Nachtvoeding (5 uur) verschuiven of afbouwen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by An79, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Tja... dan moet je dat gewoon gaan proberen toch?!
    Ik vond het juist heel vervelend, dan moest ik en om 5.00 m'n bed uit en dan ook (in mijn ogen) nog vroeg op staan én een kind wakker maken.
    Nee hoor, ik gaf een fles, kostte me een kwartiertje en erna kon ik nog lekker uitslapen ook. Ik was juist erg blij met een kindje dat niet in het 7-11-15-19-23 schema zat. :)

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,185
    4,497
    113
    IK zou niet gaan schuiven, je kindje krijgt maar 4 flessen dus zo'n 600-650 ml in totaal wat relatief weinig is. je mag 150 ml per kg lichaamsgewicht geven. (meeste kindjes drinken 5x150-180 ml met 3,5 maand)
    Ik denk dat je kindje straks rond de 4 maanden zelf om meer voeding gaat vragen, wat de andere meiden ook al aangeven. Als je zelf nu al gaat veranderen, kan dat natuurlijk, maar of het een gewenst effect heeft is een tweede...ik denk het niet.
    (wat ik ermee bedoel is dat je kindje met die 4 maanden om meer voedingen kan gaan vragen op tijdstippen waar je misschien helemaal niet op zit te wachten, zeg maar om 2 uur of 3 uur snachts...dat hebben wij in iedergeval bij onze 2 mannetjes gehad, met 6 maanden konden we pas echt een goed schema maken waar ouders en baby blij mee zijn;)) SUCCES

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ik zie ook net dat ze 3.5 maand is en om 19.00 de laatste fles krijgt. Kijk dat was hier niet zo. Die ging er ergens rond 5 maand af. Wij hebben het afgebouwd toen ze nog wel de 23 uur fles krijgt. Nee met dit schema zou ik dan ook niet rommelen. Mijn dochter is nu 7,5 maand en slaapt van half 8 tot 6. Dus ja zou dat is een uurtje langer dan die van jou. Nee zou met dit ritme met 3,5 maand ook een vreugde dansje doen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je ook hoor...tegenwoordig lijkt het normaal te zijn als een baby 6x komt s nachts ofzo:(

Maar goed ts, zie dat het verschil is dat jouw kindje om 19.00 de laatste krijgt..hier was dat toen om 23.00 uur. Maar dat maakt dus geen verschil zeg je. Dan zou ik bv een klein flesje doen om 5.00 uur en dan rond 7.00 uur de dag beginnen.

Want itt wat je in dit topic leest is het ook volkomen normaal dat kindjes helemaal geen nachtvoeding meer krijgen na een week of 8-10. Hier op zp wordt nachtvoedingen met 1 jaar de norm onderhand;)

5. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou mijn handjes dichtknijpen haha.

Na 2 kindjes die heel snel doorsliepen nu 1 die met bijna 1 nog elke nacht komt en een late fles nodig heeft.
    Ik zou een gat in de lucht springen als ze zo lang zou slapend als die van jou.

Een klein flesje geven en dan de dag om 7 uur beginnen is opzich wel een idee.

Maar wat anderen zeggen, rond de 4 maand zul je zien dat ze ineens weer vroeger gaat komen zoals de meeste baby's. Dat is ook het moment dat men rijstebloem gaat geven in de hoop dat ze weer gaan doorslapen.
    Echter is het meestal een fase en gaat het slapen daarna vanzelf weer beter. (Overigens niks tegen rijstebloem ofzo hoor, maar het werkt beter als bijvoeding dan als doorslaper).

Succes en hopelijk gaat het werken.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    6 is natuurlijk wel overdreven. Maar 1 of 2 nachtvoedingen zijn heel normaal voor een baby hoor. Gezonder zelfs dan hele sloten melk in een keer.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Een kind hoeft geen sloten melk in 1 keer te krijgen om geen nachtvoeding te hebben hoor. Hier hebben ze nooit hele grote flessen gekregen en waren snel van de nachtvoeding af.

Met de leeftijd van ts haar baby is het idd niet gek als ze nog wel eet s nachts, maar ik lees heel vaak dat men het bij baby's van 6/7 maanden het normaal vinden dat ze nog 1 of 2 keer s nachts komen. Daar ben ik het niet mee eens...is het zo dan is het zo, maar het is niet de norm.

Ik vind dat daar vooral op het forum heel overdreven over gedaan wordt.

Share This Page