Goedemorgen! Mijn zoontje Finn wordt op 25/4 alweer 1 jaar, wat gaat het snel. T is een gezonde jongen, maar we merken dat hij na het avondeten niet zoveel zin meer heeft in zijn laatste fles. Hij neemt dan nog een paar slokken en heeft dan gewoon genoeg gehad. Het slapen erna geeft eigenlijk ook geen problemen meer. Nu heb ik begrepen dat hij straks over mag op 2 flessen, is dit dan een teken dat hij genoeg heeft gehad.. zijn schema ziet er als volgt uit 07.00 - 07.30 eerste fles 180/6 naar beneden en dan een stukje cracotte. 09.00 - 09.30 slapen +/- 11.00 broodje en drinken, roosvicee of thee +/ 13.00 flesje 180/6 1400 - 1430 beetje fruit en nog even slapen 17.00 - 17.30 avond eten met toetje beetje joghurt 18.45 -flesje 180/6 en dan naar bedje Ik ben benieuwd hoe we dit kunnen veranderen. Soms heb ik het idee dat het eten vanaf de middag zoveel is. Misschien om 13.00u ook nog een broodje ipv fles? of krijgt hij dan niet genoeg melk binnen? Ik ben benieuwd naar jullie reactie... Alvast bedankt, Kirsten en Finn
Beste Kirsten, Je zou nu inderdaad over kunnen gaan op 2 flessen per dag, je kindje geeft het eigenlijk ook zelf al aan. Ik zou de fles van 13:00 niet vervangen door een broodje, dan zou het echt teveel worden op de middag. Je zou misschien wel het broodje en de fles (in een tuitbeker) kunnen combineren rond een uur of 12:00. groet, Anne