Hallo, Mijn dochter gaat nu voor een maand 3 dagen per week naar de creche, en 1 dag is mijn man thuis. Ik maak vrij lange dagen van 8.00-18.15 en om 7.15 breng ik haar naar de opvang en rond 17.00 haalt mijn man haar weer op. nu is haar schema op de dagen dat ik werk: rond 5.30 (vaak ook wel vroeger) voeding, dan drinkt ze vaak 1 borst, soms ook wel 2. op de opvang krijgt ze dan rond 9.00/10.00 weer voeding en dan een fles van 220cc gaat bijna altijd op (soms wel gepaard met veel spugen) Rond 14.00 krijgt ze weer een fles ook van 220cc en deze gaat altijd op. Rond 17.30 dronk ze ook altijd nog maar afgelopen keer kwam ze pas rond 19.00 en dan drinkt ze live bij mij. normaal dronk ze dan om 17.30 een flesje van 150cc ongeveer. En dan rond 20.00/20.30 voor het slapen gaan legde ik haar altijd nog aan meestal heeft ze dan ook wel zin in wat en drinkt ze dan prima. Zo zat ik dus op 5 voedingen en opzich wel een mooi ritme maar afgelopen keren sinds dat ze meer tussen de middag drinkt op de creche komt het s`avonds niet meer uit en kom ik nog maar op 4 Van het consultatie bureau moest ik zeker nog tot en met 5maanden op 5 voedingen blijven. En ik heb dus nog een probleem dat als ik vrij ben, ze een totaal ander ritme heeft ze wil dan weer veel sneller drinken en wat ze nu ook doet is s`ochtends heel veel drinken, dan smiddag`s een enorm gat met soms wel 5 uren wat ze ertussen laat en zoals vandaag slaapt ze zo 4 uren achter elkaar, alleen de ochtend slaap was maar een uurtje. Snachts slaapt ze de laatste weken zeker sinds ik aan het werk ben erg rommelig, vaak wakker en ook weer eerder voor een voeding, vind het dan ook wel moeilijk te beoordelen of het dan honger is of gewoon wakker, geef haar dan haar speentje maar dan word ze toch vaak wel om het uur wakker en als ik haar dan uiteindelijk rond 4/5 uur uit de wieg pluk valt ze ook gretig aan, dan vallen we daarna vaak samen in slaap. oja als ik kolf dan kolf ik dit gemiddeld: 6.15 (borst waar niet uit gedronken is) 150cc als ze er wel uit drinkt haal ik er nog 100cc uit 10.45 totaal tussen de 150-200cc 14.00 ongeveer 150cc 17.00 ongeveer 100-150cc Totaal: 550-650cc Voor mijn gevoel gaat het zo gewoon niet lekker en op deze manier is het natuurlijk het hele op verzoek gehalte verdwenen want uit zo`n flesje drinkt het natuurlijk makkelijk dus ze lurkt wel door. Ene kant heb ik het gevoel dat ze nu teveel krijgt maar ja dat weet ik ook weer niet zeker. Wat vinden jullie van het ritme en hoeveelheid dat ze krijgt? en nog tips eventueel? En hoe zit het met zelf regeldagen inlassen? normaal zou ze dit zelf regelen maar dat zit er nu natuurlijk ook niet meer in. En nog 1 vraagje is het voldoen om de kolf onderdelen elke dag in de vaatwasser mee te laten draaien of moet ik ze elke dag uitkoken?
Als je baby goed groeit en aan 4 voedingen genoeg heeft lijkt het me prima. Je zegt zelf ook dat ze dan meer drinkt dus ze krijgt praktisch hetzelfde alleen in 4 porties ipv 5. Als haar plasluiers mooi helder blijven en ze goed groeit is er niks aan de hand. Als jij het fijner vindt om op 5 voedingen te blijven zou je kunnen overwegen haar 's middags wat minder te laten geven. Dat ze 's nachts even wat onrustiger is vind ik wel te begrijpen. Haar leventje verandert behoorlijk nu mama soms zo lang weg is. Dat uit zich vaak in wat onrust 's nachts en dan is het heerlijk dat je af en toe een slokje troost bij je moeder maag halen. Dat gaat meestal vanzelf weer over. Dat ze op je vrije dagen ook wat vaker wil drinken is geen probleem. Het moet zich allemaal even regelen. Probeer er niet teveel mee te zitten en ga maar mee in haar ritme als je kunt. Regeldagen zijn er nu niet meer maar kun je wel zelf inlassen. Als je merkt dat je kolfopbrengst wat terugloopt en je wilt dat niet kun je af en toe een weekendje inlassen van extra vaak aanleggenen/of afkolven. Dan regel je zelf de productie. Je kolfapparaat hoeft niet meer uitgekookt. 1 keer per dag in de vaatwasser is voldoende. Ik hoop dat je hier wat mee kunt succes Linda