Misschien kan iemand me helpen. Mijn zoontje is nu 4 weken oud. Hij zat tot vorige week op 11 voedingen per dag. Dit begint nu af te bouwen naar 9 a 10 voedingen. Ik geef uitsluitend bortsvoeding. Ik probeer nu na te kolven...maar het leverd bijna niets op. Vorige week kwam er uit de borst waaruit hij had gegeten nog 30 cc. Nu 4 borsten nakolven en nog geen 20cc. Wat moet ik doen? Ik geef meestal 1 borst en als hij wil nog de andere. (hij drinkt ong. 15 min) Van de kraamhulp had ik het advies 5 min nakolven van de borst waarvan hij gegeten heeft. Ik gebruik een avent handkolf....
Mag ik vragen waarom je doet aan nakolven ? En ik denk dat je het kolven ook moet leren. Gewoon een paar keer doen ik denk dat je dan meer resultaat zult hebben.
Idd ook mijn vraag waarom je nakolft. Als je zoontje goed de borst drinkt dan is het nergens voor nodig om na te kolven. Kleine tip. Nadat hij één borst heeft gedronken zou ik altijd de tweede gewoon aanbieden. Kwebbel
Nakolven doe ik om toch een voorraadje in de vriezer te krijgen. En zodat ik hem binnenkort ook aan de fles kan gaan wennen voor als ik eens niet in de buurt ben... En de 2de borst aanbieden. Ik probeer het maar meestal ligt hij na 15 min aan 1 borst in een diepe slaap. Ook het verschonen heeft geen zin hij slaapt...
Kolven om een voorraadje op te bouwen kun je het beste 's morgens doen, een half uurtje à 3 kwartier nà de eerste voeding en dan gewoon allebei je borsten!