te zien.
Wat een heftige aflevering! Heb het niet droog kunnen houden. Fijn dat ze haar eigen keuze heeft kunnen maken en dat ze er ook echt vrede mee had. Een leven is niets als je je zo ongelukkig voelt.
Wauw wat een mooie doc. Ik vond het ook heel heftig. Haar leven is gevormd naar haar ziekte. Wievwas ze geworden als ze die rotziektes niet had? Ik vond het vooral zo bijzonder dat ze zichzelf op de tweede plek zette om anderen pijn te besparen. Dat ze geen lange serieuze relaties aanging ( hoewel ik wel echte liefde leek te zien met die jongen) en wat vooral indruk op me maakte was dat ze zo n sterke kinderwens had maar dat opzij schoof vanwege haar ziekte. Zo knap! Respect.