opnieuw nachtvoeding..........

Discussie in 'Voeding' gestart door Ramoontje, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Al een paar nachten wordt Rick (+/- 5,5 mnd) 's nachts weer wakker en dit keer ook echt wakker met alle toeters en bellen, dus mopperen, huilen en uiteindelijk krijzen. De enige oplossing tot nu toe is hem een flesje geven (van 100 ml) daarna slaapt hij wel weer lekker verder.
    Echter, al vanaf dat hij een dag of 10 was slaapt hij lekker door 's nachts (wel met af en toe wakker worden, maar dan is een speentje voldoende) en hebben we hem dus geen nachtvoeding meer hoeven geven.

Zou het een fase zijn of zou hij aan 4 flessen te weinig hebben nog?

Ik ben zo bang dat hij aan die nachtvoeding gewend raakt......

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kan goed zijn hoor
    hoelaat geef je zijn laatste flesje en hoeveel ?

misschien rijstbloem erin doen zodat het wat voedzamer is , of doe je dat al?

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Debbie,

Zijn laatste voeding is om 22.30 uur (ongeveer). Alle voedingen zijn 200 ml en in de laatste krijgt hij al rijstebloem.

Zowel de HA als de wijkverpleegkundige van het CB heeft zojuist geadviseerd om nog even terug te schakelen naar 5 voedingen en dan met minder melk (dus ipv 200 ml bijv. 180 ml) zodat Rick daarnaast gewoon groente- en fruithap kan blijven eten. Hun devies was ook: hij is wel erg lang en een lang lijfje heeft nu eenmaal iets meer nodig en geen een kindje is hetzelfde, dus misschien heeft hij wel nog gewoon behoefte aan 5 voedingen....

Ik denk dat ik dat dan nog maar een poosje probeer. Moet aan het eind van de maand toch weer naar het CB toe....

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hey, maak je maar niet ongerust hoor, Sarah heeft het ook al eens gehad en deze week toevallig weer. Wij hebben toen een week gewoon eten gegeven 's nachts (dat is ook echt de enige manier om haar stil te krijgen, speen vindt ze niks aan) en na een week was het over. Toen had ze trouwens tandjes, weet niet of het ermee te maken heeft.

En deze week heeft ze ook alweer een paar nachten gehad dat ik echt eten moest geven terwijl ze normaal altijd doorslaapt.

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ach met 4 maanden adviseerde het CB ook al om nog even op 5 voedingen te blijven ipv 4 tot ons volgende bezoek. Alleen nu kwam het weer zo uit laatst en is het zo gebleven....

Vandaag doen we lekker weer 5 flesjes en een groente- en fruithapje en dan zien we wel (tot nu toe gaat het goed ;) ). Ik vind het geven van 5 flessen niet erg en dat doe ik liever dan ineens weer beginnen met nachtvoeding. Misschien dat het inderdaad de tandjes zijn, maar volgens het CB komt er dan snel weer een moment waarop we dan weer vanzelf op 4 flessen uitkomen.

Ik ben er nu weer rustig onder en ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed komt. (ik ben eigenlijk nergens onzeker over, maar als het op Rick zijn voedingen aankomt dan ben ik echt een muts en twijfel ik heel snel ;) :oops: :rolleyes: )

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Goed zo Ramoontje, laat je niet gek maken ;)

Iman komt af en toe ook weer een periode voor eten 'snachts... Het CB zei tegen mij dat dat ook in een ontwikkelingsperiode kan zijn, dan leren ze meer en hebben dus meer energie nodig!

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ramoontje ik zou je helaas niet kunnen adviseren, normaal gesproken zeg ik altijd ga op je gevoel af.
    Ik vond dit ook zo moeilijk moet ik nu wel of geen nachtvoeding geven?
    Yassir komt sinds zijn geboorte voor nachtvoeding en nu nog steeds. Zijn laatste fles is meestal rond 23.30 en dan komt ie om een uur of 4 snachts. Ik heb al diverse malen geprobeerd om het uit te rekken met een speentje maar dit werkt echt niet!

CB zegt dat we direct moeten stoppen met nachtvoeding. Hoe moet ik dat doen? Hij is echt niet stil te krijgen snacht, zodra hij voeding krijgt dan slaapt meneertje gelijk weer verder. Ik weet me geen raad meer! Moet ik hem nachtvoeding geven ja of nee!

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Hanan: de andere tip die ik kreeg was langzaam afbouwen. Eerst bijv. 2 nachten 100 ml (in mijn geval), dan 90 ml en zo afbouwen. Dan moet Yassir alleen wel een speentje willen en dan gelijk als het op is een speentje in zijn mond..... Ik weet dus niet of het werkt, want ik ben dus sinds gisteren terug naar 5 voedingen. Vannacht is het goed gegaan, dus ik ga maar even terug naar 5....!

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bedankt voor tip ramoontje ;) . Ik ga het eens proberen. Gisteren was zijn laatste voeding om 23.30 en hij kwam vandaag om 05.30. Vandaag is het dus goed gegaan. Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft gisteren fles nr 5 gehad om 22.30 uur en geslapen tot jawel: 06.00 uur (klokslag) :whistle: \:D/ . Daarna met 2 keer speentje geven heeft hij nog doorgetukt tot 8 uur, toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want anders komen we met 5 voedingen helemaal niet meer uit.....

Wel heb ik mezelf voorgenomen om de laatste voeding (om 22.30 uur) een "gewone" fles te geven, dus 200 ml met rijstebloem zoals hij gewend was. De andere 4 voedingen krijgt hij dus zo'n 180 ml en dan nog wat groente en fruit tussendoor. Ik ben in ieder geval blij dat het vannacht goedgegaan is en hoop dat het zo blijft.

Als jullie een bordje pap gaan geven hoe doen jullie dat dan? Geef je dat dan 's ochtends als eerste voeding (dus om zeg maar 07.00 uur met slaperige ogen beneden aan de tafel....) of op een andere voedingstijd...

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik geef dus inderdaad liever 's avonds een latere voeding (bijv. 23.00 uur of 23.30 uur) en dan lekker doorslapen dan dat ik er 's nachts uit moet, misschien egoïstisch, maar nu onze kindjes deze leeftijd hebben vind ik eigenlijk dat ze 's nachts gewoon lekker moeten kunnen slapen, al is het maar tot 06.00 uur! ;)

Deel Deze Pagina